La crisi canvia el cotxe del decenni pel cotxe «mileurista»

De pagar cotxes luxosos a 10 anys vista a l'increment de la venda de cotxes amb més anys, quilometratge i baix preu

per Quico Sallés , 1 de novembre de 2010 a les 10:56 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de novembre de 2010 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Cotxes de segona mà esperen la seva venda. Foto: Adrià Costa/ND

Lluny queden els temps del cotxe nou, d'estrenar cotxe familiar amb totes les comoditats i luxes o bé vehicles de pagament a 10 anys vista. Els vehicles "mileuristes", aquells que tenen més anys, més quilometratge i menys preu s'escapen de la crisi. Les vendes d'automòbils de segona mà-turismes i tot terrenys- van registrar una pujada del 8,3% a Catalunya, fins a situar-se en 184.295 unitats en els nou primers mesos de l'any gràcies a l'empenta d'aquests vehicles "mileuristes".

Segons 'L'Informe sobre el Mercat de Vehicles d'Ocasió' elaborat per l'Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor (GANVAM), que representa 2.400 concessionaris i 3.000 compravendes, aquestes xifres auguren un futur amb més esperança per tallers, recanvistes i botigues de segona mà. A l'Estat espanyol, la tendència és similar: les compres de vehicles d'ocasió van augmentar un 5,8% fins al setembre, situant-se en 1.133.650 unitats.
Amb aquestes xifres, el mercat d'usats continua marcant signe positiu en l'acumulat de tot l'any.

Segons Ganvam, en aquests últims mesos la crisi ha animat un augment de la demanda de vehicles més econòmics com són els vehicles "mileuristes", de segment mitjà baix, de més de vuit anys i que es venen principalment entre particulars a un preu més barat per sota dels 3.000 euros.

Pagats trinco-trinco i entre particulars

"La manca de liquiditat i de finançament obliga en certa manera als clients a apostar pel mercat de segona mà a la recerca de preus barats" afirma Juan Antonio Sánchez Torres, president de Ganvam. Per Sánchez es "genera una nova demanda que troba la seva oferta en vehicles del segment mitjà baix i en una població amb menor poder adquisitiu com són els joves, immigrants i també assalariats afectats dels efectes de la crisi, l'atur i les retallades salarials".

De fet, les vendes entre particulars van guanyar protagonisme, amb un creixement de tres punts percentuals en nou mesos van representar el 58% de les transaccions del mercat, mentre que el 42% restant es va canalitzar a través de les xarxes de concessionaris i compravendes. Així, les operacions entre clients particulars segueixen marcant preus a la baixa, un fet especialment estimulant en un moment on la falta de liquiditat i les restriccions creditícies marquen l'economia familiar.


 
Els vehicles que superen els vuit anys representen ja el 59% de les vendes, mentre que els automòbils amb menys de tres anys suposen un 16% de les operacions realitzades. Els automòbils de gamma baixa i mitjana-baixa segueixen capitalitzant les vendes d'usats ja que gairebé set de cada deu són d'aquesta classe.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació