El Tribunal Internacional de Justícia avala la independència de Kosovo

És la primera vegada que el màxim òrgan judicial de les Nacions Unides es pronuncia sobre un procés de secessió i estableix un precedent per la resta de nacions sense estat

| 22/07/2010 a les 16:47h
Arxivat a: Internacional
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/07/2010 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El TIJ avala la independència de Kosovo. Foto: Reuters

El Tribunal Internacional de Justícia, màxim òrgan judicial de Nacions Unides, ha dictaminat aquest dijous que la declaració unilateral d'independència de Kosovo "no viola la llei internacional". Malgrat que el fallo no és vinculant, és la primera vegada que un tribunal decideix sobre un cas de secessió i crearà un precedent per altres regions i nacions sense estat en situacions polítiques similars. Kosovo, antiga província sèrbia, va declarar unilateralment la independència de Belgrad el mes de febrer de 2008. Actualment, 69 dels 192 membres de Nacions Unides i la majoria dels estats de la UE han reconegut Kosovo com a estat. Entre els països que donen suport a Sèrbia es troba l'Estat espanyol.

La sentència a favor la legalitat de la declaració d'independència de Kosovo portarà segurament el reconeixement de més països, que se sumaran als 69 estats que ja han donat el seu suport a la independència de l'antiga província sèrbia. Segons els analistes, els cinc estats que s'ha resistit fins ara a reconèixer la sobirania de Kosovo, entre els quals es troba Espanya, ara hauran de fer-ho.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

referèndum ja
badoc, 22/07/2010 a les 16:53
+2
-0
Tremendament important.
Des d'aquest moment, Espanya està en la il·legalitat pel fet de prohibir-nos un referèndum.
Com es fa per denunciar Espanya i que la ONU la forci a fer el referèndum?
Adéu Espanya
Anònim, 22/07/2010 a les 17:01
+2
-0
Adéu Espanya, nosaltres som els següents.
som-hi
Anònim, 22/07/2010 a les 17:01
+2
-0
Vinga som-hi Catalunya
NO CAL REFERENDUM PREVI
Josep (TERRASSA), 22/07/2010 a les 17:02
+2
-0
NO CAL REFERENDUM PREVI , NOMÉS CAL UNA MAJORIA PARLAMENTARIA QUE PROCLAMI DE MANERA DEMOCRATICA LA INDEPENDENCIA I DESPRES FAREM EL REFERENDUM .
LA SENTENCIA DEL TRIBUNAL DE LA HAYA , NO PARLA DE REFERENDUMS , PARLA DE LA LEGALITAT DE LA PROCLAMACIÓ UNILATERAL DE LA INDEPENDENCIA . EL REFERENDUM EL CONVOCAREM NOSALTRES DES DE LA LLIBERTAT , NO EL CONVOCARAN ELLS , DES DE LA MANIPULACIÓ I LES FORCES ARMADES
Divorci de vellut
Fart d'espanya, 22/07/2010 a les 17:05
+2
-0
Qui farà de Vaclav Havel espanyol o català per a signar el divorci entre espanya i Catalunya?
paciencia companys!!! :-D
Marcuss, 22/07/2010 a les 17:10
+2
-0
Convergència i Unió no proposaran mai al parlament una declaració unilateral d'independència!! Fer-ho així es un suicidi pel futur de Catalunya!! Estic d'acord que s'ha de seguir el camí que porti a la màxima independència d'Espanya, però fer-ho així, a la brava, no es el full de ruta més inteligent ni de bon tros. El procés s'ha de fer poc a poc però inexorable i sense passes enrere, però sobretot cal que sigui gradual, amb el màxim consens social català possible i amb la millor intenció negociadora... si no ho fem així (que ho farem així, no en tingueu dubte, perque els eixalebrats impacients sou una minoria) ens aniriem cap a la ruina total.
68 diputats
Anònim, 22/07/2010 a les 17:10
+0
-0
Gràcies al TIJ ens estalviarem el referendum: només calen 68 diputats!
PD: Gràcies al tribunal constitucional ezpañol ja sabem que esperem de Madrid: res.
Endavant, doncs, amb la solidaritat catalana per la independència.
SOM-HI
Anònim, 22/07/2010 a les 17:12
+0
-0
VISCA L'ESTAT CATALÀ
paciencia companys!!! :-D
Marcuss, 22/07/2010 a les 17:14
+0
-0
Convergència i Unió no proposaran mai al parlament una declaració unilateral d'independència!! Fer-ho així es un suicidi pel futur de Catalunya!! Estic d'acord que s'ha de seguir el camí que porti a la màxima independència d'Espanya, però fer-ho així, a la brava, no es el full de ruta més inteligent ni de bon tros. El procés s'ha de fer poc a poc però inexorable i sense passes enrere, però sobretot cal que sigui gradual, amb el màxim consens social català possible i amb la millor intenció negociadora... si no ho fem així (que ho farem així, no en tingueu dubte, perque els eixalebrats impacients sou una minoria) ens aniriem cap a la ruina total.
Si CiU no...
Anònim, 22/07/2010 a les 17:23
+0
-0
Si CiU no lidera la declaració, uns altres ho faràn i CiU perderà pistonada.
Vaclav Havel català
Anònim, 22/07/2010 a les 17:27
+0
-0
Crec que en Quim Torra, ja va proposar el nom del Vaclav Havel català: Jaume Cabré
Independència
Confuci, 22/07/2010 a les 17:28
+0
-0
És una molt bona notícia.Ara ja no cal que maregem la perdiu amb la demanda d'un Referèndum d'autodeterminació.
La independència s'ha de proclamar al Parlament i desprès s'ha de plebiscitar sense presses i ben amanit.
Visca Catalunya Lliure !!!
fora Convergència si no vol la independència
Alan Smithee, 22/07/2010 a les 17:30
+0
-0
En la lectura del veredicte, feta pel president Hisashi Owada, el tribunal ha deixat clar que la llei internacional no conté 'prohibicions contra les declaracions d'independència'.
Independència
Confuci, 22/07/2010 a les 17:49
+0
-0
És una molt bona notícia.Ara ja no cal que maregem la perdiu amb la demanda d'un Referèndum d'autodeterminació.
La independència s'ha de proclamar al Parlament i desprès s'ha de plebiscitar sense presses i ben amanit.
Visca Catalunya Lliure !!!
Adéu!!!Adéu....
Anònim, 22/07/2010 a les 17:50
+0
-0
I els Espanyols junts amb Servia perquè Kosovo no es declares independents!!! Quina vergonya!!! molt democràtics aquests Espagnols...
Marcuss
Anònim, 22/07/2010 a les 17:56
+0
-1
A la brava es perfectament legal internacionalment. Si hi ha una majoria no hi ha capproblema, la questió es si Ciu vol que hi sigui perque mai ha treballat per fer-ho possible, però si per caure bé als espanyols com un lacai qualsevol.
Marcuss
Anònim, 22/07/2010 a les 17:57
+0
-0
A la brava es perfectament legal internacionalment. Si hi ha una majoria no hi ha capproblema, la questió es si Ciu vol que hi sigui perque mai ha treballat per fer-ho possible, però si per caure bé als espanyols com un lacai qualsevol.
paciencia companys!!! :-D
Marcuss, 22/07/2010 a les 17:58
+0
-0
Convergència i Unió no proposaran mai al parlament una declaració unilateral d'independència!! Fer-ho així es un suicidi pel futur de Catalunya!! Estic d'acord que s'ha de seguir el camí que porti a la màxima independència d'Espanya, però fer-ho així, a la brava, no es el full de ruta més inteligent ni de bon tros. El procés s'ha de fer poc a poc però inexorable i sense passes enrere, però sobretot cal que sigui gradual, amb el màxim consens social català possible i amb la millor intenció negociadora... si no ho fem així (que ho farem així, no en tingueu dubte, perque els eixalebrats impacients sou una minoria) ens aniriem cap a la ruina total.
aiaiai... uiuiui
Anònim, 22/07/2010 a les 18:00
+0
-0
Interessant noticía, per aquells que sempre estan aiaiai uiuiui.
__

@marcuss
>Convergència i Unió no proposaran mai al parlament una declaració unilateral d'independència!!

Carai molt llest!

>Fer-ho així es un suicidi pel futur de Catalunya!!

??

>Estic d'acord que s'ha de seguir el camí que porti a la màxima independència d'Espanya, però fer-ho així, a la brava, no es el full de ruta més inteligent ni de bon tros. El procés s'ha de fer poc a poc però inexorable i sense passes enrere, però sobretot cal que sigui gradual, amb el màxim consens social català possible i amb la millor intenció negociadora...

No es tracta d'anar a la brava, es tracta d'anar al gra. No es tracta d'una dreçera es tracta del camí. No n'hi altre. Els últims 30 anys ho demostren. Evidenment que estem millor, només faltaria. Peró han estat 30 anys perduts. Portem 30 anys donant voltes allà mateix. Inclús, irònicament, avui dia possiblement estem pitjor que fa un parell de mesos. El TC ha posat les coses al seu lloc. És així, el "Pujolisme" ha estat un enganya-bobus. Inclús una falta de valentia. Hem perdut 30 anys.


>si no ho fem així (que ho farem així, no en tingueu dubte, perque els eixalebrats impacients sou una minoria) ens aniriem cap a la ruina total.

El temps ho dirà.
Ciu l'quidistancia sobiranista, ecs!
Anònim, 22/07/2010 a les 18:02
+0
-0
No ens interessa ciu, volem un front independentista amb Laporta i Tena al capdavant...i Carretero també, va.
per marcuss
Anònim, 22/07/2010 a les 18:06
+0
-0
Miret el proses d'Estonia. Amb la paciència voleu aconseguiu espanyolitzar els últims catalans lúcids. Em sap greu. Esteu totalment alienats o pitjor encara si actueu com a col·laboracionistes.
68 diputats
Anònim, 22/07/2010 a les 18:31
+0
-0
som-hi tots!! nomes ens calen 68 diputats per assolir la llibertat! aquesta tardor cal votar independencia!! visca catalunya lliure!!
Retallada
Albert_i, 22/07/2010 a les 18:39
+0
-0
Queda retallat l\\\'article de la constitució espanyola que parla de la \\\"indisoluble unidad de la Nación española\\\". PP i PSOE us toca acatar, acatar i acatar.
LLIBERTAT DE EXPRESIO
VALENTI FAINE, 22/07/2010 a les 19:11
+0
-0
Todo que ea inormaciones bno par todos




Hola!
AliBay, 22/07/2010 a les 19:20
+0
-0
Adéu, Escanya!

Hola, ONU!
Mai perdem l'esperança
Anònim, 22/07/2010 a les 19:52
+0
-0
Si un dia Catalunya esdevé un estat independent, molt complicat amb la societat actual,especialment amb aquesta majoria important poc integrada (Si els que porteu 40 o 50 o jajaaj), putejada amb impostos com tots els que només ens sentim catalans (Són feliços pagant més que els seus germans, camarades, companys,son feliços perquè son solidaris, burros més que burros!!!) als quals els convido a quedar-se a viure en un nou estat amb un nou passaport, una única llengua, a part de l'anglès i l'alemany i el masic,l'aranès ai, que em deixo alguna!!!!!perque es sentin millor amb ells mateixos i aprenguin d'una punyetera vegada el català, si no, no tindràn subvencions...jajajajaja O, els convido a que tornin als seus territoris desocupats, igual que quan van cada estiu i els hi diuen catalanes.....jajajajaja.
la prudència
Anònim, 22/07/2010 a les 19:56
+0
-0
per aquells que no ho veuent clar que la prudència no us faci traïdors.
CATALUNYA, LA PRÒXIMA.
Judas Priest, 22/07/2010 a les 21:54
+0
-0
I Catalunya serà la següent nació a ser reconeguda internacionalment com a estat independent. Temps al temps.
Quins son els partits que estan disposats a proclamar la llibertat i la independència de Catalunya?
Vicenç Ramoneda i Ullar, 22/07/2010 a les 22:31
+0
-0
Solidaritat Catalana per la Independència i ERC!

Va, vinga doncs! Esta clar qui hem de votar. O votar partits retrògrades que encara somien amb federalismes, estatutets i concerts econòmics, PP-PSOE-CiU-ICV-C's o bé, partits que estimin la llibertat, el progrés i la independència de Catalunya.

Els catalans ja hem decidit que al dia següent d'haver votat pel Parlament, Catalunya serà lliure i independent!

Visca la Democràcia!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la Llibertat!
Visca Catalunya Estat!
El President i el Ministre d'Afers Estrangers de Kosove
Pere (Lausanne), 22/07/2010 a les 22:42
+0
-0
Caldria que TV3 passés les declaracions d'ambdós personatges. Primer de tot en un anglès perfecte tots dos.
El President ha declarat somrient: amb aquesta sentència segurament hi haurà més llocs al món on hi haurà declaracions d'independència unilaterals.
***********************************
Després han entrevistat als Espanyols de Mitrovica,... ui ! Perdó ! als Serbis de Mitrovica i Ells amb la mateixa cantarella.
***********************************
Si els Espanyols són el Cul Brut d'Europa, els Serbis són el pitjor dels Balcans.
No hay huevos!!!
Anònim, 22/07/2010 a les 22:46
+0
-0
Que empresa pierde su principal cliente...

Pues los absurdos catalanes...

Rezo por una declaración unilateral, y a los que os dejais engañar pensado que APORTACION AL ESTADO ESPAÑOL > RECIBIDO +VENTAS A ESPAÑA...

Luego ir a llorar a vuestros póliticos...

Ridiculos e indocumentados , que no saben sumar 2+2

INDEPENDENCIA PARA CALAUÑA YA!!!!

ADEU PRODUCTS CATALANS!!!!

Las cuentas salen claras , y no es para vosotros..

Adeu adeu de una p... vez!! Mañana declaración de indepencia por favor... porque ¿Hay huevos ? verdad? ..

Me temo que me va a quedar en un sueño..
FOTEU FORA ELS ESPANYOLS DEL FÒRUM !
Pere (Lausanne), 22/07/2010 a les 23:16
+0
-0
Durant anys l'avui.cat rebia la purriassa ecspanyola - veritable femer de la Humanitat - que penjaven llurs comentaris en espanyol i els ingenus catalans del fòrum els llegien i responien com veritables malalts de la Síndrome d'Stockholm.
Ara, tenim la "racaille" espanyola que ve a Nació Digital perquè ja a l'Avui.cat esborraven tot comentari en espanyol.
Demano a ND de fer el mateix que a l'Avui però millor: esborreu-los automàticament. Ja sé que poden fer la traducció a Google però si més no seran obligats de penjar-los en català i és això que els rebenta els budells de dolor.
FORA ELS ESPANYOLS DEL FÒRUM!
Anònim, 22/07/2010 a les 23:50
+0
-0
M'afageixo a la sol·licitud d'en Pere (Lausane)
Que torni en Busch
Anònim, 23/07/2010 a les 06:55
+0
-0
TEJERO-ZAPATERO-MONTILLA-MILANS DEL BOSCH-ARMADA-REVENTOS-AZNAR-FRANCO, tots junts contra KOSOVO; i erc, com sempre amb EL FEIXISME ESPANYOL; per cert, el GRAN BUSCH es el que ha conseguit més NOUS ESTATS LLIURES INDEPENDENTS, i erc-icv, marxistes de professió, blamant com bons feixistes espanyols; Veure al Kosovar donant les gracies a USA, es el simbol del nefast treball que ha fet el tripartit dels Espanyols, dels Fatxes espanyols; com sempre ERC TREBALLANT PER ESPANYA, UNA, GRANDE I NAZIONAL.SOCIALISTA
España son las Hurdes del Montilla y sus paisanos
Anònim, 23/07/2010 a les 06:58
+0
-0
Aquests ridicul espanyols, aquests morts de gana de castella i andalusos ganduls de mena, tenen por; pero la independencia de Catalunya passa per retornar a tota aquesta colla d'espanyols ganduls, miserables i curtets! España no els vol, per que odia als seus fills, i per que senzillament, España es miseria pura i dura, sense la Catalunya que els hi dona de menjar; Zapatero, es un miserable mort de gana espanyol, i un element amb el cervell assecat per la calor africana propia d'España i el Califato andalus, terra de ganduls i borratxos
Un 14 d'abril
Marcel, 23/07/2010 a les 07:48
+0
-0
Després d'aixó, sembla clar que el camí és un nou 14 d'abril, és a dir, una victòria de les forces independentistes en unes eleccions nacionals. Si no és en 2010, serà en 2014 (vegeu comentari al bloc

)
hmm
Tomppa, 23/07/2010 a les 08:26
+0
-0
Espanya sense Catalunya seria una ruïna econòmicament i políticament ( PP tindria SEMPRE majoria absoluta a Espanya ) fins i tot crec que Espanya a poc a poc deixaria a formar part OTAN i unió europea perquè no compleix els requisits. Catalunya no te gaire cosa a perdre, Espanya es un país amb valors del tercer món i una llengua relacionat més amb pobresa i cultura d'isolació.
Eleccions ja!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 23/07/2010 a les 08:58
+0
-0
Eleccions ja! Que tenim pressa a esdevenir lliures i tenir estat!

Tal com es diu en albanès, "faleminderit shumë!" (moltes gràcies!).

Visca la Democràcia!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la Llibertat!
Visca Catalunya Estat!
El feixiste Pere de Lausanne
Grau, 23/07/2010 a les 09:40
+0
-0
Pere, t'ho dirè clarament i en català, com tu vols: éts un feixiste asqueròs. Si és veritat que estàs a Lausanne, fes-nos un favor a tots els catalans demòcrates i no tornis.
Pedrete i la colla de fatxes volen ser com Kosovo
Anònim, 23/07/2010 a les 09:55
+0
-0
Molt be, serem els nous albanokosovars de Europa! Quin exit!
FOTEU FORA ELS ESPANYOLS DEL FÒRUM !
Pere (Lausanne), 23/07/2010 a les 10:24
+0
-0
Durant anys l'avui.cat rebia la purriassa ecspanyola - veritable femer de la Humanitat - que penjaven llurs comentaris en espanyol i els ingenus catalans del fòrum els llegien i responien com veritables malalts de la Síndrome d'Stockholm.
Ara, tenim la "racaille" espanyola que ve a Nació Digital perquè ja a l'Avui.cat esborraven tot comentari en espanyol.
Demano a ND de fer el mateix que a l'Avui però millor: esborreu-los automàticament. Ja sé que poden fer la traducció a Google però si més no seran obligats de penjar-los en català i és això que els rebenta els budells de dolor.
A Pere no le ha civilizado nada el vivr en la civilizada Suiza, no, no
John Wayne contra los indios, 23/07/2010 a les 10:30
+0
-0
Pere de Lausana, sólo te falta llevar un hueso en la nariz. Leyéndote comprendo por qué le teneís esa troglodita afición a las antorchas.
Erradiquem els Espanyols dels Fòrums Catalans !
Pere (Lausanne), 23/07/2010 a les 10:44
+0
-0
Per alliberar-se col.lectiva i nacionalment d'Espanya (que malgrat el que ens volen fer creure des de fa molts anys és alliberar-se dels Espanyols) cal primer edificar una barrera amb ells i hom enceta la teràpia amb el rebuig total a parlar Espanyol, a llegir llurs diaris, a veure llurs tvs i a tenir cap contacte amb ells.
****************************
Des de fa 300 anys, tot contacte amb ells fa mal - prendre mal, acaba de dir en Pujol -, menysprea, agredeix, maltracta, tortura i mata.
****************************
Podem començar a fer-los un buit total als fòrums com faig jo des de fa molts anys: NO llegim pas llurs comentaris i evidentment no els contestem. Els de l'Avui.cat ja ho van decidir per evitar d'haver de suportar la llengua espanyola - llengua dels Ocupants i Colons - envair els nostres àmbits i el més IMPORTANT: llegint i contestant llurs comentaris, signem la nostra pròpia mort com a Nació car els donem els arguments i les proves que l'Espanyol NO és pas una llengua estrangera als PPCC-SUD.
******************************************
Així, doncs, CAP lectura de llurs comentaris i si perquè sou encara un xic massoquistes els llegiu, CAP resposta, BUIT Total.
******************************************
Tinguem dignitat malgrat que l'èlit que ens governa no en té gens ni mica i encetem individualment i col.lectiva la DESESPANYOLITZACIÓ i guarim-nos la greu Síndrome d'Stockholm que patim i que ens fa pensar que els Espanyols - inclosos els Colons - són els nostres amics.
Muy bien, Pere de Lausana
John Wayne contra los indios, 23/07/2010 a les 10:51
+0
-0
No esperaba menos de ti. Sólo te ha faltado escribir al final de tu deposición: "Unga-unga".
Unes quantes prediccions
Pere (Lausanne), 23/07/2010 a les 11:02
+0
-0
En Pujol - Gran Anestesiador en Cap, Botifler i Espanyol de l'Ano (ho sento però al teclat suís francòfon no tinc pas la ridícula enya ecspanyola - acaba de dir que amb això de lluitar per la Independència prendrem mal.
******************************************
L'home és força intel.ligent per adonar-se que la lluita serà dura i sagnant. I ho serà perquè els tenim a casa nostra. És la collonada que els opositors al Franquisme dels anys 70 inventaren amb els castellanoparlants i catalanoparlants per no dir els espanyols i els catalans. El més curió és que la canalla espanyola no tenia cap vergonya de presentar-se com a "castellans" i eren llurs pares emigrats els qui em deien que volien que llurs fills esdevinguessin catalans de llengua, cultura i sentiment.
**********************************************
Però la política poruga de CDC, PSUC i PSC i de tot l'entorn social que aplicava llur pensament malbaratà la possibilitat d'assimilar i integrar (no és pas el mateix) la majoria d'aquesta canalla. I després han fet fills i la llengua romà l'Espanyol. I quan dic llengua dic cultura i tradicions.
***********************************************
Suïssa té un 21% d'estrangers i té la mateixa població que Catalunya. El curiós és que una gran part d'aquests estrangers fa 30 o 40 anys que hi són i llurs fills i néts malgrat que potser no s'han naturalitzat suïssos - per no fer el servei militar sovint - han canviat de llengua a casa. Han fet l'escola ací, parlen una o més de les 4 llengües nacionals sense accent i el més important: senten, pensen i són com els Suïssos. I sovint ni tan sols han visitat llur país d'origen i passaport.

**************************************************
Tot això evidentment no és ni ha estat possible perquè els PPCC no tenen Estat propi i s'hi ha afegit l'error i la por de les èlits a un conflicte amb els emigrants espanyols i llurs generacions següents.

**************************************************

I per preveure les bufetades que vindran només cal veure els milers de banderes dels Espanyols penjades als balcons o els milers d'ESpanyols que es manifestaren amb llur bandera per llur victòria al Mundial de Futbol.

***************************************************

Tenim un dilema: o bé ens deixem morir com a Nació - suïcidi lent i col.lectiu ja experimentat en la història de la Humanitat per moltes nacions - o bé ens llevem del sofà, ens revoltem i assumim plenament el CONFLICTE. Tota altra via de compromís, ambigüitat, peix al cove, mesellisme, manca d'autoestima, submissió,... ens durà a la desaparició completa en dues generacions.

*************************************
Fracasados a gogó
John Wayne contra los indios, 23/07/2010 a les 11:14
+0
-0
Pere de Lausana: mucho texto largo, soporífero, inacabable, pero son las 11:12 de la mañana del día 23 y Cataluña sigue siendo una región española, como siempre. Eso es lo verdaderamente importante, lo real.

Y ahora, sigue con tus fantasías.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Carles Puigdemont intervé als mítings per videoconferència | Junts per Catalunya
Oriol March | 4 comentaris
01/01/1970
El president de la Generalitat està disposat a assumir el "risc" de ser detingut si guanya les eleccions o bé si pacta prèviament amb ERC una hipotètica investidura | Malgrat això, dirigents de Junts per Catalunya assenyalen que calen "garanties" i que el bloc del 155 accepti el resultat de les eleccions
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb el procés d'independència i les eleccions del 21 de desembre
 14:58 LA CARAVANA Inés Arrimadas parla davant d'un empresariat que majoritàriament "vota" Miquel Iceta. la contracrònica de Pep Martí de la campanya de Cs.
 14:49 TVE haurà de compensar la CUP pel veto de propaganda electoral en favor dels presos. La Junta Electoral provincial dicta una resolució positiva per al partit de l'esquerra independentista.
 14:46 De denunciar amenaces d'independentistes a «Espejo Público» a participar en mítings de Ciutadans. Les noies que van obrir la polèmica sobre amenaces a la UAB ja no s'amaguen rere les càmeres del programa de Susanna Griso.
 14:30 Així planeja Puigdemont tornar a Catalunya: tots els condicionants del seu full de ruta; ho explica Oriol March. El president de la Generalitat està disposat a assumir el "risc" de ser detingut si guanya les eleccions o bé si pacta prèviament amb ERC una hipotètica investidura. Malgrat això, dirigents de Junts per Catalunya assenyalen que calen "garanties" i que el bloc del 155 accepti el resultat de les eleccions.
 14:10 Miquel Iceta exhibeix el múscul municipalista del PSC i reclama no dividir el país «en dos blocs». El candidat diu que no es «resigna» davant d'uns comicis polaritzats en un acte amb els principals dirigents socialistes del món local. Informa Esteve Plantada.
 14:06 VÍDEO L'emotiva rebuda dels treballadors de Territori a Josep Rull. El conseller es retroba amb els companys, una setmana després del seu alliberament.
 13:56 Arrimadas, al Cercle d'Economia: «L'única manera de mantenir Espanya unida és reformar-la»; informa Pep Martí. La candidata unionista eleva el to contra l'executiu del PP, al qual acusa de no haver comunicat "un projecte il·lusionant per a Espanya.
 13:47 La CUP denunciarà a Europa la «violència institucional» de l'Estat contra el procés. Informa Aida Morales. L'exdiputada cupaire Mireia Vehí anuncia que la formació presentarà a Ginebra l'Informe Minotaure del 78, per relatar la repressió de l'Estat davant de les principals organitzacions de drets humans. 
 13:42 LA CARAVANA Albiol no podrà portar Rajoy a passejar per Badalona (de moment). El partit envia per error l'agenda del candidat a la premsa i La Moncloa suspèn la visita del president espanyol al mercat de Llefià per motius de seguretat.
 13:37 ​Jordi Turull, molt contundent amb Miquel Iceta: «Mentre ell ballava, nosaltres érem emmanillats», informa Albert Segura. El conseller ha participat en un acte de campanya aquest dimarts a Sabadell.
 13:36 Sáenz de Santamaría: "Som el partit el qual confia la gent quan les coses estan difícils i ara, a Catalunya, les coses estan difícils. Aquesta és la nostra èpica". I afegeix: "És inadmissible, el programa més anticatalà de la història de Catalunya és el procés, la independència".
 13:28 Santiago Espot es declara innocent i defensa la xiulada com a llibertat d'expressió. El president de Catalunya Acció declara en català a l'Audiència Nacional en el judici per la xiulada de l'himne espanyol a la final de Copa.
 13:20 Aragó es planteja demanar a Catalunya que pagui pel «maltractament» de les obres de Sixena. El president aragonès, Javier Lambán, considera "indigne" que des de Catalunya es qüestioni la capacitat dels aragonesos de gestionar el seu patrimoni.
 13:09 El Museu de Lleida va entregar una peça més de les que demanava Aragó, informa Àlvar Llobet. Era un fragment d'una de les obres del trasllat, i des de l'equipament s'ha considerat que no tenia sentit quedar-se amb l'obra si la resta era a Aragó. Sobre l'obra extraviada, s'explica que s'està buscant.
 13:07 Una enquesta de Segre dona per primera vegada la victòria a Cs en escons. La suma de les formacions independentistes es quedaria a les portes de la majoria absoluta.
 13:06 Soraya Sáenz de Santamaría diu ara que el boicot a productes catalans és «irracional». La vicepresidenta espanyola aposta per donar un "nou impuls a la inversió pública a Catalunya amb els nous plans d'infraestructures".
 13:04 Miquel Iceta afirma que els socialistes catalans tenen una idea de Catalunya «rica i plena, però sencera». El candidat ha afegit que «a partir d'ara, no enganyarem més a la gent. Prou frustracions».
 13:04 Miquel Iceta afirma que els socialistes catalans tenen una idea de Catalunya «rica i plena, però sencera». El candidat ha afegit que «a partir d'ara, no enganyarem més a la gent. Prou frustracions».
 13:02 Marta Rovira (ERC) defensa "un Govern molt fort, divers i ampli" després del 21-D que "haurà d'exercir la sobirania i ho farà", fins i tot "si no s'obre una etapa de diàleg i negociació". Igualment, defensa retornar el reconeixement als Mossos i tornar a nomenar Josep Lluís Trapero com a major del cos.
 13:03 Arrimadas defineix la situació actual com "la pitjor crisi institucional, política, econòmica i social que ha patit Catalunya". Per primera vegada en campanya també critica el govern espanyol per "no haver fet reformes ni comunicar un projecte il·lusionant".
 13:04 Mireia Vehí, exdiputada de la CUP, afirma que es presentarà l'Informe Minotaure del 78 a Ginebra, davant de l'Organització Mundial contra la Tortura, i el Consell de Drets Humans de les Nacions Unides. 
 12:58 Miquel Iceta afirma que cal «deslliurar aquest país d'una sobredosi de mala llet». Afegeix, de manera irònica, que si és investit president de la Generalitat «tothom saludarà els altres dient 'bon dia' sense pensar si pensa diferent».
 13:00 
 12:57 
 12:45 Xavier Vilamala, exalcalde del PSC a Sant Hipòlit de Voltregà, ha demanat a Miquel Iceta que «alliberi» els ciutadans «de Puigdemont i de Junqueras». Ha afegit que «aquestes darreres setmanes he vist cares d'odi, les mateixes cares que el meu pare va veure a la postguerra».
 12:44 ERC presenta les mesures socials i econòmiques del seu programa electoral i promet, entre altres qüestions, abaixar els tipus de l'IRPF a les rendes més baixes i, per contra, gravar les transmissions patrimonials especulatives vinculades a l'habitatge.
 12:37 Nuria Marín afirma que «la Catalunya que somiem només la pot construir Miquel Iceta». L'alcaldessa de l'Hospitalet defensa «el Sí a un acord entre els catalans, a la negociació i el pacte, a l'economia productiva, i a la Catalunya social i sensible amb els territoris»
 12:44 Expectació al Cercle d'Economia per escoltar Inés Arrimadas. Sala plena a la seu de l'entitat econòmica.
 12:30 Jaume Collboni es refereix a Catalunya en Comú - Podem com «els qui volen tenir la clau, però que quan l'han fet servir ha estat per trencar ponts i el govern d'esquerres de Barcelona. Per això la volen?».
 12:29 Jaume Collboni, en l'acte municipalista del PSC a l'Espai Francesca Bonnemaison, recalca que Ciutadans és «la marca blanca de la dreta del PP feta des dels laboratoris» i que «no tenen ni la més remota idea del que és gestionar el dia a dia de la ciutadania catalana».
 12:29 Xavier Amor presenta Miquel Iceta com «l'home que pot tornar l'esperança a la ciutadania catalana». L'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona és ple de gom a gom en l'acte municipalista, que compta amb la participació de Jaume Collboni i Nuria Marín.
 12:12 DIARI DE CAMPANYA DEL 36 '7 de febrer: Unió Democràtica no participarà a les eleccions'. Nova entrega del diari de campanya (en blanc i negre) del 36; per Pep Martí.
 11:50 El candidat de Junts per Catalunya admet que la investidura "no es pot fer des de la presó ni des de l'exili". Malgrat això, desafia el bloc del 155 a acceptar els resultats i la voluntat dels catalans el 21-D.
 11:50 El candidat de Junts per Catalunya admet que la investidura "no es pot fer des de la presó ni des de l'exili". Malgrat això, desafia el bloc del 155 a acceptar els resultats i la voluntat dels catalans el 21-D.
 11:31 Puigdemont nega discrepàncies amb ERC de cara a la restitució del Govern, manté la porta oberta al diàleg amb l'Estat i assenyala que cal passar a la fase de la "República dels fets".
 11:48 L'amor extraoficial... de Domènech i Tardà; la contracrònica de Sara González. No hi ha dia que el líder dels "comuns" no mencioni als seus mítings el nom del dirigent republicà, amb qui coincideix al Congrés.
 11:24 Els operaris de Sixena que no han vist mai «Barrio Sésamo». La patinada d'uns treballadors no passa inadvertida a la xarxa.
 11:19 Puigdemont assegura que si l'independentisme guanya les eleccions tornarà al Palau de la Generalitat acompanyat del Govern "en bloc". Reclama al bloc del 155 que accepti el resultat dels comicis del 21-D.
 11:15 Tot a punt a l’ACN per la roda de premsa de Carles Puigdemont oferta per l’agència nacional catalana, informa Oriol March. Presenta l’acte el director de l’ACN, Marc Colomer.
 11:00 Xavier García Albiol: "Si a Catalunya torna a guanyar l'independentisme, el problema el té una part de la societat que no ha escarmentat". El candidat del PP considera que el govern espanyol estaria "legitimat" per tornar a aplicar el 155 si el Govern segueix amb el procés.
 10:57 Puigdemont promet que tornarà a Palau si l'independentisme guanya el 21-D. El president de la Generalitat, en una roda de premsa a l'ACN, assegura que no hi ha cap "pla B" en cas que el Parlament el vulgui investir. Per Oriol March.
 10:59 Albiol considera que la «radicalitat» de l'independentisme impulsa l'unionisme. El candidat del PP declara que ERC s'ha "tret la careta" defensant la "via unilateral".
 10:49 FILIPRIM Confessar la bisexualitat i ignorar l'atur. «El que em xoca és aquesta necessitat imperiosa per a l'etiquetatge reduccionista. Explicar que als vint anys has tingut una nòvia és confessar que ets bisexual?». Per Toni Vall
 10:23 Xavier Domènech, a RAC 1: "M'agradaria poder construir un govern on hi hagi representades les sensibilitats del bo i millor del país: des de Núria Parlon a David Fernàndez i Joan Tardà".
 10:13 ​Comença el judici contra Santiago Espot per la xiulada a l'himne espanyol durant la final de Copa. La Fiscalia demana una multa de 14.600 euros per al president de l'entitat sobiranista Catalunya Acció.
 09:54 La Junta Electoral prohibeix il·luminar de groc l'Ajuntament de Terrassa. No es podrà aplicar l'acord de junta de portaveus en solidaritat amb els presos polítics. Informa Albert Prieto.
 09:48 El PP porta ara al Congrés una iniciativa contra els boicots als productes catalans. Rafael Hernando defensa que són "una part essencial" dels productes "Marca Espanya".
 09:10 Elsa Artadi, el secret més ben guardat de JxCat; perfil de la directora de campanya de la candidatura, per Oriol March. Amb una trajectòria acadèmica impecable, doctorat a Harvard inclòs, va créixer a l'ombra de Mas-Colell dins l'administració. En l'última legislatura ha estat una peça clau de l'engranatge de Puigdemont a Palau. Tot i haver format part de la direcció, fa unes setmanes va donar-se de baixa del PDECat per "raons personals".
 08:22 DE GUSTOS I COLORS El film, la sèrie, el llibre i la cançó preferits de Miquel Iceta, a la secció cultural d'Esteve Plantada.
 07:33 PORTADES «El último esperpento del independentismo», a l'«ABC». Recull de les portades dels mitjans catalans i espanyols de paper.
Entrades anteriors »
Miquel Iceta | PSC
Esteve Plantada
01/01/1970
El candidat diu que no es "resigna" davant d'uns comicis polaritzats en un acte amb els principals dirigents socialistes del món local
Ada Colau, a «Sábado Deluxe» | Telecinco
Toni Vall | 2 comentaris
01/01/1970
«El que em xoca és aquesta necessitat imperiosa per a l'etiquetatge reduccionista. Explicar que als vint anys has tingut una nòvia és confessar que ets bisexual?»
Carles Puigdemont intervé al míting de Junts per Catalunya a Tortosa | Junts per Catalunya
Oriol March
01/01/1970
El conseller d'Interior, empresonat a Estremera, celebrava aquest divendres els 25 anys de casa amb la seva dona, Laura | Junts per Catalunya recorda la data en el míting a Tortosa, abans del qual ha sonat Mariano Rajoy enumerant les mesures del 155
Un operari, protegit per la Guàrdia Civil, carrega obres traslladades a Sixena | ACN
Àlvar Llobet | 6 comentaris
01/01/1970
El trasllat de les obres del Museu de Lleida a l'Aragó intensifica les crítiques del sobiranisme a les formacions que van avalar l'aplicació de l'article 155, amb especial intensitat cap al PSC | Àngel Ros es converteix en diana dels manifestants per la complicitat dels socialistes amb PP i Ciutadans
L'exdiputat de la CUP David Fernàndez a l'acte central de Barcelona | Adrià Costa
Aida Morales | 1 comentari
01/01/1970
La CUP juga un dels seus ponents més contundents en l'equador de la campanya