eleccions municipals 2019

Collboni proposa transport públic gratuït per a 25.000 aturats de llarga durada

El PSC planteja la instal·lació de negocis en locals buits a peu de carrer per alliberar així habitatge a Barcelona

per Andreu Merino, Plaça Pablo Neruda, l'Eixample (Barcelona), 13 de maig de 2019 a les 20:44 |
Collboni ha arribat al míting en bicicleta | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de maig de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El candidat del PSC a l’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, ha proposat aquest dimecres que els aturats de llarga durada puguin utilitzar el transport públic de Barcelona de manera gratuïta. L’alcaldable ha xifrat en 25.000 la xifra d’aturats de llarga durada i ha defensat que la seva proposta faria possible “facilitar la mobilitat de les persones que estan buscant la seva oportunitat”.

Actualment, les persones que reben una prestació per atur inferior al salai mínim tenen dret a comprar una T-Mes amb una bonificació que equipara el preu de la targeta al d'una T-10.


Collboni ha presentat la proposta aquest dilluns en un míting a la plaça Pablo Neruda de l’Eixample, on ha assegurat que el PSC vol prioritzar la mobilitat dels vianants a la ciutat. També s’ha compromès a defensar el transport públic i a exigir a la Generalitat finalitzar la L9 del metro, per la qual espera comptar amb inversió estatal. Collboni també ha posat el focus sobre la conflictivitat al metro i ha acusat Colau de no “dialogar” amb els sindicats, donant peu a la convocatòria de vagues. A més, ha retret a l'alcaldessa que hagi optat per encarir els títols de transport durant aquest mandat.

En matèria de mobilitat, la regidora Montserrat Ballarín, també ha assenyalat la plaça de les Glòries, prometent acabar les obres, convertir-la en un “pol d’indústries culturals” i fent que sigui el punt de sortida d’un tramvia que el PSC proposa unir a través de la Diagonal. Una mesura que el ple municipal ja va aprovar al gener i està pendent d’estudis tècnics i de finançament per part de l’Ajuntament i el Govern.

A més, els socialistes inclouen al programa limplementar en més carrers el límit de velocitat de 30 km/h, que també proposa Barcelona en Comú, repensar el desplegament de carrils bici, promoure la implantació de la T-Mobilitat i fomentar la utilització del vehicle elèctric. 

Crítiques a Pisarello


En l'acte que s'ha celebrat a l'Eixample, Collboni ha aprofitat per carregar contra el regidor del govern de Colau que encara és responsable del districte, Gerardo Pisarello. "No és gaire conegut per parlar amb els veïns. El seu llegat ha estat marxar i deixar el lloc de regidor per un escó a Madrid", ha etzibat.

Per collboni, veí del districte, un dels principals problemes de l'Eixample és la seguretat i ha presentat el seu número tres, Albert Batlle, com la solució. Batlle ha estat un dels fitxatges estrella de Collboni, després que dimitís com a director dels Mossos d'Esquadra poc abans de la celebració del referèndum de l'1-O.

"Baixar" els negocis al carrer

En matèria de preocupacions, l'habitatge ho és a tota la ciutat i Collboni ha insistit en la propsota que planteja mobilitzar els locals situats a peu de carrer que actualment estan desocupats.

"Hem de baixar l'activitat econòmica al carrer i així alliberar habitatge", ha dit. En aquest sentit, Collboni propos avantatges fiscals per aquells negocis que optin per instal·lar-se en baixos i no fer-ho en un bloc de pisos.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació