21
de maig
del
2019
Actualitzat
a les
14:20h
La CUP Capgirem Barcelona proposa pacificar tots els carrers de Barcelona i reduir la velocitat de circulació a 30 km/h, també a les principals artèries de la ciutat com l'avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes. La mesura, però, no es preveu aplicar a les Rondes. "Hem de posar traves al vehicle privat per afavorir altres opcions com el transport públic i les bicicletes", ha assegurat el número 4 de la candidatura a les eleccions del 26-M, Marc Cerdà.
La formació anticapitalista ha presentat la seva bateria de propostes per "combatre la contaminació atmosfèrica i la crisi climàtica" aquest dimarts al matí davant la incineradora TERSA de Sant Adrià del Besós, on s'ha dut a terme una acció de protesta per demanar-ne el tancament. La CUP també vol aturar la construcció de dues terminals del port de Barcelona i la possible ampliació de l'aeroport.
Cerdà ha acusat Barcelona en Comú de fer "una política climàtica de façana" i ha retret al govern d'Ada Colau que vulgui reduir emissions i alhora permeti l'ampliació de dues terminals al port. La CUP ha tornat a posar el decreixement turístic al centre de les seves propostes per a la ciutat, també en relació amb el medi ambient. La formació vol aplicar el pla de decreixement a les dues infraestructures, amb l'objectiu de limitar les emissions de CO2 a 560.000 i 1,6 milions de tones el 2030; el mateix any que la CUP ha fixat per reduir el nombre de turistes a la meitat.
Pacificar tots els carrers de Barcelona
Una de les mesures més ambicioses de la CUP-Capgirem Barcelona en el seu programa per a les eleccions municipals del 26-M és la pacificació de totes les vies de la ciutat, el que suposaria eliminar carrils de cotxe, incrementar l'espai de les voreres i els espais verds, i aturar ampliacions viàries com la de la Ronda Litoral. De la mà de les propostes que atacarien l'ús del vehicle privat, la formació reclama polítiques que afavoreixin el transport públic i la bicicleta com a alternatives sostenibles al cotxe.
La CUP proposa una reducció general de les tarifes de metro, autobús i tren, i fer-los gratuïts per als joves i els col·lectiu en situació de vulnerabilitat econòmica. A més, la formació aposta per ampliar la xarxa de metro, de bus de barri i interurbà, incrementant-ne la freqüència i garantint-ne la circulació tots els dies de la setmana. La candidatura també vol crear una xarxa de carrils bici segregats, ampliar-ne l'amplada, eliminar els carrils bici de doble sentit i reconvertir els carrils laterals dedicats al vehicle privat de la Diagonal i la Gran Via en carrers bici.
Bona part de les mesures que proposa la CUP es financiarien amb un Fons Climàtic, el qual obtindria els seus recursos d'una ecotaxa municipal aplicada a les emissions de gasos d'efecte hivernacle del port i les operadores del sector turístic de la ciutat.
Objectiu 2030
La CUP s'ha marcat el 2030 com a límit per assolir diferents objectius en relació amb la sostenibilitat mediambiental de la ciutat. La formació vol elaborar un Inventari d'Emissions de Gasos d'Efecte Hivernacle i uns Pressupostos de Carboni com a mecanisme vinculant de planificació que permeti reduir les emissions un 40%. També vol elaborar un Pla de Transició Energètica per tal que en deu anys el 50% del consum energètic provingui d'energies renovables.
Tanquem la incineradora! La @PatSnieg i en @celmi909 participant de la roda de premsa de les propostes contra la contaminació i la crisi climàtica #AmbPasFerm@elpiratavell@leobejarano@albertballbepic.twitter.com/mhFOmM2wfS
— CUP Sant Martí #AmbPasFerm (@CUPSantMarti) 21 de maig de 2019
La formació anticapitalista ha presentat la seva bateria de propostes per "combatre la contaminació atmosfèrica i la crisi climàtica" aquest dimarts al matí davant la incineradora TERSA de Sant Adrià del Besós, on s'ha dut a terme una acció de protesta per demanar-ne el tancament. La CUP també vol aturar la construcció de dues terminals del port de Barcelona i la possible ampliació de l'aeroport.
Cerdà ha acusat Barcelona en Comú de fer "una política climàtica de façana" i ha retret al govern d'Ada Colau que vulgui reduir emissions i alhora permeti l'ampliació de dues terminals al port. La CUP ha tornat a posar el decreixement turístic al centre de les seves propostes per a la ciutat, també en relació amb el medi ambient. La formació vol aplicar el pla de decreixement a les dues infraestructures, amb l'objectiu de limitar les emissions de CO2 a 560.000 i 1,6 milions de tones el 2030; el mateix any que la CUP ha fixat per reduir el nombre de turistes a la meitat.
Pacificar tots els carrers de Barcelona
Una de les mesures més ambicioses de la CUP-Capgirem Barcelona en el seu programa per a les eleccions municipals del 26-M és la pacificació de totes les vies de la ciutat, el que suposaria eliminar carrils de cotxe, incrementar l'espai de les voreres i els espais verds, i aturar ampliacions viàries com la de la Ronda Litoral. De la mà de les propostes que atacarien l'ús del vehicle privat, la formació reclama polítiques que afavoreixin el transport públic i la bicicleta com a alternatives sostenibles al cotxe.
La CUP proposa una reducció general de les tarifes de metro, autobús i tren, i fer-los gratuïts per als joves i els col·lectiu en situació de vulnerabilitat econòmica. A més, la formació aposta per ampliar la xarxa de metro, de bus de barri i interurbà, incrementant-ne la freqüència i garantint-ne la circulació tots els dies de la setmana. La candidatura també vol crear una xarxa de carrils bici segregats, ampliar-ne l'amplada, eliminar els carrils bici de doble sentit i reconvertir els carrils laterals dedicats al vehicle privat de la Diagonal i la Gran Via en carrers bici.
Bona part de les mesures que proposa la CUP es financiarien amb un Fons Climàtic, el qual obtindria els seus recursos d'una ecotaxa municipal aplicada a les emissions de gasos d'efecte hivernacle del port i les operadores del sector turístic de la ciutat.
Objectiu 2030
La CUP s'ha marcat el 2030 com a límit per assolir diferents objectius en relació amb la sostenibilitat mediambiental de la ciutat. La formació vol elaborar un Inventari d'Emissions de Gasos d'Efecte Hivernacle i uns Pressupostos de Carboni com a mecanisme vinculant de planificació que permeti reduir les emissions un 40%. També vol elaborar un Pla de Transició Energètica per tal que en deu anys el 50% del consum energètic provingui d'energies renovables.