barcelona: mobilitat

Barcelona vol reduir una quarta part dels desplaçaments en cotxe el 2024

El pla es marca com a objectiu ampliar en 32 kilòmetres els carrers exclusivament per a vianants

per NacióDigital , 1 de desembre de 2020 a les 18:30 |
Cotxes circulant pel centre de Barcelona | Adrià Costa
Barcelona ha presentat aquest dimarts a la tarda el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, que té com a principal objectiu que el 81,52% dels trajectes que es facin a la ciutat siguin a peu, amb transport públic o bicicleta. Per aconseguir-ho, l'Ajuntament i una trentena d'entitats han macat l'objectiu d'augmentar en 32 kilòmetres els carrers que són exclusivament per a vianants a la ciutat i reduir una quarta part els desplaçaments en vehicle privat.

L'objectiu del PMU és augmentar el percentatge de desplaçaments a peu un 7,5% i en el cas del transport públic, passar un 15,7%. Els desplaçaments en bicicleta haurien d'augmentar en un 129% i els desplaçaments en vehicle privat haurien de descendre un 25,6%.


Per aconseguir-ho es concreten un total de 60 línies d’actuació, amb més de 400 mesures específiques per dur a terme en els propers anys, que bàsicament se centren en. Entre les principals hi ha l'eliminació progressiva d'aparcaments de motos i carrils bici a les voreres, instal·lar ascensors i escales mecàniques als carrers i restringir i reduir la mobilitat rodada als entorns dels centres escolars, almenys en els horaris d’entrada i sortida.

També incrementar en 67 kilòmetres els carrils bus i elaborar una proposta d’ordenació d’autobusos supramunicipals. Pel que fa a la bicicleta, el PMU vol incrementar la xarxa actual de carrils bici en un 40% i incloure un carril de de menys de 30 km/h als carrers de tres o més carrils de circulació, per fomentar la compatibilitat amb la bici.


En l'àmbit del vehicle privat, el PMU es marca l'objectiu d'intensificar les actuacions sobre les zones de concentració i punts de risc de sinistre. També implantar la velocitat de 30 km/h a tota la ciutat, excepte a les vies de connectivitat, fomentar i prioritzar l’ús de vehicles més sostenibles i menys sorollosos, preferentment elèctrics.

El PMU també pretén apostar pels vehicles compartits a tota l'àrea metropolitana. El pla vol

estendre els serveis de turismes, motos i bicicletes compartides, amb la respectiva ampliació de llicències. 

Entre la trentena d’ entitats amb les quals s’ha debatut el document s’hi inclouen les següents: FAVB, PTP, Catalunya Camina, BACC, RACC, Anesdor, Gremi del Motor, Transcalit, Fecav, Socialcar, UGT, CCOO, Foment del Treball, Pimec, Barcelona Global, Barcelona Oberta, Barcelona Comerç, Consell de Gremis o Gremi de la Restauració, entre d’altres

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació