Els Mossos eliminen un comunicat en què alertaven de les «vulnerabilitats de seguretat» de la plataforma Jitsi

La companyia de l'app de videoconferències havia sortit a desmentir la informació

per NacióDigital , 10 d'abril de 2020 a les 14:34 |
Jitsi matisa la informació exposada en el comunicat publicat per Mossos d'Esquadra
Els Mossos d'Esquadra van publicar aquest dijous un comunicat en el qual s'alertava de les suposades vulnerabilitats de seguretat de les plataformes de videoconferència Zoom i Jitsi que podrien comportar riscos a l'usuari pel que fa al tractament de dades de caràcter personal, traçabilitat de la documentació i auditoria i control d'accessos.

També dijous, a la nit, aquesta última companyia va sortir a les xarxes socials a desmentir la informació -publicada per diversos mitjans de comunicació- que assegura que es tracta d'una aplicació de codi obert, amb una protecció per contrasenya feble i que no penalitza els intents erronis per accedir a reunions. Jitsi matisa el cos policial català "aclarint" que la vulnerabilitat exposada en l'informe no afecta Jitsi Meet -l'app de videoconferències- sinó a Jitsi Desktop. Una altra plataforma diferent "rarament usada" actualment que, segons diuen, va ser arreglada fa tres anys. Mossos d'Esquadra han eliminat el comunicat.

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

Participació