Aquesta informació es va publicar originalment el 9 d'octubre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i
Territori,
Jordi Puigneró, no dona per finalitzada la
negociació sobre el futur de l'aeroport del Prat. Així, la seva conselleria ha preparat una
proposta alternativa a la d'Aena que, consideren, "
viable tècnicament i més respectuosa amb el medi ambient".
Segons explica
La Vanguardia, la intenció és presentar-la els pròxims dies i poder seguir amb la
negociació sobre l'ampliació amb el govern espanyol després que s'hagués aprovat el nou pla aeroportuari i
Catalunya se n'hagués quedat exclosa per no haver arribat a un acord. Fonts de la conselleria de Territori avisen que des del moment en què el pacte per l'aeroport va quedar esmicolat, el vicepresident Puigneró ha repetit per activa i per passiva que vol fer d'
El Prat un hub internacional respectant la
natura i especialment la
llacuna de la
Ricarda.
"L'objectiu ha estat sempre
treballar-ho en la redacció del Pla Director que el govern espanyol, de la mà de la ministra de Transports, va impossibilitzar, trencant unilateralment l'acord del 2 d'agost", diuen des de la conselleria. A més, avancen també que Territori no valorarà altres propostes no oficials perquè volen fer-ho en el Pla Director i "
amb el consens dels ajuntaments afectats".
L'alternativa que presenta la conslleria de Puigneró és
estendre la pista per les dues bandes, tant per l'est com per l'oest, per
minimitzar així
l'impacte sobre l'espai protegit de la
Ricarda. Difereix del pla d'Aena en què aquest pretenia només estendre la tercera pista 500 metres en direcció a l'est perquè els grans avions, de vols intercontinentals, tinguin suficient camp per enlairar-se. Així, Aena argumentava l'atracció de
vols de llarga distància, millors
connexions i
viatgers amb un gran valor afegit.
L'impacte de la pista sobre la Ricarda i la protesta ecològica va
confrontar els socis de Govern. Fonts de la
Presidència informen que
no estaven al cas de la proposta que
La Vanguardia atribueix a Puigneró i que
impactarà directament en la negociació dels pressupostos amb la CUP que lidera el conseller Jaume Giró, també de Junts.
La solució proposada per Territori, doncs, vol
ampliar la pista per les dues bandes per evitar així tanta afectació sobre la
Ricarda, tot i que es tocaria la zona del
Remolar, també protegida. Des de la conselleria de
Junts, però, diuen que aquesta via
respecta els acords dels socis de Govern, de no tocar la
llacuna de la Ricarda. Això no obstant, el Departament no aclareix si presentarà aquesta proposta o una altra a la ministra.
Amb aquesta nova via, el Govern té l'oportunitat de
reprendre les negociacions amb el
ministeri de Transports després que el 8 d'octubre quedessin congelades quan
Raquel Sánchez va anunciar que se
suspenia la
inversió de 1.700 milions d'euros per al Prat. Junts i ERC han de trobar una veu unànime per poder presentar la nova proposta i convèncer el govern espanyol.
Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.
Fes-te'n subscriptor