El Congrés dona llum verda a la regulació de les llicències d'Uber i Cabify

El decret llei que permet els governs autonòmics i locals reglar les llicències VTC es tramitarà com a projecte de llei, per la qual cosa queda obert a modificacions | El govern espanyol defensa la iniciativa perquè "el taxi també està sotmès a una normativa"

Un cotxe d'Uber davant la Torre Agbar.
Un cotxe d'Uber davant la Torre Agbar. | Uber
Redacció
25 d'octubre del 2018
Actualitzat a la 13:58h
El Congrés de Diputats ha convalidat aquest dijous el decret llei per regular les llicències VTC, com Uber i Cabify, que va aprovar el Consell de Ministres a finals de setembre. El decret ha estat convalidat per 179 vots a favor, 164 en contra i dues abstencions. Entre els grups que hi han donat suport hi ha el PSOE, Podem, ERC, PDECat i el PNB, mentre que PP i Ciutadans s'hi han oposat.

A la vegada, el decret es tramitarà al Congrés com a projecte de llei, per la qual cosa els grups podran presentar-hi esmenes. Esmenes que, donat l'equilibri de forces a la cambra, poden tenir possibilitat de prosperar. De fet, la tramitació com a decret llei s'ha aprovat amb els vots de PP, Cs, ERC, PDECat, UPN, Foro Asturias i Coalició Canària, en contra del criteri de PSOE i Podem.

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha defensat davant la cambra parlamentària que cal regular les companyies com Uber i Cabify, atès que el sector del taxi també està sotmès a una regulació. Davant la petició del PDECat i ERC de fer un projecte de llei, el ministre ha defensat la necessitat de regular el sector via decret per abordar aquest tema com més aviat millor.
 
PDECat i ERC demanen mantenir competències

Ábalos ha defensat que no està sotmès "a cap tipus de pressions" i ha dit que "prendre decisions" no li provoca "vertigen". Els diputats Ferran Bel (PDECat) i Joan Margall Sastre (ERC) han recriminat al PSOE que no hagués negociat amb la resta de partits el decret llei abans d'aprovar-lo. Tots dos han demanat preservar les competències de la Generalitat i el seu pressupost. 

El decret llei que modifica la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres preveu que les comunitats autònomes passin a assumir les competències de regulació de les VTC i preveu un període d'adaptació de quatre anys perquè els propietaris s'adaptin a les normatives autonòmiques. Tot i això, les VTC no perdran l'autorització estatal per al transport interurbà. El decret pretén garantir un equilibri en l'oferta de les VTC i els taxis. L'anunci de la seva aprovació va fer que aquest estiu els taxistes posessin fi a la vaga indefinida i l'ocupació de la Gran Via a Barcelona. 
Arxivat a