tecnologia

Turisme gamificat i amb realitat virtual a Vilanova i la Geltrú

El centre Crea&Play desenvolupa el primer projecte europeu de gamificació de destinacions turístiques a Catalunya, amb 10 propostes que estaran disponibles després de l'estiu.

per Clara Virgili , 30 d'abril de 2021 a les 19:30 |
Una visita en realitat virtual al Museu Balaguer | Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Vilanova i la Geltrú està desenvolupant una iniciativa pionera a Catalunya per a aplicar metodologies de joc combinades amb noves tecnologies com la realitat virtual en el turisme cultural. Les primeres proves s'estan fent amb el Museu Víctor Balaguer, un edifici emblemàtic del segle XIX que l'any 2000 va constituir-se com a secció del Museu Nacional d'Art de Catalunya. No només serà possible fer una visita a les sales d'exposició amb unes ulleres de realitat virtual, sinó que aquestes permetran al visitant entrar en el joc de convertir-se en un membre d'una agència secreta que li obrirà les portes de les catacumbes i refugis subterranis de la ciutat. 

L'experiència forma part del projecte europeu MedGaims, que té previst posar en marxa les primeres 10 propostes de turisme cultural gamificat després de l'estiu. Però la iniciativa va molt més enllà i pretén fer-se extensiva a altres sectors de la societat, com l'ensenyament, la salut, els recursos humans i els processos participatius, entre d'altres.


Amb aquest objectiu l'ajuntament de la capital del Garraf ha engegat el centre Crea&Play, un espai creat per donar suport a iniciatives d'àmbit municipal aplicant-hi components gamificats, realitzant formacions tècniques per a professionals externs, assessorant empreses i convertint-se en un espai de captació de talent. Durant la presentació del projecte l'alcaldessa de Vilanova, Olga Arnau, ha destacat la voluntat de "seguir potenciant el treball en les noves tecnologies i explorar nous àmbits d'aplicació per posar la ciutat al capdavant en aquest sector".

El centre Crea&Play està ubicat a l'edifici Neàpolis, que dirigeix el centre de gamificació i compta amb la participació de la fundació i2CAT, que lidera un laboratori de realitat virtual. El laboratori desenvolupa una nova generació de sistemes de comunicacions basats en vídeo volumètric. Aquests sistemes permetran la interacció entre persones de forma natural en entorns immersius, generant la sensació d'estar presents i junts compartint un mateix entorn, que podrà ser virtual (realitat virtual) o híbrid (realitat augmentada).


El CTIO (Chief Technology and Innovation Officer) de la Fundació i2CAT, Sergi Figuerola, s'ha mostrat satisfet d'haver pogut instal·lar aquest node fora de Barcelona, i confiat en el fet que "l'acord estratègic amb l'Ajuntament permetrà créixer en activitats digitals que tindran un efecte transformador en la societat".
 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació