vaga de maquinistes

Rodalies només ofereix el 49% de serveis en la quarta jornada de vaga

Renfe ha suprimit 381 trens fins a les 20.30 hores en el quart dia de conflicte laboral amb els maquinistes

per Pere Pratdesaba / Irene Montagut, Barcelona, Catalunya | 5 d'octubre de 2021 a les 21:00 |
Un passatger, a les andanes de l'estació de Sants | ACN
Renfe ha operat el 49% del servei de Rodalies durant la nova jornada de vaga dels maquinistes, amb 381 trens suprimits fins a les 16 de la tarda. Es tracta de la quarta jornada de vaga després que s'iniciés dijous passat i continués divendres i aquest dilluns, amb acusacions creuades entre la companyia i els maquinistes sobre l'incompliment o no dels serveis mínims. El volum de passatgers no és tan elevat com el d'altres dies, en principi perquè s'haurien buscat altres mitjans de transport. "La nostra voluntat és redreçar la situació i que es compleixin els serveis mínims establers per garantir la mobilitat a tot Catalunya", comenta el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona. 

L'empresa considera que alguns dels maquinistes no s'han presentat a la feina i no han complert amb els serveis mínims, estipulats en el 85%, mentre Semaf assegura que no es van rebre totes les cartes en què s'incloïen els treballadors en aquests serveis mínims. El sindicat també ha convocat vagues pel dia 7, 8, 11 i 12 d'octubre, coincidint amb el Pont del Pilar. Malgrat tot, Renfe assegura que aquest dimecres 6 d'octubre el servei tornarà a prestar-se amb "total normalitat". 



La vaga d'aquest dimarts és diferent de la d'ahir, que tenia caràcter parcial. Avui, l'aturada és total, o sigui, durant les 24 hores del dia, i ja s'ha iniciat a les 12 de la mitjanit. La voluntat de l'empresa és que el sindicat de maquinistes Semaf desconvoqui la vaga com més aviat millor per recuperar la normalitat del servei. 


Un dels motius que han portat els maquinistes a protestar és el possible traspàs complet de Rodalies a la Generalitat. Altres reivindicacions són recuperar els 700 maquinistes menys que ara té la plantilla arreu de l'Estat i un miler de circulacions que "es van suprimir i no han tornat", segons Semaf.

El sindicat també denuncia l'incompliment del segon conveni col·lectiu sobre noves incorporacions i sortida de personal i mobilitat; i dels compromisos adoptats el 12 de febrer passat per evitar una altra vaga.


Altres notícies que et poden interessar



 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació