INDÚSTRIA

Luca de Meo deixa la presidència de Seat per anar a Renault

El directiu italià, que va aterrar a l'automobilística l'any 2015, no va cedir a les pressions per traslladar la seu social de la marca fora de Catalunya

per NacióDigital , 7 de gener de 2020 a les 17:54 |
Luca de Meo, president de Seat, en una imatge d'arxiu | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de gener de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El que fins fa poc era un moviment probable s'ha acabat confirmant. Luca de Meo, president de Seat, abandonarà l'automobilística per ser el nou conseller delegat de Renault. Segons ha avançat el diari Ara, el directiu italià deixa l'empresa "a petició pròpia i de mutu acord" amb el grup Volkswagen, màxim accionista de la companyia catalana.

El nou president de la marca serà Carsten Isensee, actual vicepresident de finances de Seat. No obstant això, Isensee ocuparà el càrrec de forma temporal, fins que es doni a conèixer el nom del nou president de l'empresa catalana amb més treballadors. 


De Meo tanca una etapa que va iniciar l'any 2015, quan va prendre el relleu de Jürgen Stackmann. El directiu italià va aterrar enmig d'un escenari delicat: Seat portava set anys consecutius registrant grans pèrdues i la reputació del grup Volkswagen, esquitxat pel Dieselgate, estava en hores baixes.

L'empresari, però, va saber vincular Seat a la marca Barcelona (va anomenar per primera vegada un model amb un topònim català) i va iniciar una aposta basada en la fabricació de tot-terrenys urbans. El seu mètode va tenir èxit ben aviat. El 2016, Seat va tancar l'exercici amb un benefici de 903 milions d'euros, multiplicant per 150 les xifres registrades l'any anterior.


Segons les últimes dades, l'empresa segueix assolint unes xifres mai vistes. Fins a novembre de 2019, Seat va aconseguir vendre més de 542.800 vehicles, un 10,3% més respecte al mateix període de l'any anterior i un nou rècord absolut pel grup.

Resposta tenaç davant les pressions de la monarquia


Pocs dies després de l'1 d'octubre, l'estat espanyol va utilitzar tot el seu arsenal per forçar el canvi de seu social de les majors empreses catalanes. CaixaBanc i el Banc Sabadell van ser els primers en caure, tot i que a la llista s'hi van afegir altres noms com Naturgy (antiga Gas Natural), Abertis o Planeta.

Malgrat rebre pressions de la Casa Reial, De Meo va decidir mantenir una posició neutral i centrar-se en l'operativa de l'empresa. "Deixeu-nos fer cotxes", deia el directiu a totes les veus que buscaven un canvi de seu de l'automobilística.

Un canvi pensant en el futur

De Meo serà el conseller delegat de Renault durant els pròxims dos anys i, posteriorment, passarà a ser el màxim responsable de l'aliança formada per Renault, Nissan i Mitsubishi, uns dels majors grups automobilístics per volum de vendes a escala global.

Aquesta és la posició que precisament ocupava Carlos Ghosn, fugat recentment del Japó després de ser detingut per haver comès un frau fiscal de 39 milions d'euros, segons la Fiscalia de Tòquio.

 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació