Ciutadans portarà Irene Rigau als tribunals

| 14/02/2011 a les 12:25h
Arxivat a: Política, Irene Rigau, català, Ciutadans, Jordi Cañas, immersió
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/02/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El portaveu de C's, Jordi Cañas, en roda de premsa aquest dilluns. Foto: Patricia Mateos/ACN

El portaveu de Ciutadans (C's), Jordi Cañas, ha anunciat aquest dilluns que el seu partit portarà als tribunals la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, per no acatar les sentències dels tribunals Constitucional i Suprem sobre l'elecció de la llengua vehicular.

Aprofitant que avui s'obre el període de preinscripció escolar, Cañas ha acusat Rigau de desobeir la justícia i no respectar el dret de les famílies a escollir en quina llengua són educats els alumnes. Ha afegit que la consellera sap que està incomplint la llei perquè "és qui signa els decrets" i que violenta la seva "condició de representant públic". "Una persona així hauria d'estar inhabilitada per ostentar un càrrec públic", ha opinat.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Quin problema hi ha?
Anònim, 14/02/2011 a les 12:51
+9
-3
Catalunya independent vol dir que estem a Europa, per l'espai Schengen i ha llibertat de moviment de persones capitals i mercaderies, per tant "el morts" dels que parlava Mas a RAC1 estan a la mateixa distancia, no cal passaport ni documentació alguna. Socialment no hi ha cap diferència.
Diferències: Els diners es recullen a Catalunya, la solidaritat es continua exercint via Europa. Cap més diferència. Els inútils de C's deixarien de tocar allò que no sona.
Más juicios
Anònim, 14/02/2011 a les 12:56
+29
-5
A ver si también lleva a juicio a todos los partidos que son cómplices del déficit fiscal que estamos sufriendo todos los catalanes.

Con acciones como éstas, el partido podría ser algo más creíble.
Desagraits
Josep Roig, 14/02/2011 a les 13:33
+11
-4
Aquest fulano, el Cañas, no mereix cap atenció catalana. Un desagrait i aprofitat de la politica que fá cara de xarnego ganut i demagog que només portan al cap fer la punyeta per fer-se veure. Aixó es lo més despreciable de la politica actual.
Pirotècnia
AliBay, 14/02/2011 a les 14:05
+9
-3
Això no és més que pirotècnia de cara als seus incondicionals. No tenen base de reclamació ni motiu. Per cert, si el castellà està tan perseguit com diuen, com és que aquest any hi han una vintena de nens estudiant en castellà a les escoles públiques? Aquest nombre ha fluctuat en més o en menys des de la primera llei de normalització lingüística en la que s'establia aquest dret dels pares i que s'ha reconegut i exercit sense problemes des de fa 30 anys.

De la sol·licitud de preinscripció d'aquest any disponible a

%20i%20matricula/Estudis/Documents_comuns/sol_preinscripcio_2011.pdf

Llengües que entén:(3) Castellà Català Cap de les dues

(3) En concordança amb l’article 21.2 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, i d'acord amb els articles 11.4 i 56 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, en el curs escolar en què els alumnes iniciïn el primer ensenyament, els pares, mares o tutors/es dels alumnes la llengua habitual dels quals sigui el castellà poden instar, en el moment de la matrícula, a la direcció del centre en el qual siguin admesos, que llurs fills/es hi rebin atenció lingüística individualitzada en aquesta llengua.
i dutxa't
Anònim, 14/02/2011 a les 14:53
+10
-2
Cañas afaitat per sortir per la tele, mort de gana.
A la presó!
Arnau_, 14/02/2011 a les 15:11
+9
-2
"los derechos civiles, humanos y constitucionales de los niños pequeños". Sempre queda bé barrejar-hi els "nens petits", perquè és per ells que es fa això. El dia que defensis el català a la franja de ponent ens ho creurem. El dia que reclamis jocs en català per als nens catalans, ens ho creurem. A més a més, no escolaritzar-se en la llengua del país no és un dret, sinó simplement tenir barra i prou. I posats a respectar lleis, perquè no respectar l'estatutet, la llei que vam aprovar els ciutadans de Catalunya? Només faltaria, les lleis que aprovem els catalans no cal respectar-les, eh que no? És això el que vols dir? Nazis sempre ho són els altres. Hahaha... vés a treure't la biga de l'ull home. Molt poder, però poca raó teniu.
JUSTICIA FRANQUISTA FINS QUAN?
Anònim, 14/02/2011 a les 15:23
+9
-2
La justicia exercida per jutges espanyols es il.legal; es normal que els okupes o nazionals facin la mateixa justicia del seu Franco; per cert, els jutges del Franco continuen exercint, malgrat haver esser jutges d'una banda armada que era el Franco i els seus pallassos; Memoria historica, i els jutges del temps del FRanco, DEPURATS JA!!!
a Pressó
Anònim, 14/02/2011 a les 16:05
+2
-4
La democràcia d'anar a votar es una virtualitat.
EL que hi han son estats/nacions amb uns valors i unes lleis que garantitzen una m´nima justicia. D'altra manera tot cabdill de poble podría fer la seva voluntad.

A complir la llei o a pressó.
-Como pedrada en ojo de boticario-
Eduardo González Palomar (Manlleu), 14/02/2011 a les 16:34
+4
-25

Pocos lugares hallará en Europa occidental, en la cual se presupone cierta calidad democrática, donde la impunidad con la que actúan ciertos políticos (ultracatalanistas) encuentre mayor y mejor gloria que en Catalunya. Pasa con demasiada frecuencia que si se pernocta bajo albergue nacionalista, todo lujo de atenciones a cuenta del erario público (subvenciones); si no… a la fonda del sopapo, que por un real dan dos platos. Basta echar un vistazo al libro de registro del Gran Hotel Parlamentario para percatarse de que los apellidos de categoría patria, minoritarios entre el pueblo llano, constituyen una arrolladora mayoría: revelador, ¿eh? A mayor abundamiento, figúrese que en el apartado de “motivo de la estancia” del formulario de inscripción, que con esmerada amabilidad hacen cumplimentar en recepción, el huésped catalanista, indica de manera explícita: “para quebrantar las leyes vigentes” (no acatar las sentencias de cierto tribunal, por poner un solo ejemplo de los muchos que prodigan en facilitarnos). Pues llegado el caso, la Hospedería de Interior del regio lugar se quedará más fresca que el dormitorio de una rana y con más razón que un santo porque es de justicia que la declaración del confeso es determinante pero no concluyente: paciencia y barajar. Le aconsejo que aún no se apee del burro en el asunto de marras porque al mejor escribano se le cae un borrón y, en las más de las veces, sucede que el jacobino huésped en sus fehacientes transgresiones legales, a la sazón, perjudica de manera manifiesta al conserje, maître o botones ante las mismísimas barbas del “detective d’esquadra” de la tetrabarrada Residencia Nacional. Pues ni por esas, “casualmente” el vigilante verá menos que un martillo enterrado en paja, esto es, que este endémico malhechor (“patriota”, como acostumbra a decirse por estos lares donde me trajeron al mundo) tiene todos los números para seguir campando por sus respetos. Es más, en ocasiones, hay humilde asalariado, que no sabe ni a tocino aunque le unten, que, en arranque de cándida osadía (suponga -sé que es mucho suponer-), se planta ante la Comisaría de la Dirección para informar del atropello a plana y renglón. No se sorprenda si el policía de turno (guasa aparte, a su seguro servidor le ha ocurrido en repetidas ocasiones; vaya, que es verídico) le espeta un “¿qué pretende que hagamos nosotros?, ¡vaya usted y ponga una denuncia al Juzgado!” y como hay agraviado que ante tamaña indefensión revienta antes que estar callado, entre dimes y diretes, acaba replicando un “si se me atraviesan los cables y le atizo una pedrada a la farola de ahí enfrente, ¿me denunciarán ustedes o también se cruzarán de brazos, esperando que otro modélico ciudadano se tome la molestia de ir al Juzgado a tramitar la acusación?”. Escribiendo en román paladino, no es necesario redoblar exhaustivas pesquisas para concluir que en Catalunya por ningún cabo se encuentra que muchos ultracatalanistas y las leyes de que nos hemos dotado en democracia confluyan. En suma, es feo como un pecado que lo advierta, mas topándose con alguno de los referidos… fíese de la Virgen, pero corra.
No tenen pebrots
Sir James, 14/02/2011 a les 16:44
+10
-2
Amenaçaven de portar en Mas als tribunals. Ara diuen que portaran a la consellera. El Cañas i la seua banda no tenen pebrots. Que marxin cap a Espanya.
El porc té raó
Anònim, 14/02/2011 a les 16:51
+8
-4
Que ens obliguin a ensenyar en castellà. La llei és clara.
Ara que ens sembli malament i poc étic, doncs bé, és el que ens mereixem.
M'encantarà escoltar a CyU quan surti la sentència. Es faran la víctima com sempre? Ploraran? Sortirà en Pujolet? Seguiran esperant a les nacionals per demanar el concert? Aniran a madrit a pidolar? Peix descongelat i podrit al cove foradat? Pluja mixionera finíssima? Baixada de pantalons? Ai no! si ja no fa falta, tenim un forat al darrera especialment dissenyat per modístes convergents i el cul ja el tenim més que donat i encetat. Em sembla que aquests convergents ja no són gaire catòlics, estan agafant el gust a ser penetrats dia sí i dia també. I no deixeu de fingir l'orgasme, a veure si encara es pensaran que no ens agrada.
Què tal CyU? una mica d'hemoal?
Gramática española
Anònim, 14/02/2011 a les 17:02
+1
-12
Eduardo Gonzalez Palomar (Hombreleve)

Escribe correctamente la población, porque pareces un catalanista lingüístico.
Creando insumisos
Pol Cuixens, 14/02/2011 a les 18:07
+2
-18
El no cumplimiento de las leyes que no le gustan a la generalitat desde hace tiempo esta creando una insumision en los ciudadanos de Catalunya.

La ley en un estado modedrno debe ser cumplida ,respetada y acatada, y si no gusta se intenta cambiar por medios democraticos.
Comte amb difamar, que també es castiga
Anònim, 14/02/2011 a les 18:35
+12
-1
Cal anar amb compte amb el tema de portar a judici a les persones. Si es perd el judici et poden acusar a tu de difamació i pots sortir ben capgirat de l'assumpte, sobretot si a a més a més has fet de valent cagasenalles als mitjans de comuncació i has dit el nom del porc als teus adversaris.
Qui avisa no és traïdor
palomar
un senyor antic, 14/02/2011 a les 19:38
+13
-0
Psiquiatricament parlant hi han uns pacients que pateixen una sindrome que es diu "grafomania", escriuen hi escriuen sense dir res, una verborrea o diarrea mental compulsiva, pot ser fobica (contra els catalans), que es manifesta escrivin, el focus de la malatia es situa a la meseta iberica, quan baixen a la costa (Segons ells el "Levante") el xoc amb una cultura diferent (la catalana), fa de desencadenant del proces i aquest es desenvolupa.
Per ara l'unica cura es el retorn del pacient a la seva cultura.
Nacionalisme espanyol
Anònim, 14/02/2011 a les 20:29
+12
-0
Cañas, a veure si aprens d'un catedràtic de la Univ. Autònoma de Madrid: Juan Carlos Moreno Cabrera.



Com diu Juan Carlos l'ojectiu d'Espanya és ELIMINAR el basc, gallec i català i ho demostra perfectament. El problema, com diu Moreno, és que per fer-ho s'han d'exterminar les persones que els parlen.
Ull amb el neo-lerrouxisme de dretes de C's!

Voto a tal, que tamaña afrenta a espada debe ser lavada
Eduardo González Palomar (Manlleu), 14/02/2011 a les 20:58
+0
-17
Valençia seíe Mío Çid con todos sus vassallos,
con él amos sus yernos los ifantes de Carrión.
Yazíes’ en un escanno, durmíe el Campeador;
mala sobrevienta sabed que les cuntió:
salios’ de la rred & desatos’ el león.
En grant miedo se vieron por medio de la cort;
enbraçan los mantos los del Campeador
e çercan el escanno & fincan sobre so sennor.
Ferrán Gonçález non vio alli do s’ alçasse, nin cámara abierta nin torre,
metios so ‘l escanno tanto ovo el pavor;
¡nos d’aquent veremos commo lidia el abbat!»
117.
InicialE.svg

l obispo don Jherónimo prisó a espolonada
e ívalos ferir a cabo del albergada:
por la su ventura & Dios qu’ el amava
a los primeros colpes dos moros matava de la lança;
el astil a quebrado & metió mano al espada,
ensayávas’ el obispo, ¡Dios, que bien lidiava!
Dos mató con lança & V con el espada;
los moros son muchos, derredor le çercavan,
dávanle grandes colpes mas no l’ falssan las armas.
El que en buen ora nascó los ojos le fincava,
enbraçó el escudo & abaxó el asta,
aguijó a Bavieca el cavallo que bien anda,
hívalos ferir de coraçón & de alma;
en las azes primeras el Campeador entrava,
abatió a VII & a IIII matava.
Plogo a Dios aquesta fue el arrancada.
Mío Çid con los suyos cae en alcança:
veríedes quebrar tantas cuerdas & arrancarse las estacas
e acostarse los tendales, con huebras eran tantas.
Los de Mío Çid a los de Búcar de las tiendas los sacan
Diego Gonçález por la puerta salió
diziendo de la boca: «¡Non veré Carrión!»
Tras una viga lagar metios’ con grant pavor,
el manto & el brial todo suzió lo sacó.
En esto despertó el que en buen ora naçió,
vió çercado el escanno de sus buenos varones:
«¿Que ‘s esto, mesnadas, o qué queredes vos?»
«¡Hya sennor ondrado rrebata nos dio el león!»
Mío Çid fincó el cobdo, en pie se levantó,
el manto trae al cuello & adelinnó pora león;
el león quando lo vio assí se vergonçó
ante Mío Çid la cabeça premío & el rrostro fincó;
Mío Çid don Rodrigo al cuello lo tomó
e liévalo adestrando, en la rred le metió.
A maravilla lo han quantos que i son
e tornáronse al apalaçio pora la cort.
Mío Çid por sos yernos demandó & no los falló,
mager los están lamando ninguno non rresponde.
Quando los fallaron & ellos vinieron assí vinieron sin color;
¡non viestes tal guego commo iva por la cort!
Mandólo vedar Mío Çid el Campeador.
Muchos tovieron por enbaídos los ifantes de Carrión;
fiera cosa les pesa desto que les cuntió.
113.
InicialE.svg

llos en esto estando don avíen grant pesar,
fuerças de Marruecos Valençia vienen çercar;
çinquaenta mill tiendas fincadas ha de las cabdales,
aqueste era el rrey Búcar, si l’ oviestes contar.
114.
InicialA.svg

legrávas’ el Çid & todos sus varones
que les creçe la ganançia ¡grado al Criador!
Mas, sabed, de cuer les pesa a los ifantes de Carrión
ca veíen tantas tiendas de moros de que non avíen sabor.
Amos hermanos apart salidos son:
«Catamos la ganançia & la pérdida no;
ya en esta batalla a entrar abremos nos,
¡esto es aguisado por non ver Carrión,
bibdas rremandrán fijas del Campeador!»
Oyó la poridad aquel Munno Gustioz,
vinó con estas nuevas a Mío Çid Ruy Díaz el Campeador:
«¡Evades qué pavor han vuestros yernos: tan osados,
por entrar en batalla desean Carrión!
Hidlos conortar, ¡si vos vala el Criador!
Que sean en paz & non ayan i rraçión,
¡nos convusco la vençremos & valernos ha el Criador!»
Mío Çid don Rodrigo sonrrisando salió:
«¡Dios vos salve, yernos, ifantes de Carrión!
¡En braços tenedes mis fijas tan blancas commo el sol!
Hyo desseo lides & vos a Carrión;
en Valençia folgad a todo vuestro sabor
ca d’aquelos moros yo so sabidor:
arrancármelos trevo con la merçed del Criador.»
115.
«¡
InicialA.svg

ún vea el ora que vos meresca dos tanto!»
En una conpanna tornados son amos;
assí lo otorga don Pero cuemo se alaba Ferrando.
Plogo a Mío Çid & a todos sos vassallos:
«¡Aún si Dios quisiere & el Padre que está en alto
amos los míos yernos buenos serán en campo!»
Esto van diziendo & las yentes se alegando,
en la ueste de los moros los atamores sonando;
a maravilla lo avíen muchos dessos christianos
ca nunqua lo vieran, ca nuevos son legados.
Más se maravillan entre Diego & Ferrando,
por la su voluntad non seríen allí legados.
Oid lo que fabló el que en buen ora nascó:
«¡Ala, Pero Vermúez, el mío sobrino caro!
Cúriesme a Diego & cúriesme a don Fernando
míos yernos amos a dos, las cosas que mucho amo,
ca los moros,con Dios, non fincarán en canpo.»
116.
«
InicialH.svg

yo vos digo, Çid, por toda caridad,
que oy los ifantes a mí por amo non abrán;
¡cúrielos qui quier, ca d’ellos poco m’incal!
Hyo con los míos ferir quiero delant,
vos con los vuestros firmemientre a la çaga tengades;
si cueta fuere bien me podredes huviar.»
Aquí legó Minaya Álbar Fánnez:
«¡Oid, ya Çid Canpeador leal!
Esta batalla el Criador la ferá,
e vos tan dinno que con él avedes part.
Mandádno’los ferir de qual part vos semejar;
el debdo que a cada uno a conplir será.
¡Verlo hemos con Dios & con la vuestra auze!»
Dixo Mío Çid: «Ayamos más de vagar.»
Afevos el obispo don Jherónimo muy bien armado,
parávas’ delant al Campeador siempre con la buen auze:
«Oy vos dix’ la missa de Sancta Trinidade,
por esso salí de mi tierra & vin vos buscar
por sabor que avía de algún moro matar.
Mi orden & mis manos querríalas ondrar
e a estas feridas yo quiero ir delant;
pendón trayo a corças & armas de sennal,
si plogiesse a Dios querríalas ensayar,
Mío coraçón que pudiesse folgar
e vos, Mío Çid, de mi más vos pagar.
Si este amor non feches yo de vos me quiero quitar.»
Essora dixo Mío Çid: «Lo que vos queredes plazme.
Afé los moros a ojo, idlos ensayar;
Un que s'ha perdut
Anònim, 14/02/2011 a les 22:33
+8
-0
Aprèn a parlar, collons. Que per aquí no t'entenem!.
Espanyols, qui els comprèn?
Anònim, 15/02/2011 a les 02:03
+4
-0
A veure siguem pràctics i aprofitem-nos del tarannà espanyol:

El sistema actual d'ensenyament al principat va començar a aplicar-se l'any 1983, és a dir ja fa 28 anys, fins fa poc els espanyols no atacaven el nostre sistema d'ensenyament. Al cap de 27 anys un tribunal espanyol es pronuncia, per què han trigat tants anys a intentar tombar una llei catalana tan important?

Nosaltres els hem de respondre que trigarem 28 anys més a modificar el nostre sistema al seu gust... i espero que molt abans siguem independents d'Espanya, aleshores que cadascú s'ocupi i decideixi els afers del seu propi país.

Països Catalans, 15 de febrer del 2011 a les 02:04
Si no hi ha Reciprocitat... no hi ha Cooficialitat
Anònim, 15/02/2011 a les 08:33
+5
-0
Espanyols, la cooficialitat del castellà als Països Catalans està en suspens, és a dir, sense efecte, mentre el català no sigui cooficial a Espanya.
Adéu Espanya, adéu Espoli, volem Estat propi !
A les antípodes de tot
Reagrupat, 15/02/2011 a les 09:22
+5
-0
a DONDE FUERES HAZ LO QUE VIERES..., deien els vostres vells. Alguns espanyols que viuen a Catalunya els fa nosa que ens sentim catalans no pas espanyols. Per vergonya i sentit democràtic haurien de respectar la nostra cultura, la pròpia i preeminent, per sobre de la del Imperi. Mal els pesi ells actuen com si fossin convidats de pedra d'un funeral, mentre nosaltres volem un part que ens permeti una nova vida en llibertat.
No aflojes Cañas
Anònim, 15/02/2011 a les 09:28
+1
-9
Muy bien. Hay que seguir con la tensión, y que caiga la Consejera. El Gobierno de la Generalidad debe acatar las sentencias pese a quien pese. Ello que sigan a la suya, nosotros a la nuestra. Cataluña, dos sociedades. Y más adelante ya aparecerá una nueva sociedad que sea reflejo de ambas, pero no tenemos que aflojar, la razón está de nuestro lado. Ellos que se paseen con la suya. Nos da lo mismo.
Bravo Cañas
Anònim, 15/02/2011 a les 09:30
+1
-9
Como si hacen la vertical a dos manos.
egb?
nanroig, 15/02/2011 a les 10:29
+2
-0
En cañas aquest ha patit aquest diabòlic sistema de immersió lingüística, pq te un català acadèmic... ara que potser no te ni l'EGB, quin nivellàs aquests ciudadanos, la seva formula per sortir de la crisi es carregar-se el català!! cada dia em fa mes gràcia el garrulo's power
egb?
nanroig, 15/02/2011 a les 10:31
+2
-0
En cañas aquest ha patit aquest diabòlic sistema de immersió lingüística, pq te un català acadèmic... ara que potser no te ni l'EGB, quin nivellàs aquests ciudadanos, la seva formula per sortir de la crisi es carregar-se el català!! cada dia em fa mes gràcia el garrulo's power
Voluntat ciutadana
Pol Cuixens, 22/02/2011 a les 10:33
+2
-1
El que volia dir en realitat era :
La voluntat ciutadana a Catalunya expressada en lleis acordades al Parlament i corroborada en consultes al territori expressa clarament el desig de conviure amb els nostres usos i costums metalingüístics .
La llei , a la nació més antiga d’Europa així com als estats moderns i democràtics , ha de ser complerta, respectada i acatada, i si no agrada s'intenta canviar per mitjans democràtics.

Sarsanedes
Pol Cuixens, 22/02/2011 a les 10:34
+2
-1
El que es titlla i prohibeix subtilment a Espanya és el català i totes les comunicacions que es puguin fer en català. Hi ha una opressió semioficial molt forta per eliminar el català de la vida diària , juntament amb un silenci còmplice com a les dictadures genocides encapçalades pel Primo de Rivera i el Franco després .
No ho aconsegueixen, però persisteixen i això és una actuació a més d’ injusta il•legal
. No tenen cap vergonya a continuar fent de botxins feixistes , i ho fan amb coneixement de causa com a l'Argentina dels desapareguts , la França col•laboracionista , l’Anglaterra exterminadora dels natius a tot arreu , l’Alemanya .nazionalsocialista amb .. una hipocresia comuna a totes elles ? Oi que no es vol sentir això ? Doncs la política monolingüística castellana vol adoctrinar als incauts en una religió imperialista que rebutja la llengua i la cultura pròpies de Catalunya , València i les Illes Balears.
I d’altra banda uns vius desagraïts fan bandera i tenen el seu modus vivendi d’incitar la discòrdia envers aquells que els mantenen amb els seus amb impostos .
Pesseter
Llefià, 25/02/2011 a les 12:16
+2
-0
Cañas no ets més lleig perquè no vens als entrenos .
Ets més fastigós que un gos .
Ara , que cobrar dels catalans si ho fas , veritat , espavilat ? Pesseter