Aena es mostra «moderadament» optimista amb l'ampliació del Prat

Lucena assegura estar "bocabadat" per l'allau de crítiques al projecte, a diferència del que ha passat a Madrid amb Barajas

Collboni i Lucena al Círculo Ecuestre
Collboni i Lucena al Círculo Ecuestre | ACN
A.M.
15 de juliol del 2021
Actualitzat a les 18:47h
El president d'Aena, Maurici Lucena, s'ha mostrat "moderadament optimista" sobre l'ampliació de l'aeroport del Prat i confia que el projecte es pugui incloure en el pla quinquennal d'inversions als aeroports que el Consell de Ministres preveu aprovar al setembre. Lucena ho ha dit en un col·loqui al Círculo Ecuestre amb el primer tinent d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni.

Lucena ha negat que Aena faci "xantatge" quan demana un pronunciament sobre el Prat, després de les acusacions en aquest sentit fetes, entre altres, per l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler. "Una aposta d'una empresa de més de 1.700 milions d'euros en cap cas és un xantatge ni posar ningú contra l'espasa i la paret", ha defensat.

El president d'Aena ha argumentat també que aquest projecte desmenteix la "suposada mania" a Barcelona que se li atribueix a Aena. "Acceptem la inversió, és l'ocasió per desmentir el mite. Si fem aquesta proposta és perquè hi ha una confiança decidida amb Catalunya", ha continuat el president d'Aena, que ha puntualitzat que l'objectiu "no és tant ampliar l'aeroport sinó convertir-lo en un hub".

Lucena, però, no s'ha estalviat les comparacions amb Madrid i ha assenyalat les facilitats que s'ha trobat amb el projecte d'ampliació de Barajas, on diu que no hi ha hagut "cap qüestionament". "Estic una mica bocabadat amb la diferència", ha comentat.

Sobre els arguments mediambientals a l'ampliació de l'aeroport de Barcelona, Lucena ha afirmat que cal diferenciar el debat sobre La Ricarda i el de les emissions dels avions. Sobre aquest darrer àmbit, ha assegurat que les emissions del transport aeri suposen el 4% del total, una xifra relativa inferior a la de l'agricultura, a la construcció, la indústria i el transport terrestre, ha dit.

Collboni ha defensat un cop més l'ampliació del Prat i ha destacat els efectes que tindria sobre l'ocupació. "Estem parlant de 15 cops l'actual plantilla de Nissan per no parlar dels llocs indirectes", ha indicat. Collboni ha admès les discrepàncies en el si de la coalició de govern municipal així com del plenari.

El primer tinent d'alcaldia ha apostat per posar l'esforç en "treballar, entendre, empatitzar i donar arguments" en el debat sobre les compensacions mediambientals i els beneficis d'una major connectivitat aèria.
Arxivat a