Barcelona: urbanisme

Llum verda de l'Ajuntament de Barcelona a la reforma de la Rambla, encara sense data

La comissió d'Urbanisme aprova un projecte de 44,5 milions d'euros que donarà més espai als vianants

per NacióDigital , 16 de març de 2021 a les 18:41 |
La reforma implicarà la retirada dels quioscos dels antics ocellaires | Adrià Costa
La comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment aquest dimarts el projecte executiu de reurbanització de la Rambla, amb un projecte de 44,5 milions d’euros i sense calendari previst. Aquest tràmit suposa engegar una estratègia de reactivació de la Rambla que es comença a desplegar des d’aquest mateix any i ha estat aprovat per unanimitat.

Aquesta iniciativa contempla tot un seguit d’actuacions transversals que responen a diferents àmbits que van des de l’economia, la cultura i l’habitatge fins a la transformació urbanística de la via.
La transformació integral de la Rambla és un procés de llarg recorregut. S’ha dissenyat un paquet de mesures que es comencen a aplicar de manera immediata i que es combinen amb d’altres, com la reurbanització del passeig, que s’estan treballant des de fa temps i continuen avançant.


Els objectius d’aquesta estratègia per incidir en els usos i dinàmiques del passeig són la dinamització urgent del passeig per a la seva reactivació en clau cultural i comercial, la diversificació necessària tant de l’activitat econòmica com per potenciar l’ús d’habitatge permanent, i la millora en manteniment i mobilitat per guanyar qualitat i confort respecte el seu estat actual.

 La primera conseqüència que tindrà l'aprovació inicial de la reforma és la retirada dels quioscos dels antics ocellaires. La futura Rambla redueix l’espai destinat al vehicle i en dona més al vianant. La nova secció rodada és contínua i regular al llarg de tot el passeig, amb un sol carril de circulació per banda de 3,5 metres d’amplada que garanteix el pas de les línies d’autobús, vehicles de servei i l’accés dels veïns de l’entorn.


La disminució de l’amplada de circulació permet repartir l’espai sobrer a les voreres laterals, per a facilitar el passeig i el gaudi de les persones, davant de les botigues i establiments de la Rambla. El tram central també creixerà lleugerament per tots dos costats per millorar l’espai dels vianants i les condicions de vida dels arbres, ampliant els seus escocells.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació