El vell repte del nou Bicing

Les bicicletes elèctriques del Bicing ja circulen per Barcelona i l'Ajuntament haurà de trobar solucions a l'acumulació de vehicles a les estacions dels barris de mar de la ciutat

Les bicis es continuen acumulant als barris de mar
Les bicis es continuen acumulant als barris de mar | ACN
03 d'abril del 2019
Actualitzat a les 12:52h
Les bicicletes elèctriques del nou Bicing circulen per Barcelona des de l'1 d'abril. De moment n'hi ha 300 i l'Ajuntament ha presentat el servei aquest dimarts al Moll de la Fusta, tot just un mes i mig abans de les eleccions municipals. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, assegura que ben aviat hi haurà 600 bicicletes disponibles i el principal repte del sistema de transport continuarà sent el mateix que fins ara: aconseguir que les bicicletes quedin repartides a tota la ciutat.

Fins ara, és habitual que els vehicles s'acumulin als barris de mar, a la part plana de la ciutat, Això provoca que en aquestes zones les estacions estiguin sovint plenes, mentre que als barris de muntanya passa tot el contrari. És previsible que amb les bicicletes elèctriques passi el mateix i Vidal s'ha compromès a treballar per garantir que hi hagi bicicletes disponibles a tots els barris i possibilitat d'aparcar-les a tot arreu.

Com diferenciar les bicicletes?

El nou Bicing està en marxa des del gener i des d'aleshores ja s'han canviat totes les estacions. A les noves, les 6.000 bicicletes mecàniques conviuen amb les elèctriques, que segons l'Ajuntament arribaran a ser 1.000. 

Les bicicletes elèctriques estan identificades amb un símbol elèctric al parafang posterior i a la cistella. Per fer-les servir no cal contractar una tarifa específica i quan el servei estigui totalment desplegat es podran reservar amb cinc minuts d'antelació.

El consistori també preveu la instal·lació de 94 noves estacions, que segons la planificació prevista estaran llestes a principis del 2020.

Vidal ha reconegut que en els mesos que fa que el nou servei està en marxa s'ha pogut comprovar que la majoria de trajectes que fan els usuaris són descendents i per tant persisteix el problema de l'acumulació de vehicles als barris de mar.
Arxivat a