​Barcelona crearà un bus llançadora al Park Güell des del metro Alfons X

També eliminarà les parades de les línies 24 i 92 situades a una de les entrades del recinte

El Park Güell de Barcelona
El Park Güell de Barcelona | ACN
Redacció
04 d'octubre del 2018
Actualitzat a la 13:21h
La tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha anunciat aquest dijous que l'Ajuntament activarà abans del pròxim estiu un bus llançadora des de l'estació Alfons X de la línia 4 del metro (la groga) fins al Park Güell per evitar que els turistes congestionin les línies de bus regulars. Es tracta d'una vella reivindicació veïnal, si bé s'havia plantejat que partís de plaça de Catalunya.

En roda de premsa amb el regidor de Gràcia, Eloi Badia, Sanz ha detallat que el bitllet de la llançadora anirà inclòs al preu de l'entrada a la zona monumental –només es podran comprar per Internet i s'apujarà fins als deu euros- per maximitzar els usuaris de la llançadora, disminuint la pressió sobre la via pública i sobre les línies regulars de transport públic.

Els veïns de l'entorn que comptin amb el carnet del Park Güell també podran utilitzar aquest servei de forma gratuïta, que es calcula que podrà absorbir entre un 50% i un 60% dels visitants de la zona monumental, transportant entre 300 i 600 persones cada hora.

El bus llançadora prestarà servei de forma continuada d'anada i tornada des de l'obertura fins al tancament de la zona monumental del parc, i la mesura s'acompanyarà de modificacions dels recorreguts de busos turístics que circulen actualment pel carrer Praga per disminuir el seu impacte.

Badia ha destacat que han triat un punt proper des del qual connectar el parc amb la llançadora –Alfons X és la parada de metro més propera-, també amb un curt temps de trajecte perquè la proposta fos competitiva, i ha avançat que faran campanyes informatives perquè l'entrada als busos es faci el més ràpid possible.

Sense reforç a la línia 4 metro

Preguntats per l'impacte a la línia 4, el director de Mobilitat de l'Ajuntament, Adrià Gomila, ha assegurat que la línia de metro podrà assumir la nova demanda i l'absorbirà millor que les línies de bus, i ha dit que la L4 està actualment més congestionada en les parades properes a la platja que en aquesta zona.

A més, el govern d'Ada Colau i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) eliminaran al novembre les parades situades just enfront de l'entrada del parc de les línies de bus 24 i 92 –tant en sentit ascendent com a descendent-, per desincentivar que turistes acudeixin a visitar-ho usant aquestes línies regulars.

Les mesures s'han treballat amb el grup de mobilitat del Park Güell –format per associacions veïnals i comerciants, escoles i representants municipals-, amb el qual també s'abordaran mesures per pacificar el trànsit del carrer Olot.

Aquestes mesures formen part del paquet de 196 actuacions previstes en el Pla Estratègic de Park Güell, que compta amb un pressupost de 24,9 milions d'euros i que inclou la millora de la mobilitat de l'entorn com un dels seus principals objectius.
Arxivat a