Puigneró no tira la tovallola i intenta obrir la negociació per l'ampliació del Prat

La nova proposta vol ampliar la pista per les dues parts per evitar tocar la llacuna de la Ricarda i respectar els acords de Govern

L'aeroport del Prat, a tocar de la Ricarda
L'aeroport del Prat, a tocar de la Ricarda | Europa Press
I.M.
09 d'octubre del 2021
Actualitzat a la 13:54h
El vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, no dona per finalitzada la negociació sobre el futur de l'aeroport del Prat. Així, la seva conselleria ha preparat una proposta alternativa a la d'Aena que, consideren, "viable tècnicament i més respectuosa amb el medi ambient". 

Segons explica La Vanguardia, la intenció és presentar-la els pròxims dies i poder seguir amb la negociació sobre l'ampliació amb el govern espanyol després que s'hagués aprovat el nou pla aeroportuari i Catalunya se n'hagués quedat exclosa per no haver arribat a un acord. Fonts de la conselleria de Territori avisen que des del moment en què el pacte per l'aeroport va quedar esmicolat, el vicepresident Puigneró ha repetit per activa i per passiva que vol fer d'El Prat un hub internacional respectant la natura i especialment la llacuna de la Ricarda

"L'objectiu ha estat sempre treballar-ho en la redacció del Pla Director que el govern espanyol, de la mà de la ministra de Transports, va impossibilitzar, trencant unilateralment l'acord del 2 d'agost", diuen des de la conselleria. A més, avancen també que Territori no valorarà altres propostes no oficials perquè volen fer-ho en el Pla Director i "amb el consens dels ajuntaments afectats".

L'alternativa que presenta la conslleria de Puigneró és estendre la pista per les dues bandes, tant per l'est com per l'oest, per minimitzar així l'impacte sobre l'espai protegit de la Ricarda. Difereix del pla d'Aena en què aquest pretenia només estendre la tercera pista 500 metres en direcció a l'est perquè els grans avions, de vols intercontinentals, tinguin suficient camp per enlairar-se. Així, Aena argumentava l'atracció de vols de llarga distància, millors connexions i viatgers amb un gran valor afegit. 

L'impacte de la pista sobre la Ricarda i la protesta ecològica va confrontar els socis de Govern. Fonts de la Presidència informen que no estaven al cas de la proposta que La Vanguardia atribueix a Puigneró i que impactarà directament en la negociació dels pressupostos amb la CUP que lidera el conseller Jaume Giró, també de Junts.

La solució proposada per Territori, doncs, vol ampliar la pista per les dues bandes per evitar així tanta afectació sobre la Ricarda, tot i que es tocaria la zona del Remolar, també protegida. Des de la conselleria de Junts, però, diuen que aquesta via respecta els acords dels socis de Govern, de no tocar la llacuna de la Ricarda. Això no obstant, el Departament no aclareix si presentarà aquesta proposta o una altra a la ministra. 

Amb aquesta nova via, el Govern té l'oportunitat de reprendre les negociacions amb el ministeri de Transports després que el 8 d'octubre quedessin congelades quan Raquel Sánchez va anunciar que se suspenia la inversió de 1.700 milions d'euros per al Prat. Junts i ERC han de trobar una veu unànime per poder presentar la nova proposta i convèncer el govern espanyol.

 
Arxivat a