La coreògrafa Maria Rovira estrena una particular visió de ​Carmina Burana al Centre Cultural Terrassa

L'escenari girat i la música en directe faran que l'espectacle sigui més vivencial que mai

Roda de premsa de presentació de Carmina Burana amb Marta Rovira
Roda de premsa de presentació de Carmina Burana amb Marta Rovira | Cedida
20 de setembre del 2018
Actualitzat el 28 d'octubre a les 15:22h
El Centre Cultural Terrassa inicia la programació de dansa del nou curs amb l'estrena de la versió de Carmina Burana de la companyia Crea Dance Company. La coreògrafa de prestigi internacional, Maria Rovira, torna a casa amb aquesta producció pròpia, acompanyada de ballarins de formació tant clàssica com contemporània i amb música en directe sota la direcció musical de Pep Prats.

En la roda de premsa de presentació de l'espectacle, el director del Centre Cultural, Adrià Fornés, ha expressat la seva satisfacció per iniciar la 35a temporada de dansa amb un espectacle com aquest. Fornés, l'ha qualificat com una posada en escena "molt vivencial" que el públic podrà gaudir els dies 29 i 30 de setembre. I és que per aquest espectacle, l'escenari de l’auditori Alfons Vallhonrat, s'ha transformat completament en un escenari al mig de la sala on hi actuaran els ballarins mentre que els músics i els cors estaran situats on normalment hi ha l'escenari de manera que es crearà una armonia única. 
 

Un moment de «Carmina Burana» Foto: Crea Dance Company by Maria Rovira


Per la seva banda, la coreògrafa Marta Rovira ha volgut destacar el repte que ha suposat fer aquesta versió del tradicional Carmina Burana, "volia fer una nova versió d'aquest clàssic i crec que sorprendrà bastant la posada en escena". Rovira ha destacat que és una obra divertida i molt ben interpretada on la fusió entre la dansa i la música en directe és excepcional. 

Maria Rovira

Formada en dansa clàssica, contemporània i flamenc, va començar els seus estudis de dansa
a l’Institut del Teatre de Barcelona. Va estudiar dansa contemporània al Conservatori
Internacional de la Danse a París i a l’escola de Merce Cunningham i Martha Graham a Nova
York. També va estudiar a la Folwang Shule a Essen, on treballava Pina Bausch. El 1985,
Rovira crea a Mataró (Barcelona) Trànsit Dansa, una de les companyies pioneres en la dansa
moderna a Espanya amb repercussió internacional.

El 1998 se li va concedir el Premi Nacional de Dansa per la seva gran trajectòria artística
nacional i internacional. L’any 2012 es converteix en la directora artística del Ballet Folklòric
d’Antioquia a Medellín (Colòmbia). 

A més de les creacions de Trànsit Dansa, Rovira combina una carrera com a coreògrafa independent que l’ha portat a treballar amb diverses companyies internacionals com el
Ballet Hispànic de Nova York, el Ballet Nacional de Cuba, el Ballet Nacional d’Uruguai, el
Ballet Nou Món de Caracas, la companyia Els del Medium de Costa Rica, el Ballet Nacional
de Paraguai, el Ballet Concert de Puerto Rico, la companyia Nacional de Dansa de Puerto
Rico, la companyia Maximiliano Guerra d’Argentina, la Bauhaus, el Ballet de l’Òpera de
Dessau, el Ballet de Magedemburg i l’American Dance Festival.

Durant els últims anys ha creat múltiples coreografies per a la companyia de Carlos Acosta, i
ha coreografiat la pel·lícula Yuli, basada en la vida d’Acosta i dirigida per Íciar Bollaín. També
amb la companyia d’Acosta Dansa i els seus nous ballarins de Barcelona, se li va encarregar
la producció d’un fragment d’El salt de Nijinsky pel Festival Grec, on va obtenir un gran èxit i
se li va concedir la millor crítica de dansa de l’any 2017. Actualment treballa per la nova
companyia Crea Dance Company amb la seva primera producció Carmina Burana.