Mitjans

Betevé prescindeix de «La Sotana», un dels programes de més èxit de la cadena

El mitjà públic argumenta que en el programa de ràdio s'han fet "referències ofensives" que xoquen amb la seva línia editorial

per Sergi Ambudio, 9 de gener de 2019 a les 16:50 |
Membres de «La Sotana» a Betevé. | @LaSotana_
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Punt final a l'etapa de La Sotana a l'emissora de ràdio de Betevé. El mitjà públic de Barcelona ho ha anunciat aquest dimecres amb un missatge difós a través de les xarxes socials. La cadena argumenta que en el programa de ràdio s'han fet "referències ofensives" que xoquen frontalment amb la seva línia editorial. La Sotana, espai d'humor irreverent sobre l'univers esportiu català, té molt èxit a través de les xarxes socials. La decisió de Betevé, que s'hauria fet extensiva als membres del programa per telèfon aquesta mateixa tarda, arriba hores després de proferir diversos comentaris sobre el pilot català Isidre Esteve i la seva minusvalidesa -l'esportista lleidatà va patir una greu lesió el 2007 que el va obligar a anar, des de llavors, en cadira de rodes- que han aixecat polseguera a la xarxa.

Aquests acudits han estat la gota que ha fet vessar el vas i han precipitat una decisió fulminant que s'hauria pres directament des del despatx de la cúpula directiva de Barcelona Televisió, encapçalada per Sergi Vicente. De fet, el mateix director de Betevé s'ha mostrat contundent aquesta tarda en declaracions a Tot Barcelona: "fer broma d'un col·lectiu minoritari i minoritzat és incompatible amb els valors d'una emissora pública".


No és la primera vegada que La Sotana està a l'ull de l'huracà en la seva etapa al mitjà públic de la capital catalana. Setmanes enrere es va viralitzar una cançó que feia befa i insultava l'actual president del Barça, Josep Maria Bartomeu. El programa va eliminar el vídeo de les xarxes socials poc després i va demanar disculpes públicament a petició expressa del club català. Abans d'aterrar a Betevé, La Sotana s'havia emès per Ona Sants i la Cadena Ser. La marxa de l'emissora del Grupo Prisa també va ser tempestuosa, arrossegant diverses polèmiques amb el director de Mundo Deportivo, Santi Nolla, com a ase dels cops. 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació