«Los 7 hábitos de la gente desinformada», de Marc Argemí

Un llibre que ens ajuda a identificar els hàbits que ens fan més vulnerables a l'hora d'informar-nos a través de les xarxes.

per NacióDigital
 
Vivim en el miratge de creure que, com que hem consultat internet, estem prou informats com per a prendre bones decisions. Una idea errònia. Estar ben informat significa tenir prou dades per poder escollir una de totes les decisions possibles. 

Internet i les xarxes socials han dut aquesta problemàtica fins a l'extrem. Mai havíem tingut accés a tanta informació, però això no vol dir que siguem capaços d'escollir millor, i, en canvi, tenim la sensació enganyosa de que estem ben informats.

Los 7 hábitos de la gente desinformada ens ajuda a identificar els hàbits que ens fan més vulnerables: el "cunyadisme", la incredulitat crèdula, la indecisió crònica, l'ansietat, el confusionisme relacional, l'activisme visceral i la precarietat informativa. Marc Argemí posa a les mans del lector una eina útil per a combatre la desinformació, tant per a experts en xarxes socials i gestors de comptes de Twitter, com per a aquells que només visiten les webs dels diaris de tota la vida. 
 
TítolLos 7 hábitos de la gente desinformada
Autor/a: Marc Argemí
Editorial: Conecta
Pàgines: 224
ISBN: 978-84-168-837-21
Any de publicació: 2019
Gènere: Economia i empresa

Compra'l aquí

 

Marc Argemí

Marc Argemí (Sabadell, 1979) és periodista i director de Sibilare, una consultora de comunicació estratègica especialitzada en credibilitat i rumors. També és professor de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC).

És autor de Rumors en guerra. Desinformació, internet i periodisme (Acontravent, 2013) i El sentido del rumor. Cuando las redes sociales ganan a las encuestas (Península, 2017). 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor