la pocmoderna surt de mare

L’èxit està a Youtube

«Entre els grans posseïdors d'aquest èxit a casa nostra hi trobem Dàmaris Gelabert, que s'ha fet un lloc indiscutible en les llistes de reproducció de famílies»

per Elisenda Soriguera , 9 d'agost de 2020 a les 17:41 |
Frame del videoclip | ND
Els criteris per valorar l'èxit d'una proposta per a públic familiar, tenen les seves especificitats. Més enllà dels sold outs i o concerts d'una gira, indicadors que comparteix amb altres estils, hi ha una característica única, que juga amb una altra lliga: les reproduccions a Youtube, que en aquest entorn, assoleixen xifres estratosfèriques.
 
La particularitat no és només de la xifra, sinó també dels timmings. Són videoclips que no fan referència a les darreres novetats discogràfiques de les bandes, sinó a cançons que passen generació rere generació, aconsegueixen enganxar-se als nous públics, i acumulen visionats infinits.
 
Entre els grans posseïdors d'aquest èxit a casa nostra hi trobem Dàmaris Gelabert, que s'ha fet un lloc indiscutible en les llistes de reproducció de famílies, escoletes i escoles. Té clips que en sis anys, han assolit més de tres-cents milions de reproduccions (Els mosquits), o més de dos-cents milions de reproduccions per Els dies de la setmana.
 
Si busquem un referent internacional, ens topem amb l'exitós Baby Shark, editat fa quatre anys, que ha assolit més de sis mil milions de reproduccions. Si comparem el públic al qual va dirigit l'èxit en anglès i quina és l'audiència de la cantant de Cardedeu, podem afirmar que Gelabert és un fenomen de masses.
 
Per sort per l'escena catalana, a la Dàmaris li han sortit sans competidors, que van sumant reproduccions, però també seguidors, agendes de concerts atapeïdes, i quitxalla cantant-los des del seient del darrere del cotxe. Parlem d'El Pot Petit, com a nou boom de masses del públic familiar, o dels Xiula, que no deixen de sumar adeptes, o la consolidada proposta de reggae per xics de The Penguins.
 
Com passa amb qualsevol estil musical, possiblement aquestes quatre propostes són les més populars, però no les úniques. N'hi ha moltes i molt variades, molt riques i boniques, que ens ajuden a contagiar aquest amor per la música als infants.
 
Però més enllà del Youtube, és imprescindible encomanar-los la música en directe. Un gaudi excepcional, de veure i compartir l'experiència musical. Que acabi aviat la Covid-19, que volem anar de concert, i abraçar-nos i ballar plegats!

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació