L'Ajuntament de Barcelona destinarà 47 milions d'euros per reduir el trànsit a la Meridiana

El govern de Colau preveu acabar el mandat havent enllestit la transformació de l'avinguda fins a Fabra i Puig

La transformació s'aplicarà fins a Fabra i Puig durant l'actual mandat
La transformació s'aplicarà fins a Fabra i Puig durant l'actual mandat | Adrià Costa
28 de gener del 2020
Actualitzat a les 15:05h
L'Ajuntament de Barcelona preveu acabar el mandat actual havent transformat l'avinguda Meridiana des de la plaça de les Glòries a Fabra i Puig abans que acabi l'actual mandat. El consistori destinarà 46,6 milions d'euros al projecte de reforma d'una de les principals artèries de Barcelona, amb l'objectiu principal de reduir-hi la presència de cotxes.

"Deixar de ser una autopista urbana per ser un corredor verd". Així ha resumit la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, la recepta que el govern municipal vol aplicar a la Meridiana. 

La nova Meridiana ja és una realitat en el tram que va des de les Glòries al carrer Mallorca i ara el pròxim pas serà arribar des del carrer Mallorca al carrer Josep Estivill. Tindrà un cost de 6,6 milions d'euros, les obres començaran el setembre del 2020 i està previst que acabin la tardor de 2021.

En aquest tram, la transformació comportarà la reducció de carrils de trànsit i s'eliminarà un carril de circulació d'entrada i un de sortida.

Al tram de Mallorca a Fabra i Puig la transformació comportarà que hi hagi sis carrils, tres d'entrada i tres de sortida, amb un carril dedicat exclusivament al bus en cada sentit. Actualment hi ha vuit carrils en total. El cost de les obres serà de 40 milions d'euros i els treballs començaran a principis del 2022, amb l'objectiu que acabin un any després. 

A imatge del passeig de Sant Joan

Segons Sanz, l'objectiu és que la nova Meridiana sigui semblant al passeig de Sant Joan. A més de la reducció de trànsit, es doblarà la quantitat d'arbrat actual i la previsió és que hi hagi 13.000 metres quadrats d'espai verd. El projecte també preveu ampliar les voreres per generar més espai per als vianants.

Pel que fa a possibles reforç del transport públic per garantir la mobilitat, Sanz ha avançat que no serà necessari aplicar canvis al servei de metro i bus urbà. Sí que ha apuntat la necessitat de millorar el servei de Rodalies i de busos interurbans -competència de l'Estat i la Generalitat, respectivament-, per exemple amb l'ampliació de l'estació a Fabra i Puig.

La tinent d'alcaldia també ha reclamat a la Generalitat garantir la connexió de la C-58 amb la ronda de Dalt, que permetria als conductors poder evitar la circulació per la Meridiana.

El govern municipal delimita a Fabra i Puig la transformació de la Meridiana durant l'actual mandat però assenyala que l'horitzó de la reforma és el nus de la Trinitat. Una reforma que s'hauria d'abordar a partir del 2023.  
Arxivat a