tecnologia

El truc definitiu perquè t'atengui una persona en lloc d'un robot en una trucada

Contactar amb una entitat a través d'un "call center" pot suposar una pèrdua de temps i nervis

per NacióDigital , 14 d'abril de 2021 a les 18:19 |
Una persona consultant el seu telèfon mòbil | Adrià Costa
Trucar a determinades administracions i empreses pot arribar a ser una tortura quan cap operador es posa al telèfon. Entendre's amb un robot és especialment complicat per les seves limitacions.

Aquestes eines estan programades per assumir instruccions molt bàsiques. Així, és molt freqüent que no realitzin preguntes durant llargues estones per, finalment, enviar l'usuari a una pàgina web o penjar-lo, directament.


L'emprenador i comunicador català Pau Garcia-Milà ha revelat el secret per evitar perdre minuts de vida parlant amb un robot i aconseguir conversar amb un operador. És molt senzill: només cal fingir parlar, però fent impossible transformar les frases en text.
Cada call center és diferent -el truc funciona en gairebé tots els casos, tot i que en alguns no-, però en tot cas consisteix en dir síl·labes sense sentit quan demanen el motiu de la trucada: "Bla, bla, bla, bla, bla", cal dir durant uns segons. En alguns telèfons cal repetir-ho, però al final el robot claudica i envia l'usuari a un agent ràpidament.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació