Govern obert: més transparència i dades a disposició de la ciutadania​

Tres portals de la Generalitat permeten al ciutadà col·laborar en la millora del funcionament de l'administració

Les dades obertes permeten que ciutadans, entitats i mitjans facin les seves visualitzacions
Les dades obertes permeten que ciutadans, entitats i mitjans facin les seves visualitzacions | Adrià Costa
NacióDigital
30 de juliol del 2019
Actualitzat a les 6:43h
El govern obert és una forma de concebre les relacions entre la ciutadania i l’Administració pública basada en l’obertura de la informació pública, l’aprofitament de la intel·ligència col·lectiva, la cocreació de polítiques públiques i el retiment de comptes cap a la ciutadania. L’element principal de qualsevol política de govern obert és la ciutadania que és qui pot fer ús de les dades i de la informació que se li ofereix per col·laborar en la millora del funcionament de l'administració. 

La secretaria de Transparència i Govern Obert, adscrita al Departament d’Acció Exterior i Transparència, té la missió d’impulsar i promoure el govern obert dins la Generalitat, amb polítiques que persegueixen una comunicació bidireccional, permanent i transparent entre l’Administració i la ciutadania. 

La Generalitat es planteja cinc grans reptes en matèria de govern obert: Apoderar la ciutadania fent accessible la informació pública de manera comprensible i didàctica, impulsar la generació de valor social a través de l’ús de les dades obertes i assegurar alts nivells d’ètica i qualitat en tots els projectes i serveis públics. També incorporar de forma habitual la participació ciutadana i de la societat civil en l’elaboració i avaluació de les polítiques públiques i impulsar, en xarxa amb tots els actors públics i privats, el canvi cultural i organitzatiu, que requereix el govern obert.

La ciutadania pot participar en les polítiques de govern obert per mitjà de diferents portals impulsats per la Generalitat: