27
d'octubre
del
2018
Actualitzat
a les
10:40h
El tradicional funicular del Tibidabo amb més de 120 anys, passarà a la història el mes d'agost del 2020. Un nou funicular del segle XXI es convertirà amb el nou mitjà de transport, i una atracció més, per ascendir a la muntanya màgica de Barcelona.
Anomenat "Cuca de Llum", el nou funicular tindrà vista panoràmica durant el trajecte d'ascensió al parc d'atraccions. L’interior quedarà liberalitzat, habilitant una major superfície disponible i convertint-se en un espai diàfan que oferirà una major permeabilitat visual interior. També s’instal·laran diverses pantalles interactives i tauletes electròniques que permetran la interacció dels viatges amb l’atracció, i que tindran una funció didàctica i d’entreteniment.
Els viatgers podran conèixer com és el funcionament d’un funicular, la seva història, així com la del Parc en general, veure vídeos interactius i jugar a través de les tauletes tàctils, gaudint d’una completa experiència educativa voltant del Funicular i del mateix Parc d’Atraccions Tibidabo.
L’objectiu del canvi és millorar l’operativa, incorporar actualitzacions al sistema de seguretat, fes més fàcil el manteniment i millorar el confort dels usuaris. A més a més, la velocitat del nou funicular augmentarà fins als 10m/s, el que permetrà fer més viatges per hora, i també hi haurà més capacitat per passatgers, passant de les 120 places actuals a 252. Les tasques de remodelació tenen un pressupost de 18 milions d’euros i està previst començar el setembre de 2019, i acabarien l’agost del 2020.
El primer funicular de l’Estat
El funicular del Tibidabo va començar a construir-se el juny del 1900 per iniciativa del doctor Salvador Andreu, fundador del Parc d’Atraccions del Tibidabo. La idea va sorgir arran d’un viatge a Suïssa d’un dels seus amics.
El Dr. Andreu en va sentir a parlar i va decidir que aquell “estrany ascensor” era el transport idoni per poder accedir al cim del Tibidabo. El juliol del 1901 el Funicular ja va fer la seva primera ascensió a la muntanya, sota la supervisió de l’enginyer Bonaventura Roig i, una vegada enllestides les obres i els últims ajustaments, es va poder inaugurar a l’octubre del mateix any. Les primeres carrosseries estaven fetes de fusta i disposaven de 5 compartiments, repartits entre les classes preferent i general, amb una capacitat màxima de 80 passatgers per comboi.
Anomenat "Cuca de Llum", el nou funicular tindrà vista panoràmica durant el trajecte d'ascensió al parc d'atraccions. L’interior quedarà liberalitzat, habilitant una major superfície disponible i convertint-se en un espai diàfan que oferirà una major permeabilitat visual interior. També s’instal·laran diverses pantalles interactives i tauletes electròniques que permetran la interacció dels viatges amb l’atracció, i que tindran una funció didàctica i d’entreteniment.
Imatge de com serà el nou funicular Foto: Cedida
Els viatgers podran conèixer com és el funcionament d’un funicular, la seva història, així com la del Parc en general, veure vídeos interactius i jugar a través de les tauletes tàctils, gaudint d’una completa experiència educativa voltant del Funicular i del mateix Parc d’Atraccions Tibidabo.
L’objectiu del canvi és millorar l’operativa, incorporar actualitzacions al sistema de seguretat, fes més fàcil el manteniment i millorar el confort dels usuaris. A més a més, la velocitat del nou funicular augmentarà fins als 10m/s, el que permetrà fer més viatges per hora, i també hi haurà més capacitat per passatgers, passant de les 120 places actuals a 252. Les tasques de remodelació tenen un pressupost de 18 milions d’euros i està previst començar el setembre de 2019, i acabarien l’agost del 2020.
El primer funicular de l’Estat
El funicular del Tibidabo va començar a construir-se el juny del 1900 per iniciativa del doctor Salvador Andreu, fundador del Parc d’Atraccions del Tibidabo. La idea va sorgir arran d’un viatge a Suïssa d’un dels seus amics.
Funicular del Tibidabo del 1900 Foto: Cedida
El Dr. Andreu en va sentir a parlar i va decidir que aquell “estrany ascensor” era el transport idoni per poder accedir al cim del Tibidabo. El juliol del 1901 el Funicular ja va fer la seva primera ascensió a la muntanya, sota la supervisió de l’enginyer Bonaventura Roig i, una vegada enllestides les obres i els últims ajustaments, es va poder inaugurar a l’octubre del mateix any. Les primeres carrosseries estaven fetes de fusta i disposaven de 5 compartiments, repartits entre les classes preferent i general, amb una capacitat màxima de 80 passatgers per comboi.