Es doblen els talls de subministrament a persones vulnerables a Barcelona

L'Ajuntament tramita 13 expedients sancionadors per incompliment de la llei 24/2015, 8 més dels que existien a finals del 2017, la pràctica totalitat relacionats amb Endesa

Redacció
30 de novembre del 2018
Actualitzat a les 14:19h
Al llarg del 2018, l'Ajuntament ha detectat vuit casos en què empreses energètiques, la pràctica totalitat de les vegades Endesa, han tallat subministraments a persones que tenen acreditada la seva situació de vulnerabilitat per part dels Serveis Socials municipals. La xifra suposa el doble de casos respecte del 2017, que va acabar amb cinc expedients en curs.

Una pràctica que suposa una infracció de la llei 24/2015 de pobresa energètica. També suposa una infracció el fet que Endesa no avisés l'Ajuntament dels talls, segons assegura el consistori. Per tot plegat, l'Ajuntament té en marxa actualment 13 expedients sancionadors, a través dels quals ja s'han interposat 12 sancions per un valor de 30.000 euros i una per un valor de 70.000 euros. 

"Davant la certesa que Endesa ha tornat a ampliar el nombre de talls, el consistori ha decidit reforçar els equips encarregats de supervisar cadascun dels expedients", assegura el consistori a través d'un comunicat. 

Atenció a 50.000 persones

D'altra banda, els Punts d'Assessorament Energètic creats gairebé fa dos anys ja han atès 50.000 veïns i han evitat 10.000 talls de subministrament, segons dades de l'Ajuntament. 
 
Arxivat a