TMB veu «insuficients» els serveis mínims de la vaga de metro

Els sindicats mantenen la convocatòria de vaga al metro de Barcelona el 10 de maig, la cinquena jornada d'aturades des que va esclatar la crisi de l'amiant

El 10 d'abril, cinquena vaga per la crisi de l'amiant
El 10 d'abril, cinquena vaga per la crisi de l'amiant | Adrià Costa
NacióDigital
08 de maig del 2019
Actualitzat a les 19:34h
Els sindicats del metro mantenen la convocatòria de vaga pel 10 de maig i el departament de Treball ja ha dictat els serveis mínims que hauran de garantir els treballadors. Treball ha establert uns serveis mínims del 40% coincidint amb les hores punta i d'un 20% durant la resta de franges horàries. Els treballadors han convocat aturades de quatre hores per torn.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) considera "insuficients" els mínims dictats pel departament i assegura que el "dret a la mobilitat" dels ciutadans no estarà garantida. L'empresa ha anunciat que la freqüència de pas de combois durant la jornada de vaga serà de 15 a 20 minuts a les línies convencionals i de 14 a 68 a les automàtiques des de les sis del matí a dos quarts de set i de dos quarts de deu a les deu.

Des d'aleshores i fins a dos quarts de deu, serà de 6 a 10 minuts a les línies convencionals i de 14 a 27 a les automàtiques. De quatre de la tarda a vuit del vespre, els intervals de pas seran de 8 a 11 minuts a les línies convencionals i de 14 a 31 a les automàtiques. En l'última franja del dia, el temps d'espera podrà ser superior als 60 minuts a totes les línies.

Dues vagues més durant la campanya

La del 10 d'abril serà la primera de les tres vagues convocades pels sindicats del metro durant la campanya electoral de les eleccions municipals. El 20 de maig les aturades seran de dues hores per torn i el 24 tornaran a ser de quatre.

L'assemblea de treballadors va decidir per unanimitat secundar la vaga. La plantilla és crítica amb la gestió de la crisi de l'amiant que està duent a terme TMB i exigeix a l'empresa que, com a primer pas, reconegui que tots els treballadors de la xarxa de metro han estat exposats a l'amiant.

TMB, però, no preveu fer-ho. L'empresa continua elaborant el cens de materials amb amiant i preveu iniciar aviat les anàlisis d'amiant a 31 estacions. A més, TMB argumenta que continua sotmetent els treballadors potencialment afectats a exàmens mèdics i que ha retirat 6.000 metres quadrats de fibrociment de la xarxa de metro. També, que ha accelerat la compra de 42 trens per substituir els més antics. Els que contenen amiant, però, continuen circulant -amb el material contaminant encapsulat- i els nous vehicles no arribaran fins al 2022.
Arxivat a