coronavirus

Els gegants d'internet i l'OMS uneixen esforços per evitar «fake news» sobre el coronavirus

L'Organització Mundial de la Salut s'ha reunit amb Facebook, Twitter, Amazon i Google

per NacióDigital , 15 de febrer de 2020 a les 20:25 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de febrer de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'epidèmia del coronaviurs ha posat en alerta a tot el planeta i les xarxes socials i internet són un dels principals focus on l'Organització Mundial de la Salut (OMS) vol actuar per evitar rumors i informacions falses. Aquesta setmana, responsables de l'OMS han mantingut una reunió amb Facebook, Twitter, Amazon i Google, per discutir precisament com impedir la disseminació de fake news sobre el coronavirus.

"L'assumpte principal de la discussió es va centrar en el paper que jugarien aquestes companyies a l'hora de reduir la difusió de la desinformació", segons ha informat la cadena CNBC el representant de l'agència de l'ONU en la reunió, Andy Pattison. 


La reunió es va fer a la seu de Facebook, a Califòrnia, on també van acudir representants de Twilio, Dropbox, Alphabet (matriu de Google), Verizon, Salesforce i YouTube.

Pattison va proposar a les empreses que comencessin a verificar elles mateixes les informacions en lloc de confiar en tercers. "Twitter i YouTube i més llocs de xarxes socials encara estan inundats d'informació errònia", explica Pattison, qui es refereix al problema com una "epidèmia d'informació o infodemia".


Algunes de les companyies van reconèixer que encara no han posat en marxa iniciatives sobre l'assumpte, excepte per comunicar-se amb el seu personal per mantenir-se fora de perill. "El propòsit de la reunió va consistir a plantar llavors d'idees, "vaig encoratjar la col·laboració i la innovació. Les crisis són un bon moment per a això", conclou Pattison. 

 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació