successos

L'avió d'Air Canada aterra amb èxit a Madrid

L'aparell, que havia perdut el tren d'aterratge i tenia un motor danyat, ha estat donant voltes per cremar combustible i descendir sense cap risc

per NacióDigital , 3 de febrer de 2020 a les 19:13 |
L'avió d'Air Canada, a l'aeroport després d'aterrar sense problemes | Europa Press
L'avió d'Air Canada que sobrevolava Madrid, disposat a fer un aterratge d'emergència, ha descendit sense problemes a la pista de l'aeroport de Barajas-Adolfo Suárez. Segons s'ha pogut veure en directe a través de càmeres a la zona, l'aparell ha descendit al voltant de les 19:10 de la tarda en una pista exclusiva que Enaire, els controladors aeris, han disposat per a l'avió.

Sense una part del tren d'aterratge que havia explotat i afectat un motor, el comandant ha donat voltes pel sud de Madrid per cremar combustible i disminuir al màxim el risc de guspires, incendi o altres incidents en aterrar. Finalment no ha passat res, tot i que els serveis d'emergència s'han desplaçat al lloc dels fets per socórrer els passatgers.



El vol AC837 en direcció a Toronto ha sortit aquest dilluns de la capital espanyola al voltant de dos quarts de tres del migdia. Segons expliquen diversos mitjans, Aena ha informat que l'aparell tornava a Madrid per diversos problemes tècnics.


Es desconeixen encara les causes dels desperfectes de l'avió i la falta d'una roda, però l'aeroport està preparat per a una maniobra d'alt risc. El fet de només tenir-ne una dificultarà el contacte de l'aparell amb la pista d'aterratge. Enaire ha explicat que l'aeroport ja ha habilitat una pista d'aterratge només per a l'AC837, exclusiva per a l'aparell i la seva pertinent maniobra.


El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries explica que l'aparell que sobrevola Madrid té problemes al motor, a part de la roda que li falta. En explotar el tren d'aterratge, hauria entrat en un dels motors. El pilot, en aquesta circumstància, ha decidit avortar el viatge i tornar a l'aeroport de Barajas per fer l'aterratge d'emergència en coordinació amb els controladors aeris.


L'avió es troba, segons informa El Mundo, volant en cercles al voltant de l'aeròdrom, "cremant combustible". L'objectiu és perdre la major quantitat de pes possible per abordar el moment de l'aterratge amb les majors garanties.

Diversos hospitals de Madrid i serveis d'emergències de la capital com els Bombers ja es preparen a la pista de l'aeroport de la capital espanyola per atendre les persones que van en l'aparell d'Air Canada. 
 

Serveis d'emergències a l'aeroport de Madrid, aquest dilluns Foto: Europa Press


Diversos veïns de la capital espanyola han gravat l'aparell sobrevolant Madrid a baixa altura en tornar cap a l'aeroport per problemes tècnics i quan segueix donant voltes a la ciutat. El mateix diari ha publicat l'àudio del comandant de l'avió.
  Un caça F-18 de l'exèrcit de l'aire espanyol ha sortit de la base de Torrejón de Ardoz per acompanyar el vol d'Air Canada. Segons explica El País, és el protocol habitual en casos d'aterratge d'emergència com aquest.

No és el primer cop que un avió de la companyia Air Canada ha de fer un procediment similar. El 12 de juliol de 2019 va haver de fer un aterratge d'emergència a Hawaii, mentre feia la ruta entre Vancouver i Sidney, per problemes tècnics. Va patir turbulències brusques i repetitives, creant un estat d'alarma i ferint 35 persones de manera lleu.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació