Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR
accidents aeris

Els aterratges d'emergència i accidents aeris dels darrers anys a Sabadell

En els darrers anys s’han registrat algunes circumstàncies inesperades fruit de la presència de l’aeroport a la ciutat | L’accident més greu va ser a Sant Quirze, on hi van morir quatre persones

per Albert Segura, Sabadell, 7 de desembre de 2018 a les 19:05 |
Accident d'avioneta a Badia del Vallès | Albert Segura
L'accident d'avioneta d'aquesta tarda a Badia del Vallès se suma a la llista d'accidents i aterratges d'emergència que s'han produït en els últims anys a l'aeroport de Sabadell. El d'avui no és un fet insòlit, l'any 2017 es una avioneta va haver de fer un aterratge d’emergència a Cardedeu en plena autopista. En els darrers anys a l’àrea de Sabadell s’han viscut episodis similars. La presència de l’aeroport ha fet que hi hagi hagut més d’un ensurt en els municipis de la zona.

El més greu que es recorda en els darrers anys va passar el 25 d’octubre de 2005 a Sant Quirze del Vallès. Quatre persones van morir en estavellar-se l'avioneta que ocupaven contra la grua d'un edifici que llavors s’estava construint a prop de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) procedent de l’aeroport, d'on l'aparell s'havia enlairat poc abans. Segons l’Aeroclub Sabadell, la grua no tenia permisos.

 

Restes de l'avioneta accidentada a Sant Quirze, l'any 2005. Foto: Juanma Peláez


Poc abans, el 21 de setembre de 2004, un altre accident s’enduia la vida de dues persones que viatjaven en una avioneta a Badia del Vallès. Es tractava de dos treballadors de l’empresa Paisajes Españoles que estaven fent fotografies aèries per fer cartografies. Un error en el motor va fer caure l’avioneta en mig d’una plaça en una zona molt freqüentada, i que es caracteritza per l’alçada dels seus edificis.
 
En aquell cas, el pilot va alertar la torre de control de l'aeroport de Sabadell que s'havia produït una fallada en el motor de l'avioneta, pel que va sol·licitar el permís per poder tornar. Tot i això, quan sobrevolava Badia del Vallès va caure, provocant-li la mort a ell i al seu company.

 

Restes de l'avioneta accidentada a Sant Quirze, l'any 2005. Foto: Juanma Peláez

 
Aterratges d’emergència
 
Amb tot, també hi ha hagut aterratges d’emergència. El més sonat va ser el de juny de 2002, quan una avioneta va aturar-se en plena autopista C-58. No feia ni un minut que l’aeronau volava que va tocar el sostre d’un cotxe que circulava per aquesta via, quan va perdre el control i va haver d’aterrar d’emergència entre els cotxes, passant per sota els cartells d’indicacions i perdent una de les ales  l’impactar contra un dels pals que els subjecten. En aquella ocasió, el pilot es va trencar el braç, motiu pel qual va haver de ser operat a l’Hospital Parc Taulí, però ningú en va quedar ferit de gravetat.
 
L’altre va ser al Parc Central del Vallès, a tocar de l’aeroport i passades les vies del tren. Era juliol de 2010, quan l’aparell, que feia un vol de reconeixement, va fallar, i el pilot va aconseguir reconduir-lo fins l’espai del parc. L'aterratge va provocar nombrosos danys a l'aparell, però els dos tripulants van sortit il·lesos.
 

L'avioneta accidentada al Parc Central del Vallès, l'any 2010. Foto: Juanma Peláez

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

 

Participació