Obert al públic el nou parc de les Glòries amb més de 20.000 m2 d'espai verd

Janet Sanz es mostra satisfeta d'acabar una obra que "semblava un somni" però adverteix que "queda molta feina per fer"

El nou parc de Glòries
El nou parc de Glòries | Ajuntament de Barcelona
NacióDigital
06 d'abril del 2019
Actualitzat a les 9:19h
El nou parc de la plaça de les Glòries està obert a la ciutadania des d'aquest dissabte. Amb aquestes obres finalitza la primera fase del projecte de la Canòpia Urbana, el futur gran parc de les Glòries. Aquest primer àmbit correspon a la Clariana, que comprèn la superfície que queda entre els carrers de la Independència i de Cartagena, entre el carrer del Consell de Cent, i el vial provisional de la Gran Via. 

Les obres han durat un any i han suposat una inversió de 17,2 milions d'euros. El parc té un total de 20.400 m2 de superfície verda, més de 400 arbres, 1,10 km de circuit esportiu i 175 seients, entre bancs i cadires. La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, s'ha mostrat satisfeta de veure acabada una obra que "semblava un somni" però ha reconegut que "queda molta feina per fer".

"Ara el que hem de fer és finalitzar definitivament el parc", ha exposat Sanz, una fase coordinada amb les obres del túnel de les Glòries on ha exposat que volen "prioritzar el bus interurbà i urbà i garantir que la mobilitat que avui va en superfície també vagi per sota" amb l'objectiu d'aconseguir "la millora de la connexió dels barris de l'entorn", així com "de la qualitat de l'aire".

Al parc enllestit hi ha diversos espais. La Gran Clariana és una gran esplanada de gespa d'una hectàrea, la rambla dels Encants és un passeig per vianants i bicicletes, també hi ha una zona dedicada al jocs per als infants, una àrea per a gossos, una zona esportiva amb un espai multiusos i un centre de treball de la brigada de jardineria.
 

El nou parc de Glòries Foto: Ajuntament de Barcelona


Les obres no s'han acabat

En la mateixa plaça, continua avançant la construcció dels túnels viaris que permetran soterrar el trànsit de la Gran Via. Els treballs avancen per finalitzar l'obra civil al desembre del 2020 i posar tota la infraestructura en funcionament el primer trimestre del 2021. 

Les obres es van reprendre el març de 2018 després d'un procés en el qual es va rescindir l'anterior contracte i es va tornar a adjudicar l'obra en cinc lots i allargant-la fins a la Rambla de Poblenou per un import pressupostat de 100,9 milions d'euros per diversificar les empreses constructores i impedir baixes excessives que posessin en risc la posterior execució dels treballs. 

Activitats de dinamització

Coincidint amb l'entrada en servei del parc, hi ha preparades accions i activitats per atraure la ciutadania i animar-la a conèixer el nou espai. Entre aquestes activitats hi ha l'exposició Mirades del verd, que s'ubicarà a la cantonada entre Diagonal i la nova rambla dels Encants del 6 al 14 d'abril on s'explicarà l'evolució de la infraestructura.

El mirador de Glòries seguirà obert tots els primers dissabtes de mes, de manera que s'hi pot accedir el primer dissabte de servei del parc. El Museu del Disseny celebra una jornada de portes obertes aquest dissabte de 10 a 20 hores, amb entrada gratuïta a les exposicions permanents. També s'han preparat activitats dirigides a col·lectius específics com els infants i la gent gran.

La Meridiana, a punt d'estrenar el nou tram

A l'entorn de les Glòries, els propers dies acabarà la reforma del tram comprès entre la plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca. Es preveu que durant la primera quinzena d'abril s'enllesteixin els últims acabats. El primer àmbit de la reurbanització de l'avinguda haurà comptat amb una inversió d'11 milions. 

La secció que s'ha implantat en la reforma de la Meridiana entre les Glòries i el carrer de Mallorca varia al llarg del traçat. En el tram Independència-Aragó hi ha més arbres, vegetació, bancs i cadires i aviat hi haurà també un espai lúdic. Entre Aragó i València l'espai central inclou el carril bici bidireccional, arbres i vegetació. El tram València-Mallorca també incorpora el carril bici bidireccional central, però amb una franja d'arbrat i vegetació en una de les bandes.
Arxivat a