Mobilitat

Terrassa, «marginada» de nou de l'abaratiment del transport públic

La unificació tarifaria de la zona 1 i 2 de l'Àrea Metropolitana de Barcelona entrarà en vigor l’1 de gener del 2019 i, de nou, deixarà fora la cocapital del Vallès Occidental

per Anna Mira, 24 d'octubre de 2018 a les 18:15 |
Usuaris baixant a l'estació de Can Feu - Gràcia dels FGC a Sabadell. | Albert Segura
Aquesta informació es va publicar originalment el 24 d'octubre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les zones 1 i 2 del transport públic de la Àrea Metropolitana s’uneixen. L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat aquest dimecres l’aplicació de la tarifa plana per a desplaçaments de transport integrat entre els 36 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Entrarà en vigor l’1 de gener del 2019.

Terrassa, però, en formar part de la zona 3 queda exclosa d'aquesta mesura i per tant, els seus ciutadans seguiran pagant el mateix (27,40 euros per una targeta T-10), mentre que ciutats com Sabadell, Sant Cugat o Cerdanyola pagaran l'import de la zona 1 de transport (10,20 euros). 


La reivindicació perquè Terrassa deixi de ser zona 3 i passi a la zona 2 com la veïna Sabadell, és històrica. Ara però, amb la nova modificació, ha fet que diverses veus s'hagin alçat de nou per denunciar el greuge que això suposa. Fa tot just una setmana aquest mitjà informava d'una nova campanya a "Change.org" i també una iniciativa a les xarxes socials de front comú de Terrassa i Sabadell en el mateix sentit.  
 
El canvi tarifari l'han anunciat en una roda de premsa a la seu de l'ATM el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet; el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, i la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Mobilitat i Ecologia de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz.  
 

D'esquerra a dreta, Janet Sanz, Damià Calvet i Antoni Poveda a la roda de premsa posterior al consell d'administració d'ATM Foto: Europa Press


Abaratiment dels preus a les targetes de transport
 
Pels 36 municipis que formen les zones 1 i 2, 18 per cada zona, s’unificarà el preu, formant la primera corona tarifària. Aquesta unió afectarà tots els títols de transport, a excepció de la T-16, els títols socials de l'AMB i Ferrocarrils de la Generalitat, els títols federats i el de monoparentals.

La unificació tarifària afectarà els desplaçaments amb origen i destinació a qualsevol de les estacions ferroviàries i parades d'autobús dels 36 municipis, i suposarà un estalvi del 50% en el cas de la T-10 i del 26% en el cas de la T-trimestre, T-Jove i T-Mes.

Aquest canvi no significa que els usuaris canviïn de zona, només hi haurà un canvi de preu. Això comportarà que els ciutadans situats a la zona dos a pagar el Tribut Metropolità a l'AMB com ja estan fent els de la zona u. El tribut es calcula mitjançant un percentatge de l'IBI de cada bé immoble.
 
Més recaptació amb l’objectiu de pagar la segona corona tarifaria
 
L’ampliació de la corona tarifaria preveu un augment dels ingressos per una demanda més alta del servei. Ara mateix, segons ha explicat Janet Sanz, l’Autoritat del Transport recapta 17 milions d’euros sense la unificació: amb la unió coronaria es podria arribar als 23 milions d’euros.
 
L’augment d’ingressos permetria executar la integració tarifaria de la segona corona, el següent objectiu de l’Autoritat. És una passa més cap a la T-Mobilitat, el nou sistema tarifari integrat basat en la tecnologia de validació sense contacte, que funcionarà amb la tarifa plana més un model tarifari basat en la distància quilomètrica i la recurrència.
 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació