El Barcelona Fashion Summit del 2021 serà virtual | Departament d'Empresa
Branded content

Objectiu: accelerar les empreses de moda catalanes

Deu marques participen en la primera edició del programa d’Acceleració de Moda de Catalunya

per NacióDigital
El Barcelona Fashion Summit del 2021 serà virtual | Departament d'Empresa
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), ha posat en marxa aquest 2020 la primera edició del programa d’Acceleració de Moda que compta amb la participació de 10 marques de moda catalanes. El programa d’acceleració s’adreça a marques ja consolidades i amb projectes que s’identifiquen amb els grans reptes del sector, com la digitalització, internacionalitzció o l’economia circular.

Des del passat mes d’octubre i fins el març de 2021, la desena d’empreses participants a l’Acceleradora de Moda rebran formació i assessorament individualitzat en els àmbits més rellevants de la gestió empresarial, de la mà d’instructors del màxim prestigi. 

En aquesta primera fase s’han realitzat un total de 6 workshops: arquitectura de marca, a càrrec de Marc Morillas, CEO de la prestigiosa agència familiar de construcció de marca; product & supply, amb Paolo Riva, qui va ser CEO de Diane von Fürstenberg i Victoria Beckham; ecommerce i estratègia digital ha estat impartit per Nic Olivé, exdirector mundial de l’àrea de retail de Mango;  experiència a la botiga física, a càrrec de Damián Sánchez, director creatiu d’Atrezzo i exdirector creatiu de Mango; finance & governance, impartit per Sagra Maceira, qui va ser analista a Morgan Stanley i JP Morgan, i comunicació, amb Eugenia de la Torriente, periodista especialitzada en moda.

Les empreses participants rebran formació i assessorament individualitzat de la de la mà d’instructors del màxim prestigi.

De forma paral·lela, cada empresa compta amb el suport d’un mentor, que l’acompanyarà durant tot el procés i l’ajudarà a dissenyar un pla d’acció individualitzat per al seu procés de creixement a curt termini. L’objectiu és mirar més enllà de l’actual context, marcat per la crisi de la Covid-19, per tal d’adaptar processos i estratègies amb una visió de llarg termini que faciliti a les marques assolir tot el seu potencial. A més de Nic Olivé –que té tant la funció de mentor com la d’instructor–, en aquest rol el programa compta amb Sergio Odriozola, consultor a Bain&Company i exvicepresident de Zalando.

Les empreses participants també compten amb un assessorament tecnològic adequat a les necessitats de cadascuna de les marques. En la primera edició del programa, aquest servei va a càrrec de Josep Maria Sabadí, CEO de Pleasepoint i exdirector de Backend de EyeOS.

Un cop finalitzades les fases de formació i assessorament, el programa se centrarà en l’elaboració d’un pla d’acció individualitzat per a la seva implementació immediata. A partir d’aquí, i mitjançant indicadors, s’analitzarà l’impacte que el programa ha tingut  en cadascuna de les marques participants.  

Participació en el programa


Des del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) es valora molt positivament l’acollida que ha tingut el projecte. Les deu marques participants van ser escollides per un comitè d’experts entre un total de vint-i-sis sol·licituds rebudes.

A més de complir els requisits mínims de participació –almenys 3 anys d’antiguitat i una facturació superior a 150.000 euros, entre d’altres–, l’elecció es va dur a terme en base a l’anàlisi de la seva proposta de valor, de la seva gestió i potencial de creixement, i de l’equip humà que conforma cadascuna de les empreses.
  
Entre les marques participants hi ha un denominador comú: el potencial de creixement i l’escalabilitat dels projectes i l’alt component digital. La primera edició del programa compta amb les següents deu marques: Hereu; The Avant; Dr. Bloom; ByNins; Boboli, Yerse, Maite By Lola Casademunt; Teresa Helbig; Marta Martí, i Bohodot.

El mentoratge i assessorament del programa s’ajusta als objectius de cada marca, al model de negoci, al grau de desenvolupament digital o les estratègies d’internacionalització. Sempre amb l’objectiu de generar un efecte multiplicador i accelerar el creixement d’aquestes empreses, enfortint el sector de la moda catalana.
 

Un Barcelona Fashion Summit virtual


Barcelona Fashion Summit, organitzat per Modaes.es, és un fòrum que durant vuit edicions ha aplegat als principals executius del sector de la moda de l’Estat al voltant d’un programa de ponències i taules rodones en les que participen ponents de primer nivell d’aquesta indústria. 

En els darrers anys ha comptat amb la participació d’empreses i entitats com Inditex, Mango, Tendam, Desigual, Pepe Jeans, Tous, Adolfo Domínguez, H&M, C&A, Primark, Mayoral, Textil Lonia, El Ganso, Hawkers, Privalia, Vente Privee, Alibaba, Zalando, Amazon, Google, Interbrand, Garrigues, BCG, PwC, McKinsey, Permira, L Capital, The Carlyle Group, Kantar, Euromonitor, Università Bocconi, Esade, Iese, entre atres.

Barcelona Fashion Summit afrontarà al 2021 una edició particularment especial, que pretén marcar el full de ruta en plena incertesa per la Covid-19. Les actuals circumstàncies no permeten un format presencial i és per això que la propera edició, que se celebrarà l’1, 2, 3 i 4 de febrer, serà en format digital i es retransmetrà en directe des de l’edifici DHUB de Barcelona en una jornada que girarà al voltant del títol: "Drivers per a la recuperació".

 Més informació a barcelonafashionsummit.com



AMB EL SUPORT DE



 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

Participació