Barcelona: urbanisme

Barcelona amplia les voreres i redueix el trànsit al carrer Pelai

L'Ajuntament aplica urbanisme tàctic a la via per "afavorir el passeig i l'activitat econòmica"

per Andreu Merino, 22 de març de 2021 a les 10:57 |
Recreació virtual de la transformació del carrer Pelai | Ajuntament de Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona ha anunciat una reforma urbanística al carrer Pelai, que ja s'està començant a executar i que consistirà en l'ampliació de les voreres i la reducció del trànsit en aquesta via. "Volem afavorir el passeig i l'activitat econòmica, garantint l'accessibilitat", ha dit la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, en roda de premsa aquest dilluns. La transformació de Pelai es farà seguint l'aposta de l'urbanisme tàctic.

La vorera del cantó mar, que ara fa quatre metres, s'ampliarà fins als nou, guanyant 1.500 metres quadrats per als vianants. Entre la plaça Universitat i el carrer Balmes s'eliminarà un carril de circulació i se'n suprimiran dos entre Balmes i la plaça Catalunya.


El límit de velocitat per als vehicles serà de 30 km/h, mentre que ara és de 50 km/h. "No té sentit, si volem potenciar el passeig i les compres", ha defensat Sanz. Cotxes, motos i bicicletes circularan pels mateixos carrils, mentre que l'autobús ho farà de manera segregada.

També es modificarà la vorera i s'afegirà un pas de vianants a l'encreuament del carrer Pelai i el carrer Jovellanos.


L'Ajuntament planteja la reforma en el marc de l'aposta per l'urbanisme tàctic. Sanz ha qualificat de "transició" el nou carrer Pelai presentat avui. "No volem esperar i l'urbanisme tàctic ens permet testejar i fer correccions", ha dit. Una transició que, segons ha assegurat la tinent d'alcaldia, vol ser la primera pantalla de la transformació de la via en un bulevard.

En aquest cas, a diferència de l'urbanisme tàctic aplicat des de l'inici de la pandèmia, els colors per senyalitzar els canvis en l'espai no seran d'"emergència", sinó "més càlids i bonics", en paraules de Sanz. La nova senyalització s'indicarà amb dibuixos de panots, el nom del carrer i pictogrames de vianant.


Les obres d’ampliació tàctica de la vorera mar, que ja han començat, tindran un cost de 37.589 euros i finalitzaran a l’abril. El nou pas de vianants a l'altura de Jovellanos i l'ampliació estructural de vorera començarà al setembre i costarà 90.000 euros.

 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació