BARCELONA

Barcelona defensa un model de gestió pública d'autopistes i autovies que incorpori el pagament per ús

Janet Sanz sosté que la desincentivació del transport privat ha d'anar acompanyada de la inversió en el transport públic "de tota Catalunya"

per Joan Obiols, Barcelona, Catalunya | 2 de setembre de 2021 a les 17:00 |
Un peatge de l'AP-7 | ACN
"Celebrem que s'acabi un model de gestió privada del que són infraestructures públiques". D'aquesta manera ha valorat la tinenta d'alcaldia, d'Ecologia, Urbanisme, Infrastructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, la fi de pagament dels peatges de l'AP-7, l'AP-2, la C-32 nord i la C-33. L'Ajuntament de Barcelona defensa implementar un model de gestió pública d'autopistes que incorpori el pagament per ús i, així, desincentivi el transport privat. 

Sanz ha fet referència a la directiva de la Unió Europea que "marca un horitzó el 2024, en què totes les vies d'alta capacitat -autopistes i autovies- han de tenir una gestió pública que en desincentivi l'ús". Sosté que n'emana un "principi clar", i és que "qui contamina, paga".


Alhora, sosté que la desincentivació del transport privat, ha d'anar acompanyada de la millora, la inversió i l'enfortiment del transport públic. "Totes les administracions hem d'oferir alternatives de mobilitat, i s'ha de fer a tota Catalunya, no només a l'Àrea Metropolitana de Barcelona", ha defensat Sanz.

Respecte a la possibilitat d'incorporar un peatge urbà a la capital catalana, Janet Sanz ha explicat que el consistori continua "treballant i analitzant" aquesta possibilitat, però ha instat la Generalitat i el govern espanyol a treballar per tirar endavant aquesta proposta.

 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació