La plantilla d'atenció a la violència masclista de Barcelona denuncia manca de recursos

Les treballadores asseguren que ni poden cobrir les necessitats bàsiques d'usuàries que recorren al servei

Protesta de les treballadores davant l'Ajuntament
Protesta de les treballadores davant l'Ajuntament | Assemblea SARA
13 de juliol del 2021
Actualitzat a les 17:20h
Les treballadores del Servei Municipal d'Atenció, Recuperació i Acollida (SARA) de l'Ajuntament de Barcelona tornen a denunciar deficiències en l'organització de l'àrea. El conflicte pel conveni laboral s'ha tancat, però el malestar per l'atenció que s'ofereix a les usuàries es manté. Aquest dimarts al matí la plantilla s'ha manifestat a les portes de l'ajuntament i fonts del SARA consultades per NacióDigital asseguren que el servei està saturat.

El SARA es va municipalitzar el 2016 i cinc anys després la plantilla assegura que no pot cobrir les necessitats bàsiques de totes les dones que s'hi dirigeixen. Denuncien que no disposen de diners per fer arribar a les usuàries i que això dificulta que puguin tenir cobertes totes les necessitats bàsiques. "Hi ha treballadores que han posat diners de la seva butxaca", asseguren.

També alerten que els espais d'acollida estan plens i es veuen obligades a enviar dones i criatures a pensions. Es tracta dels mateixos allotjaments temporals on s'envia famílies víctimes de desnonament i que entitats en defensa del dret a l'habitatge han criticat per manca de condicions dignes.

"No podem fer un acompanyament real a les víctimes", lamenten. Com a exemple, expliquen que la llista d'espera per fer una primera visita al servei pot ser d'un mes i mig. "Durant aquest temps, el risc per a la persona al lloc on viu pot augmentar i potser arribem tard", insisteixen. La llista d'espera de sis setmanes també es produeix en demandes com l'atenció psicològica, asseguren.

La plantilla del SARA està integrada per 40 treballadores i les fonts consultades lamenten que l'Ajuntament exigeix uns resultats que, segons consideren, són impossibles d'aconseguir amb els recursos de què disposen.

Fonts oficials municipals consultades per aquest diari asseguren que l'Ajuntament té la "voluntat política de continuar oferint un servei d’atenció i recuperació de les violències masclistes el màxim d’eficient i que doni resposta a les necessitats de la ciutadania". Aquest dimarts, representants municipals han rebut una delegació de la plantilla.

Des de l'Ajuntament expliquen que "se’ls ha tramès amb detall el treball que s’està realitzant per tal de resoldre definitivament les qüestions plantejades", mentre que la plantilla lamenta no haver rebut respostes concretes a les demandes plantejades i assegura que en alguns casos l'Ajuntament ha situat el 2023 com a horitzó per resoldre-les.
Arxivat a