Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR

barcelona

Barcelona Global assenyala la inseguretat i el turisme descentralitzat com punts claus per al pròxim mandat

També remarca la necessitat de reformular "Turisme de Barcelona" i no descarta impulsar instruments alternatius

per NacióDigital, 22 de juliol de 2019 a les 14:51 |
Barcelona Global ha assenyalat la inseguretat i la descentralització del turisme en el temps i en l'espai com a principals eixos a tenir en compte durant el pròxim mandat en la presentació de l'informe 'Turisme i ciutat, un repte compartit a gestionar ara'. En aquest sentit, el president, Pau Guardans, ha remarcat, en referència a la moratòria hotelera, la necessitat de "gestionar el turisme més enllà de la pura prohibició" perquè es converteixi en una "oportunitat". Per altra banda, l'informe també destaca la necessitat de reformular 'Turisme de Barcelona' per involucrar-hi més actors que "explicitin millor el que és ara la ciutat". A més, Guardans ha obert la porta a impulsar des de Barcelona Global instruments alternatius per promocionar la ciutat en cas que aquesta modificació no arribi a bon port.
 
Entre les principals mesures que proposa l'associació en destaquen la recuperació de la col·laboració publicoprivada en la gestió i promoció del turisme, clarificar i donar seguretat al marc legal del sector, descentralitzar l'activitat turística creant nous focus en zones menys congestionades, crear una oferta de qualitat en cultura i gastronomia en mesos amb menor pressió de visitants i resoldre el problema de la seguretat, millorant la coordinació policial amb fiscalia i justícia.

En aquest sentit, Barcelona Global ha convidat a l'Ajuntament a fer de la política turística una prioritat municipal. "Si no gestionem el turisme, perdrem una oportunitat i no en traurem tot el que podríem en quant a millores per al benestar, el desenvolupament dels barris i la cultura", ha explicat Guardans que, malgrat tot, ha fet un bon diagnòstic de la situació actual. El president de l'organització ha destacat que Barcelona segueix sent "una de les principals destinacions de turisme urbà a escala europea", però ha alertat que hi ha una "tendència recurrent a la baixa pel que fa al turisme nacional" i també ha volgut destacar una baixada significativa del "turisme de congressos".


Pel que fa a la manca de seguretat, Hernández ha mostrat preocupació i ha confiat que l'Ajuntament ho convertirà "en una prioritat". Per altra banda, el CEO de l'associació també ha remarcat la necessitat de "clarificar el marc legal". "Portem anys de moratòries i canvis continus d'ordenances i això afecta els operadors turístics de qualitat, que necessiten estabilitat i un marc legal que funcioni", ha explicat. Més concretament, l'informe posa el focus en la moratòria hotelera aprovada el gener de 2017 i en els horaris comercials, especialment els dels diumenges, els quals Hernández ha descrit com a "del segle passat". A més, Hernández ha proposat la creació de la figura de 'l'alcalde de nit', per tal de coordinar l'activitat nocturna a nivell de ciutat.

Un altre factor clau que afronta l'informe és la necessitat de descentralitzar i desestacionalitzar el turisme. En aquest sentit, l'informe assenyala la muntanya de Montjuïc i el Paral·lel com les zones amb més potencial i proposa aprofitar el debat al voltant del zoo per traslladar-lo a una altra zona de l'àrea metropolitana per poder desenvolupar el projecte de la Ciutadella del Coneixement. Pel que fa a la desestacionalització, Barcelona Global proposa la creació durant els mesos d'entre novembre i març d'esdeveniments culturals, posant èmfasi en la música, per tal de reduir la temporalitat del turisme.

Finalment, Barcelona Global també destaca l'instrument Turisme Barcelona com a element urgent a gestionar, ja que segons el president de l'entitat "no està complint amb allò per al que va ser ideat". L'organització ha remarcat la necessitat de més implicació del sector privat dins de l'ens per tal d'impulsar la col·laboració publicoprivada en el sector turístic. El president de Barcelona Global s'ha mostrat optimista, però no ha tancat la porta a la creació d'altres instruments de promoció turística, els quals, segons ha anunciat, tindrien el suport del sector privat "no només amb paraules sinó també amb recursos".

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació