17
de setembre
del
2019
Actualitzat
a la
13:46h
El Festival de Sitges segueix apostant per les noves tecnologies i per tercer any consecutiu comptarà amb una secció oficial a competició, Sitges Cocoon, dedicada exclusivament a experiències de realitat virtual, procedents d’arreu del món. El públic podrà gaudir de forma ininterrompuda i gratuïta de 20 peces a competició, que valorarà un prestigiós jurat especialista en el gènere.
Un total de 20 peces internacionals conformen la secció oficial a competició d'enguany, que transportaran el públic a un món sorprenent d'experiències de realitat virtual on el terror, la ciència-ficció, la fantasia, l'animació i l'experimental es convertiran per una estona en l'únic company de viatge. Els espectadors de Sitges Cocoon disposaran, prèvia recollida d'entrada i reserva d'hora, de 60 minuts per escollir una o vàries de les peces a competició.
Com cada any, la secció comptarà amb una àmplia varietat de gèneres i propostes per a tots els gustos, aguant i edats. Des d'experiències d’animació per a tots els públics com Bonfire i Crow: The Legend, de la prestigiosa productora nord-americana Baobab Studios i dirigides per l’expert en animació 3D, Eric Darnell (Antz), o l'apassionant Gloomy Eyes de Fernando Maldonado i Jorge Tereso, una història d’amor juvenil amb un zombie adolescent de protagonista i amb Colin Farrell de narrador.
En l'apartat de ciència-ficció, tres propostes espectaculars: Mechanical Souls de la directora Gaëlle Mourre i 7 Lives de Jan Kounen (Dobermann), dues peces en la línia de Black Mirror i Live Stream by YUKI de Tsung-Han TSAI, una divertida i punyent sàtira taiwanesa sobre l’arma de doble fil que poden ser les xarxes socials.
El terror també tindrà el seu lloc preferent a la realitat virtual, reservat només per a un públic valent disposat a endinsar-se a la fantasmagòrica i intensa experiència japonesa Ghost Reality de Hajime Ohata, participar del thriller interactiu Pagan Peak VR de Ioulia Isserlis i Max Sacker, deixar-se endur per la hipnòtica experiència turca Floodplain de Deniz Tortum, el misteri interactiu de Kobold de Max Sacker, la sinistra tortura australiana en primera persona de Guy Norris, The Peeler, o descobrir la première mundial a Sitges Cocoon de la taiwanesa Vicious Circle de Chun-Yu LAI.
I parlant d’experiències sorprenents i difícils d'oblidar, destacar també la nova peripècia que barreja stop motion i CGI, Gymnasia, de Chris Lavis i Maciek Szczerbowski, de la productora avantguardista Felix & Paul Studios; Ghost in the Shell: Ghost Chaser d'Hiroaki Higashi, la nova entrega de la saga produïda per Production I.G.; i Ray Sparks, la seqüela de Ray dels espanyols Rafael Pavon i Roberto Romero.
Un jurat internacional format per Isadora García, professora i investigadora acadèmica de la Universitat Internacional de Catalunya; Albert Pintó, director de Matar a Dios; i Daniel Cohen, director del Festival Europeu de Cinema Fantàstic d’Estrasburg, seran els encarregats de decidir quina de les 20 experiències de realitat virtual a competició serà la guanyadora de l’edició d’enguany.
Espais i accés
Les projeccions tindran lloc al VR Cinema, sala de cinema de realitat virtual, ubicada al Centre Cultural Miramar on principalment a través de telèfons mòbils i ulleres l’espectador podrà gaudir d’experiències immersives.
L’entrada a tots els espais, projeccions i activitats és totalment gratuïta. Per facilitar l’accés, a primera hora del matí, el públic podrà recollir una entrada per a la sessió en horari disponible que més li convingui. Seran sessions de 60 minuts, on l’espectador podrà escollir els continguts que més l’interessin.
Un total de 20 peces internacionals conformen la secció oficial a competició d'enguany, que transportaran el públic a un món sorprenent d'experiències de realitat virtual on el terror, la ciència-ficció, la fantasia, l'animació i l'experimental es convertiran per una estona en l'únic company de viatge. Els espectadors de Sitges Cocoon disposaran, prèvia recollida d'entrada i reserva d'hora, de 60 minuts per escollir una o vàries de les peces a competició.
Com cada any, la secció comptarà amb una àmplia varietat de gèneres i propostes per a tots els gustos, aguant i edats. Des d'experiències d’animació per a tots els públics com Bonfire i Crow: The Legend, de la prestigiosa productora nord-americana Baobab Studios i dirigides per l’expert en animació 3D, Eric Darnell (Antz), o l'apassionant Gloomy Eyes de Fernando Maldonado i Jorge Tereso, una història d’amor juvenil amb un zombie adolescent de protagonista i amb Colin Farrell de narrador.
En l'apartat de ciència-ficció, tres propostes espectaculars: Mechanical Souls de la directora Gaëlle Mourre i 7 Lives de Jan Kounen (Dobermann), dues peces en la línia de Black Mirror i Live Stream by YUKI de Tsung-Han TSAI, una divertida i punyent sàtira taiwanesa sobre l’arma de doble fil que poden ser les xarxes socials.
El terror també tindrà el seu lloc preferent a la realitat virtual, reservat només per a un públic valent disposat a endinsar-se a la fantasmagòrica i intensa experiència japonesa Ghost Reality de Hajime Ohata, participar del thriller interactiu Pagan Peak VR de Ioulia Isserlis i Max Sacker, deixar-se endur per la hipnòtica experiència turca Floodplain de Deniz Tortum, el misteri interactiu de Kobold de Max Sacker, la sinistra tortura australiana en primera persona de Guy Norris, The Peeler, o descobrir la première mundial a Sitges Cocoon de la taiwanesa Vicious Circle de Chun-Yu LAI.
I parlant d’experiències sorprenents i difícils d'oblidar, destacar també la nova peripècia que barreja stop motion i CGI, Gymnasia, de Chris Lavis i Maciek Szczerbowski, de la productora avantguardista Felix & Paul Studios; Ghost in the Shell: Ghost Chaser d'Hiroaki Higashi, la nova entrega de la saga produïda per Production I.G.; i Ray Sparks, la seqüela de Ray dels espanyols Rafael Pavon i Roberto Romero.
Un jurat internacional format per Isadora García, professora i investigadora acadèmica de la Universitat Internacional de Catalunya; Albert Pintó, director de Matar a Dios; i Daniel Cohen, director del Festival Europeu de Cinema Fantàstic d’Estrasburg, seran els encarregats de decidir quina de les 20 experiències de realitat virtual a competició serà la guanyadora de l’edició d’enguany.
Espais i accés
Les projeccions tindran lloc al VR Cinema, sala de cinema de realitat virtual, ubicada al Centre Cultural Miramar on principalment a través de telèfons mòbils i ulleres l’espectador podrà gaudir d’experiències immersives.
L’entrada a tots els espais, projeccions i activitats és totalment gratuïta. Per facilitar l’accés, a primera hora del matí, el públic podrà recollir una entrada per a la sessió en horari disponible que més li convingui. Seran sessions de 60 minuts, on l’espectador podrà escollir els continguts que més l’interessin.
Programació Sitges Cocoon 2019 a competició
7 Lives França, Luxemburg i Bèlgica, 2019. Direcció: Jan Kounen, 20’
A Memory of the wind Corea del Sud, 2019. Direcció: Park Heungsik, 19’
Ayahuasca - Kosmik Journey França i Luxemburg, 2019. Direcció: Jan Kounen, 18’
Bonfire EUA, 2019. Direcció: Eric Darnell, 18’
Conscious Existence Alemanya, 2018. Direcció: Marc Zimmermann, 12’
Crow: The Legend EUA, 2018. Direcció: Eric Darnell, 22’
Floodplain Turquia, 2018. Direcció: Deniz Tortum, 13’
Ghost in the Shell: Ghost Chaser Japó, 2018. Direcció: Hiroaki Higashi, 8’
Ghost Reality Japó, 2018. Direcció: Hajime Ohata, 15’
Gloomy Eyes França, Argentina, Taiwán i EUA, 2019. Direcció: Jorge Tereso i Fernando Maldonado, 15’
Gymnasia Canadà, 2019. Direcció: Chris Lavis and Maciek Szczerbowkski, 6’
Heart of Darkness Austràlia, 2019. Direcció: Stuart Campbell, 13’
Kobold VR Experience Alemanya, 2018. Direcció: Max Sacker, 20-30’
Live Stream from YUKI <3 Taiwan, 2018. Direcció: Tsung-Han TSAI, 12’
Mad Run XR Espaya, 2019. Direcció: David Herrero, 4’
Mechanical Souls França, Taiwan, 2019. Direcció: Gaëlle Mourre, 17’
Pagan Peak VR Alemanya, 2019. Direcció: Ioulia Isserlis i Max Sacker, 45’
Ray Sparks Espanya, 2019. Direcció: Rafael Pavon, 10’
The Peeler Austràlia, 2018. Direcció: Harrison Norris , 5’
Vicious Circle Taiwan, 2019. Direcció: Chun-Yu LAI, 17’