Barça: Copa del Rei

Apel·lació també desestima el recurs del Llevant contra el Barça pel cas Chumi

Al club granota ja només pot recórrer ara al TAD

per NacióDigital, 22 de gener de 2019 a les 09:04 |
L'alineació titular del Barça, amb Chumi, contra el Llevant. | La Lliga
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Comitè d'Apel·lació de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha desestimat aquesta matinada el recurs presentat pel Llevant per la possible alineació indeguda del FC Barcelona en el partit d'anada dels vuitens de final de la Copa del Rei. Aquesta decisió deixa el club valencià amb l'única possibilitat d'apel·lar el Tribunal Administratiu de l'Esport (TAD).

"La presentació fora de termini de qualsevol reclamació per suposada alineació indeguda produirà l'efecte que, tot i suposant que s'hagués produït l'alienació indeguda, la presentació de la denúncia fora de termini té com a conseqüència automàtica que quedarà automàticament convalidat el resultat del partit", assenyala el comunicat de la RFEF.


El Comitè també apunta la falta de reacció del Llevant. "Per tant, el fet de no presentar en termini ha d'entendre's com un comportament negligent del propi club", afegeix la nota. 

D'aquesta manera, Apel·lació dona la raó a la jutgessa única del Comitè de Competició, que la setmana passada ja va desestimar la denúncia del Llevant sobre l'alineació indeguda que el club blaugrana va cometre amb el central Chumi, sancionat amb el filial per cinc targetes grogues, durant el partit d'anada contra el Llevant.


La jutgessa única del Comitè de Competició ja va tombar la reclamació del Llevant per arribar fora de termini. El club granota hauria d'haver enviat com a molt tard la denuncia 48 hores després del partit del Ciutat de València, és a dir, l'anada de vuitens de final.

Què defensava cadascú?


L'article que esmentava el Llevant apunta que, "quan es tracti de futbolistes que es puguin alinear reglamentàriament en equips de la cadena del principal -és a dir, de categories inferiors del mateix club-, el sancionat no podrà intervenir en cap d'aquests equips fins que transcorri, en la categoria que en què va cometre la infracció, el número de jornades a les quals respongui la sanció".

El departament jurídic del club català, que assegurava dijous al vespre estar "tranquil", s'emparava en un punt anterior del reglament que, precisament, afegia: "les sancions de caràcter lleu (d'un a tres partits) s'han de complir en la mateixa competició". En el cas de Chumi, doncs, es tractaria de la Lliga i no pas de la Copa. El debat girava al voltant de quin dels dos article s'imposava i, finalment, el Barça ha mantingut als despatxos el que ja havia guanyat al camp.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació