Normalitat en el primer matí de vaga del personal de terra d'Iberia al Prat

En cap moment s'han superat els 15 minuts d'espera als filtres de seguretat al llarg del matí

Un dels panells informatius de l'aeroport del Prat, informant de la vaga del personal de terra d'Iberia
Un dels panells informatius de l'aeroport del Prat, informant de la vaga del personal de terra d'Iberia | ACN
NacióDigital
24 d'agost del 2019
Actualitzat a les 20:18h
El primer dels quatre dies de vaga dels treballadors de terra d'Iberia, que se suma a la vaga indefinida del personal de Trablisa que presta el servei de controls de seguretat, ha començat amb poca incidència a l'aeroport del Prat. Els taulells de reclamacions d'Iberia i Vueling estaven pràcticament buits malgrat les cancel·lacions i fonts d'Aena han explicat que en cap moment s'han superat els 15 minuts d'espera als filtres de seguretat.

A diferència d'altres vagues similars, als taulells apareixen vols cancel·lats, que segons Aena és perquè no els havien esborrat del sistema.

10% de seguiment a Iberia

Iberia Airport Services ha xifrat en un 10% el seguiment de la vaga. Segons l'empresa, que s'encarrega de la gestió dels equipatges de fins a 27 companyies al Prat, s'estan complint els serveis mínims i no s'ha registrat cap incidència relacionada amb el conflicte laboral.

Protestes laborals

Els sindicats denuncien la temporalitat dels empleats i reclamen una solució tenint en compte el volum i les particularitats de l'aeroport català, solució que no s'ha assolit en les dues reunions de mediació celebrades aquesta setmana amb la direcció de la companyia.

L'aturada ha obligat Vueling a cancel·lar preventivament 112 vols, 46 aquest dissabte i 66 diumenge; i Iberia n'ha cancel·lat sis. Foment, per la seva banda, ha dictat uns serveis mínims d'entre el 32% i el 53% segons el tipus de vols.
 
Els empleats d'Iberia Serveis Aeroportuaris de Barcelona protesten per la falta d'estabilitat de la plantilla, l'excés de càrregues de feina, les hores extraordinàries i la reorganització de torns per conciliar la vida familiar i laboral. Les quatre jornades convocades se sumen a les que ja van realitzar el darrer cap de setmana de juliol.

Dues reunions sense acord

Davant d'aquesta convocatòria, el departament de Treball va convocar les parts a una reunió dimarts i a una nova el passat dijous però totes dues van finalitzar sense acord. En acabar la darrera d'aquestes trobades, UGT es va mostrar oberta a continuar negociant però de moment no hi ha convocats nous contactes. 

UGT sosté que la direcció d'Iberia ha demostrat "absoluta manca d'interès" en apropar posicionaments i arribar a acords i li reclama que tingui en compte les xifres i les particularitats de l'aeroport de Barcelona a l'hora de negociar. Segons els sindicats però, l'empresa sosté que les reclamacions que fan s'han de tractar en el marc d'una negociació estatal. 

Serveis mínims del 32% al 53%

El ministeri de Foment ha decretat uns serveis mínims del 53% per als vols peninsulars i estrangers on l'alternativa de transport públic suposi un recorregut de cinc hores o més. En el cas de vols peninsulars amb un recorregut inferior a cinc hores els serveis fixats són del 32% i en la connexió amb les illes es garanteixen el 100% dels vols.

De la mateixa manera, estan garantits tots els vols dedicats a tasques d'emergència com ambulància, incendis, transport d'òrgans per a transplantaments, protecció civil o rescats.
Arxivat a