CONSUM

El govern espanyol exclou l'oli d'oliva del semàfor nutricional

Els productors de pernil ibèric també reclamen sortir del sistema d'etiquetatge Nutriscore, qüestionat per alguns nutricionistes

per NacióDigital, Barcelona | 9 de febrer de 2021 a les 17:21 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de febrer de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El govern espanyol cedeix a la pressió dels productors d'oli d'oliva i exclourà aquest producte del semàfor nutricional, l'anomenat Nutriscore. Es tracta d'un indicador sobre la qualitat nutricional dels aliments, que s'implementarà a l'etiquetatge durant les pròximes setmanes. El sistema, que classifica els productes amb lletres de l'A a l'E, de més a menys valor nutricional, valorava pitjor l'oli d'oliva que refrescs de cola edulcorats com la Coca-Cola Zero.

Ara el Ministeri de Consum ha decidit excloure aquest aliment del semàfor, després de rebre pressions d'organitzacions com ara la Interprofessional de l'Oli d'Oliva Espanyol, que considera que el Nutriscore amaga els beneficis del producte per a la salut.



Un altre sector que s'ha mostrat crític amb la valoració que reben els seus productes és el dels productors de pernil ibèric. Reclamen un tracte similar al de l'oli d'oliva, com en altres països han reclamat un tractament diferenciat els productors de conserves de peix o de determinats formatges.


El ministre d'Agricultura, Luis Planas, ha assegurat que només donarà suport al semàfor nutricional si els productes de la dieta mediterrània reben un tracte just, i hi inclou els embotits ibèrics, amb una puntuació entre la D i l'E.
 

Exemple del Nutriscore.



El Nutriscore és un sistema de valoració d'aliments polèmic entre part dels nutricionistes, que fan notar que productes ultraprocessats com els cereals ensucrats reben una valoració millor que productes més saludables, com podria ser l'oli d'oliva.

En alguns països funciona el sistema NOVA, ideat per  l'Organització Mundial de la Salut, i països com ara Xile inclouen missatges d'advertiment en els productes malsans, per tal de dissuadir-ne el consum.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Carlos Ríos (@carlosriosq)


 

 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació