trànsit

Cues quilomètriques a les principals vies del país per les marxes lentes de camions

L'AP-7, l'A-2, l'N-340 i un ampli llistat d'autopistes i autovies catalanes pateixen col·lapse i una circulació molt densa coincidint amb la primera tongada de l'operació sortida del Pont de la Pilar

per Redacció, 11 d'octubre de 2018 a les 20:00 |
Camions i vehicles durant la marxa lenta a l'AP-7 en sentit Tarragona. | ACN

Els transportistes s'han mobilitzat aquest dijous a la tarda per mostrar el seu desacord a la prohibició de circular per trams de l'N-340 i l'N-2 i l'N-240 i els desviaments obligats per l’autopista sense una bonificació del 100% dels peatges. Ho han fet amb diverses marxes lentes arreu de Catalunya i han aconseguit condicionar força la mobilitat en l'operació sortida del Pont del Pilar. 


Segons informa el Servei Català de Trànsit, es registren cues a l'A-7, a l'N-340, l'AP-7, a l'A-2, B-23, C-17. En definitiva, les principals vies de la xarxa catalana. També cal destacar que hi ha força retencions a la Ronda Litoral de Barcelona. De fet, els accessos i sortides de la capital catalana han patit força l'acció dels transportistes, amb cues molt llargues, superiors als 20 quilòmetres.



Segueix, en directe, l'estat del trànsit i les diferents incidències a la xarxa viària catalana.

Lleida

Uns cinquanta transportistes lleidatans han dut a terme aquesta tarda una marxa lenta per protestar contra el desviament obligatori dels camions per l'AP-2 entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria per la restricció del pas de vehicles pesants a l'N-240 entre la capital de les Garrigues i Montblanc.

Girona


Una vintena de transportistes gironins s'han sumat a les marxes lentes.  A més de solidaritzar-se amb els camioners de Tarragona i Lleida, els de Girona protesten per les restriccions de pas per l'N-II, que a la demarcació ja fa cinc anys que s'apliquen.

Barcelona

La marxa lenta de camions contra la restricció del pas de vehicles pesants a l'N-240, a l'N-340 i a l'N-II dificulta la circulació a les entrades i sortides de Barcelona. Els transportistes han iniciat la marxa a l'A-2 des de la Zona Franca i s'han desplaçat fins a Sant Feliu de Llobregat, on han tornat a fer el trajecte invers i han causat uns set quilòmetres de cua en ambdós sentits. Pel que fa al Ronda Litoral, s'han desplaçat des del nus del Llobregat fins a la Zona Franca, amb uns quatre quilòmetres en ambdós sentits.

Tarragona

Uns 250 camions s'han sumat a la marxa lenta de Tarragona per mostrar la "indignació" del sector. A les cinc de la tarda, desenes de camions s'han trobat al pàrquing de vehicles del polígon Riu Clar de Tarragona per a iniciar la marxa lenta, que els ha dut a recórrer l'autovia A-7 i la carretera N-340 fins a l'accés de l'autopista a Altafulla. En aquest punt, s'han incorporat a la via ràpida fins a la sortida de Tarragona.

Els transportistes, amb pancartes penjades al davant del camió on es reclamava la gratuïtat de l'autopista, han fet sonar el clàxon durant tot el recorregut, en què han bloquejat els carrils de les carreteres. Segons el Servei Català de Trànsit (SCT), a l'AP-7 és on s'han format més cues, fins a 12 quilòmetres de retencions entre Torredembarra i Tarragona. A l'A-7, les cues han rondat els set quilòmetres en tot el tram de Tarragona. A l'N-340, a la zona d'entre Altafulla i El Vendrell, s'han registrat cues d'uns quatre o cinc quilòmetres.

Contra unes prohibicions que "criminalitza" els transportistes

Els transportistes asseguren que se’ls està “criminalitzant”, quan l’arrel del problema és el mal estat de les carreteres. A més, diuen que l’obligació de pagar peatges, que s’ha pres sense tenir-los en compte, els suposa sobrecostos d’entre “300 i 600 euros mensuals”.
Des del 2 de setembre passat, s’estableix el desviament obligatori de camions cap a l’AP-7 als trams de l’N-340 entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud. En el cas de l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, els vehicles han de circular obligatòriament per l’AP-2.

A les comarques gironines, la restricció de pas per l’N-II va entrar en vigor a mitjans d’abril del 2013. Inicialment afectava tots els trams de nacional entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt Empordà). Tot i que més endavant, amb l’obertura del tram Sils-Caldes de l’N-II, l’obligatorietat de circular per l’AP-7 es va reduir a partir de Fornells de la Selva i cap al nord. La mesura afecta tots els tràilers de quatre eixos o més. Se’ls bonifica entre un 42,53% i un 50% el peatge (depenent de si fan trajectes interns o bé tot el tram de la via de pagament).

El president de la Confederació Empresarial de Transport per Carretera de Catalunya (CETCAT) explica que no s’oposen a què el trànsit de camions es desviï per l’autopista, perquè hi ha carreteres que arrosseguen mancances evidents d’inversió. Ara bé, Eduard Ayach afirma que això passa perquè “la bonificació de peatge sigui del 100%”, i més tenint en compte “que no hi ha cap altra alternativa per circular”.

En el cas que no s'arribi a la gratuïtat exigeixen, almenys, el 75% de bonificació, igual que s'aplica en altres comunitats autònomes.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

 

Participació