salut

Per què esmorzar abans de les 8:30h és bo per a la salut

Un estudi conclou que l'horari en què es fa el primer àpat del dia influeix en els nivells de sucre en sang

per NacióDigital , 22 de març de 2021 a les 11:11 |
Esmorzar d'hora pot prevenir la diabetis de tipus 2 | Freepik
L'hora en què esmorzem pot ser clau per prevenir la diabetis tipus 2. Un estudi presentat a la reunió anual de la Societat Endocrina Americana mostra com les persones que comencen a menjar abans de les 8:30 del matí tenen nivells més baixos de sucre en sang i menys resistència a la insulina. Unes condicions que podrien reduir el risc de desenvolupar diabetis tipus 2.

"Trobem que les persones que van començar a menjar més d'hora al dia tenien nivells més baixos de sucre en sang i menys resistència a la insulina, independentment de si van restringir la seva ingesta d'aliments a menys de 10 hores al dia o si la seva ingesta d'aliments es va estendre a més de 13 hores diàries", explica la investigadora principal Marriam Ali, de la Universitat Northwestern, als Estats Units.


La resistència a la insulina passa quan el cos no respon suficientment bé a la insulina que produeix el pàncrees i la glucosa és menys capaç d'arribar a les cèl·lules. Les persones amb resistència a la insulina poden tenir un major risc de desenvolupar diabetis tipus 2.

Tant la resistència a la insulina com els nivells alts de sucre en sang afecten el metabolisme d'una persona, la descomposició dels aliments en els seus components més simples: proteïnes, carbohidrats (o sucres) i greixos. Els trastorns metabòlics com la diabetis ocorren quan aquests processos normals s'interrompen.


"Amb un augment dels trastorns metabòlics com la diabetis, volíem ampliar la nostra comprensió de les estratègies nutricionals per ajudar a abordar aquesta creixent preocupació", afegeix Ali. Estudis anteriors han trobat que l'alimentació restringida en el temps, que consolida l'alimentació en un període de temps més curt cada dia, ha demostrat consistentment una millora en la salut metabòlica, va anotar. El seu grup volia veure si menjar més d'hora al dia afectava les mesures metabòliques.

Els investigadors van analitzar dades de 10.575 adults que van participar en l'Enquesta Nacional d'Examen de Salut i Nutrició. Van dividir els participants en tres grups segons la durada total de la ingesta d'aliments: menys de 10 hores, 10-13 hores i més de 13 hores per dia. Després van crear sis subgrups basats en l'hora d'inici de la durada del menjar (abans o després de les 8.30 del matí).


Van analitzar aquestes dades per determinar si la durada i l'horari dels àpats estaven associats amb els nivells de sucre en sang en dejú i la resistència a la insulina estimada. Els nivells de sucre en sang en dejú no van diferir significativament entre els grups d'intervals d'alimentació. La resistència a la insulina va ser més gran amb una durada d'interval d'alimentació més curta, però menor en tots els grups amb una hora d'inici de l'alimentació abans de les 8:30 del matí. "Aquestes troballes suggereixen que el temps està més fortament associat amb les mesures metabòliques que la durada, i donen suport a les estratègies d'alimentació primerenca", conclou Ali.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació