anuncis

Si creus que l'anunci de Gillette contra el masclisme és «ofensiu», què en penses d'aquests?

L'espot que s'ha fet viral no és l'únic que ha rebut un linxament per denunciar el masclisme

per NacióDigital, 17 de gener de 2019 a les 21:15 |
Un frame de l'anunci, que ja no està disponible,
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest dimarts es feia viral un anunci de Gillette que denuncia les masculinitats tòxiques.  i que que ha posat l'atenció en els rols patriarcals i en la seva herència masclista. L'anunci, a més d'elogis, ha rebut crítiques furibundes a les xarxes socials. Especialment, per part d'homes, molts dels quals també han anunciat la seva intenció de fer boicot als productes de la marca. Però aquest no és, ni de lluny, l'únic anunci amb elements antimasclistes o feministes que ha generat polèmica i algunes crítiques ferotges. 

Un dels casos data d'aquest Nadal. La cadena FOX va presentar un espot protagonitzat per l'actriu catalana Itziar Castro (de Vis a Vis). En aquest, Castro llençava un missatge feminista que trencava tòpics, recordava el 8 de març i animava a les dones "a seguir així". 




Els atacs els va rebre principalment l'actriu, per "atemptar" contra la feminitat i pel seu físic. També contra el missatge d'empoderament que difonia, amb alguns usuaris recriminant-li que no volien ser "camioners americans amb pits". No tots els comentaris eren negatius, de fet, tant FOX com l'actriu van rebre moltes mostres de suport. Però les crítiques van obligar a la cadena a desactivar els comentaris.


Un altre anunci que també va rebre una allau de crítiques va ser el de la marca Pescanova on 15 dones d'edats diferents feien "el discurs de les Reines", en què denunciaven situacions de discriminacions i desigualtats que es troben cada dia. És clar que va rebre gran suport per part de dones, però també comentaris negatius. Les crítiques més ferotges acusaven l'anunciant d'encarnar el "feminazisme" i el victimisme, i consideraven l'anunci demagògici populista. Fins i tot, hi ha usuaris que asseguraven que darrere el vídeo hi eren Ada Colau o Manuela Carmena. 



Un sector important també va cridar al boicot i, de fet, el vídeo a Youtube acumula gairebé els mateixos "no m'agrada" que els "m'agrada".

Nike també va fer un anunci on el feminisme era protagonista: dones mexicanes, esportistes, es feien amb els carrers. Formava part de la campanya "juntes imparables" a favor de l'avortament i de l'empoderament femení, on hi apareixien la campiona olímpica Paola Morán, la futbolista Nayeli Rangel, la gimnasta Alexa Moreno i la jugadora de bàsquet Casandra Ascencio. L'anunci va tenir gran suport a les xarxes, el públic elogiava la idea i cridava a l'empoderament femení.

 

Però no tot van ser flors i violes. Aquesta vegada els comentaris negatius i despectius van estar marcats pel racisme: publicacions com "per quan un burka esportiu?", "només veig feminazis corrents com boges", i escrits que titllava les esportistes d'ordinàries i de ser avorrides. 

I un altre exemple, i el que va acabar pitjor, és el que es va fer viral després que el llancés el govern de Cantàbria. Portava per nom "Hola, soy tu machismo", i actualment ja no està disponible. L'allau de crítiques va ser estrepitós, fins al punt que, com el cas de FOX, es van haver de desactivar els comentaris del vídeo. De fet, fins i tot Forocoches va boicotejar-lo. Al final, el vídeo va ser despublicat
 
La seva directora, Yolanda Domínguez, i l'actor de l'anunci, Jorge Loza, van rebre nombrosos insults i amenaces. 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació