recull de premsa internacional

La premsa britànica s'acarnissa amb Joan Carles I

Recull de notícies dels principals diaris internacionals, molt crítics amb el monarca espanyol

per NacióDigital , 4 d'agost de 2020 a les 08:13 |
La fugida de Joan Carles I ha tingut un ressò mediàtic arreu del món. La majoria de mitjans destaquen la corrupció del monarca, que l’ha obligat a marxar del país. Els més crítics, però, han estat els britànics, que fa lustres que conviuen amb una monarquia.

The Times, que ha posat la notícia a la seva portada de paper, apunta que Joan Carles I marxa per un escàndol econòmic. També qualifica d’”escàndol” l’exili del monarca el diari The Guardian (notícia més llegida al seu web) i la BBC. El Daily Mail ho detalla més al seu titular i posa la xifra de 100 milions de dòlars als diners que hauria robat Joan Carles I. El més irònic, seguint el seu estil, és el The Sun, que titula “Èxit reial” i apunta que el rei emèrit ha estat “forçat” a l’exili després de ser enxampat en un “escàndol de corrupció”. I afegeix que es tracta d'una sortida "vergonyosa".


“El vell rei Joan Carles marxa d’Espanya”, diu France 24 a la veïna Franca. “El vell monarca, sota sospites de corrupció, s’exilia”, apunta Le Monde.  

Als Estats Units tampoc són gens condescendents. “Joan Carles marxa d’Espanya després d’anys d’escàndols”, explica The Financial Times. En una línia semblant al The New York Times: “Joan Carles, el rei emèrit d’Espanya, deixa el país enmig de múltiples investigacions".

 

Portada del diari britànic



 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació