10
de gener
del
2019
Actualitzat
a les
12:44h
El sindicat majoritari al cos dels Mossos d'Esquadra, Sap-Fepol, ha demanat al departament d'Interior que faci proves mèdiques als agents destinats al metro de Barcelona, per descartar-hi qualsevol afectació per amiant.
El sindicat ha fet aquesta petició dos dies després que s'hagin confirmat els primers casos de treballadors del suburbà afectats per l'amiant -com va avançar NacióDigital dilluns-, i l'endemà que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) admetés els casos i apugés fins a 12 la xifra d'afectats.
En un comunicat d'aquest dijous, Sap-Fepol ha recordat que al desembre ja va sol·licitar aquestes revisions mèdiques al sotsdirector general de Prevenció de Riscos i Seguretat Laboral, Fermí Vendrell, i ha especificat que són 60 les persones que han pogut estar exposades a l'amiant. La substància va ser detectada per primer cop al metro a l'octubre, als baixos de tres vagons d'un únic comboi. Noves revisions van elevarla xifra a 39 vagons i, posteriorment, a 93.
Proves com als treballadors de TMB
El sindicat insisteix que aquests mossos "desenvolupen gairebé la totalitat de la seva tasca en les actuals dependències del Metro de Barcelona i que, per tant, han de dur-se a terme proves tal com s'han practicat als treballadors de TMB".
"Atès que ja són 12 els treballadors del Metro afectats, exigim que la Generalitat minimitzi els riscos i dugui a terme tomografies axials computaritzades d'alta resolució, tal com ha fet amb TMB, per descartar qualsevol afectació" en la salut dels agents, ha manifestat Sap-Fepol, que considera que "no poden existir greuges" entre els col·lectius professionals que treballen al metro.
El sindicat ha fet aquesta petició dos dies després que s'hagin confirmat els primers casos de treballadors del suburbà afectats per l'amiant -com va avançar NacióDigital dilluns-, i l'endemà que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) admetés els casos i apugés fins a 12 la xifra d'afectats.
En un comunicat d'aquest dijous, Sap-Fepol ha recordat que al desembre ja va sol·licitar aquestes revisions mèdiques al sotsdirector general de Prevenció de Riscos i Seguretat Laboral, Fermí Vendrell, i ha especificat que són 60 les persones que han pogut estar exposades a l'amiant. La substància va ser detectada per primer cop al metro a l'octubre, als baixos de tres vagons d'un únic comboi. Noves revisions van elevarla xifra a 39 vagons i, posteriorment, a 93.
Proves com als treballadors de TMB
El sindicat insisteix que aquests mossos "desenvolupen gairebé la totalitat de la seva tasca en les actuals dependències del Metro de Barcelona i que, per tant, han de dur-se a terme proves tal com s'han practicat als treballadors de TMB".
"Atès que ja són 12 els treballadors del Metro afectats, exigim que la Generalitat minimitzi els riscos i dugui a terme tomografies axials computaritzades d'alta resolució, tal com ha fet amb TMB, per descartar qualsevol afectació" en la salut dels agents, ha manifestat Sap-Fepol, que considera que "no poden existir greuges" entre els col·lectius professionals que treballen al metro.