coronavirus

Els quatre models d'avaluació a distància que poden ser la solució del curs universitari

El CIC proposa centrar l'avaluació dels alumnes en proves tipus test, les proves escrites, una prova oral per videoconferència o gravació i el desenvolupament de casos pràctics

per NacióDigital , 16 d'abril de 2020 a les 16:45 |
Universitaris catalans. | ACN
El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), format pel Govern i les 12 universitats catalanes, ha proposat quatre models per poder avaluar els seus estudiants, que ja no tornaran a les aules fins al curs vinent a causa de l'estat d'alarma pel coronavirus.

Els quatre tipus d'avaluació no presencial proposats per l'organisme són una prova tipus test, una prova escrita, una prova oral per videoconferència o gravació i el desenvolupament de casos pràctics, aplicables tant de manera individual com en grup.


En aquesta direcció, fonts de la Secretaria d'Universitats i Investigació apunten que la no presencialitat "no representa un impediment insuperable" i respecta la llibertat al principi d'autonomia dels centres per a l'aplicació dels criteris recomanats.

Per a les aules amb més de 40 alumnes, l'òrgan assenyala les proves tipus test com a "adequades" per avaluar els continguts teòrics de les assignatures. En canvi, pels grups més reduïts, la modalitat no planteja més dificultats més enllà de planificar les últimes entregues o activitats d'avaluació a distància.


En relació a les assignatures estrictament practiques, l'òrgan proposa valorar opcions "alternatives no presencials", i en alguns temaris de fisioteràpia o activitat física, aconsella que s'ofereixi a l'estudiant la possibilitat de gravar-se mostrant la tècnica i desenvolupament dels exercicis.

Pel que fa als treballs de final de grau (TFG) o de final de màster (TFM), el CIC posa com a exemple la metodologia de la Universitat Oberta de Catalunya, amb la possibilitat que la seva exposició sigui en directe o gravada.


Les pràctiques externes i "possibles excepcionalitats" en el calendari seran debatudes en una reunió que tindrà lloc la setmana que ve. Així i tot, el secretari general del CIC, Lluís Baulenas, ha posat en relleu la importància del treball i la concreció dins de la "flexibilitat necessària".

Tots aquests punts venen recollits en un document elaborat per dues comissions que integren el CIC: Accés i Assumptes Estudiantils i Programació i Ordenació Acadèmica. El dossier conformat per exemples pràctics pretén facilitar la labor al professorat, així com exercir de base als mètodes avaluatius que acabi dictaminant de cada universitat.








 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació