La inversió a l'aeroport del Prat es queda en 325 milions d'euros

El DORA, que tindrà cinc anys de vigència, destina 250 milions d'euros a millorar les instal·lacions i 75 a inversions no especificades

Passatgers a l'aeroport del Prat
Passatgers a l'aeroport del Prat | ACN
Lluís Girona
28 de setembre del 2021
Actualitzat a les 21:38h
La inversió a l'aeroport del Prat prevista per als pròxims cinc anys serà, finalment, d'uns 325 milions d'euros, segons els càlculs que fa Aena. 250 del total s'especifiquen com a millora de les instal·lacions al pla quinquennal que recull el Document de Regulació Aeroportuària 2022-2026, o DORA II, que ha estat aprovat aquest dimarts pel Consell de Ministres.

El Document d'Ordenació i Regulació Aeroportuària (Dora) marca les inversions que l'Estat preveu fer a la xarxa d'aeroports estatals per al proper quinquenni, i era en aquest document on es preveia incloure la inversió de 1.700 milions d'euros per ampliar el de Barcelona amb una tercera pista.

Una inversió polèmica pel fet que amenaçava l'espai natural de la Ricarda que va motivar un xoc entre l'executiu estatal i el català, amb acusacions mútues de deslleialtat. Finalment, però, la inversió no es farà. La polèmica es va començar a gestar a principis d'agost, quan malgrat l'oposició veïnal i dels ecologistes, la ministra de Transports espanyola, Raquel Sánchez, i el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, anunciaven un pacte per incloure la inversió al nou Dora.

A principis de setembre, l'esborrany de l'ampliació proposat per l'executiu estatal, que apuntava a una afectació de la Ricarda, va provocar discrepàncies entre els dos equips de govern i, també, dins dels mateixos governs, fins al punt que l'espanyol decidia fer marxa enrere i deixar en suspens una ampliació que finalment no es produirà, almenys dins dels pròxims cinc anys.
Arxivat a