El llum que ja substitueix els triangles d'emergència: com és i com funciona?

El nou element de seguretat redueix el risc d'accidents perquè els conductors no han de baixar del cotxe per utilitzar-lo

Un conductor utilitzant el llum V16.
Un conductor utilitzant el llum V16. | Europa Press
01 de juliol del 2021
Actualitzat a la 13:28h
El triangle vermell d'emergència té els dies comptats. Des d'aquest dijous, 1 de juliol, el llum V16 -o Help Flashja s'accepta com a element per senyalitzar els cotxes aturats a la carretera. Així comença la transició fins a l'1 de gener del 2026, quan els triangles ja no seran vàlids i els llums seran obligatoris.


El 1999 van entrar en vigor els triangles d'emergència, però ara desapareixeran progressivament pel risc que suposa per posar-los i treure'ls de la via. Els conductors han de baixar del vehicle i caminar uns 50 metres per la carretera. També és, per tant, un sistema més ràpid.

El llum es pot posar traient el braç per la finestra, sense necessitat de baixar del cotxe. Només cal instal·lar-lo al sostre gràcies a l'imant que fa que s'hi aguanti. La potència de la seva llum fa que sigui visible des d'un quilòmetre de distància i amb un angle de visió de 360 graus.

La llum del dispositiu és groga i intermitent. A més, el V16 disposa de connexió bluetooth i permet connectar-hi dispositius mòbils per informar els serveis d'emergències i la companyia d'assegurances de la ubicació del cotxe. El dispositiu també pot emetre llum blanca per ser utilitzat com a llanterna.