Aquestes són les 31 estacions de metro on TMB comprovarà si hi ha amiant

Transports Metropolitans de Barcelona preveu iniciar aviat els mesuraments de l'aire en sis estacions de la L1, quatre de la L2, set de la L3, sis de la L4, sis de la L5 i dos de la L11

La crisi de l'amiant continua oberta al metro de Barcelona
La crisi de l'amiant continua oberta al metro de Barcelona | Adrià Costa
08 de maig del 2019
Actualitzat a les 16:03h
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha iniciat els treballs per comprovar si hi ha presència d'amiant a diverses estacions de la xarxa de metro. Inicialment TMB havia descartat que el material contaminant fos present en zones d'accés públic, limitant la seva presència a magatzems i àrees de manteniment, però la intervenció de l'Agència de Salut Pública (ASPB) en la crisi de l'amiant va forçar l'empresa a fer marxa enrere.

L'ASPB va recomanar l'anàlisi de diverses estacions i sota la seva supervisió TMB ha tancat una llista de 31 parades. Per ara s'han començat a fer mesuraments dels elements sòlids i fonts de l'empresa asseguren que ben aviat es començaran a realitzar les anàlisis de l'aire. Unes anàlisis que seran fetes amb microscòpia electrònica, després que l'ASPB recomanés a TMB no dur a terme comprovacions únicament a través de la microscòpia òptica, menys fiable.

La llista de 31 estacions on es duran a terme els mesuraments és la següent:

- L1: Catalunya, Espanya, Plaça de Sants, Urquinaona, Sagrera i Torrassa.

- L2: Verneda, Sagrada Família, Passeig de Gràcia i Sant Antoni.

- L3: Passeig de Gràcia, Catalunya, Liceu, Espanya, Sants-Estació, Diagonal i Lesseps.

- L4: Passeig de Gràcia, Urquinaona, Maragall, Ciutadella Vila Olímpica, Joanic i La Pau.

- L5: Sagrada Família, Plaça de Sants, Sants-Estació, Maragall, Diagonal i Sagrera.

- L11: Trinitat Nova i Can Cuiàs.

Finalment TMB ha inclòs en el mostreig la L11. En el cas de Can Cuiàs per la seva proximitat amb Cerdanyola del Vallès, on la fàbrica Uralita va provocar centenars d'afectacions per amiant, i pel fet de ser final de línia i estar exposada a més ventilació, igual que Trinitat Nova.

Les anàlisis arriben després que TMB ja ha reconegut la presència d'amiant en zones d'accés públic com el passadís que connecta la L1 i la L3 a l'estació de plaça Catalunya i el passadís d'enllaç de Passeig de Gràcia. De moment, l'empresa assegura que la xifra de treballadors afectats pel material contaminant es manté en 25 persones.
Arxivat a