Turisme, xarxes i reputació digital, a debat en una jornada de NacióDigital

L'acte reuneix experts de la Universitat de Girona, Google i l'agència Arena Media a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm

Jornada sobre reputació i xarxes organitzada per NacióDigital
Jornada sobre reputació i xarxes organitzada per NacióDigital | Josep Maria Montaner
10 d'octubre del 2018
Actualitzat el 18 d'octubre a les 11:36h
Turisme, xarxes socials i reputació digital són elements cada vegada més relacionats. NacióDigital ha reunit aquest dimecres experts de la Universitat de Girona, Google i l'agència Arena Media per debatre sobre aquesta qüestió a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm. La jornada, amb un centenar d'inscrits, ha comptat amb la col·laboració d'Estrella Damm i l'Associació Catalana de Municipis.

L'acte, que ha començat amb la benvinguda de Jordi Font, director de Negoci i Estratègia Digital de NacióDigital, ha comptat amb tres ponències a mode de TED talk's, amb un temps màxim cronometrat de 15 minuts. La presentació dels ponents i el debat posterior ha estat conduït per Karma Peiró, periodista especialitzada en tecnologies de la informació i directora de NacióDigital fins fa pocs mesos.
 

Jordi Font, director d'Estratègia de NacióDigital, ha obert les jornades. Foto: Josep Maria Montaner


Jon Recacoechea, Industry Manager Travel a Google Espanya, ha parlat del mòbil com a distància entre un client i una marca. En aquest sentit ha destacat la necessitat d'abordar quatre elements clau: l'experiència de l'usuari a nivell d'usabilitat i accessibilitat; la necessitat d'augmentar la velocitat de càrrega de les webs; la connexió entre multidispositius i els contact centers així com integrar la veu per fer cerques naturals.
 

Jon Recochea, de Google Espanya. Foto: Josep Maria Montaner


Per la seva banda, David Pueyo –director de Taula Estratègica i Projectes Transmèdia de l'agència Arenamedia- ha parlat de la necessitat de tenir una mentalitat transmèdia en un context de desconfiança. “La relació entre consumidors i marques ha canviat i ara la percepció de valor és baixa”. De fet, els consumidors només consideren que un 8% d'aquestes marques haurien de continuar existint.

Davant d'aquest context, Pueyo ha parlat de la necessitat de la generació de contingut no en forma de campanyes concretes sinó de connexió contínua. A més, ha reclamat fer-ho amb una mentalitat transmèdia fent servir els mitjans propis però també els compartits, els guanyats i els pagats.
 

David Pueyo, de l'agència Arena Media. Foto: Josep Maria Montaner


Finalment, Daniel Blasco –de l'Institut de Recerca en Turisme de la Universitat de Girona- ha abordat el paper claus de les reviews en el nou turisme. “S'ha establert un diàleg entre posturistes i preturistes”, ha assenyalat tot destacant que molts destins estan captant un enfocament on el turista no vol semblar-ho. A Suècia, per exemple, el Twitter promocional del país el gestionen suecs que parlen del seu país.
 

Daniel Blasco, de la UdG. Foto: Josep Maria Montaner


La jornada ha acabat amb un debat entre els tres ponents i la participació dels assistents moderat per Karma Peiró on ha destacat la qüestió de com diferenciar les reviews reals i les falses.
 

Karma Peiró ha presentat la jornada sobre reputació i xarxes organitzada per NacióDigital. Foto: Josep Maria Montaner